Jeg går lige til sagen.
Jeg er bekendt med et par. Der lever sammen hver for sig. De “bor” i hver deres lejlighed, 50 meter fra hinanden. Kvinden har et job, bor på +80 kvm, 3 værelser og 1 stue. Den eneste der bor i lejligheden er katten. Hun kommer for at fodre den.
Manden bor i en 2-værelsets mindre lejlighed. En såkaldt “ældrebolig”. Han har en sygdom som gør at det er smartest med en lejlighed uden fodlister, med skydedøre osv. Kvinden sidder stramt i det, og skal muligvis finde noget mindre at bo i, alene. De modtager begge boligstøtte.
Manden har købt en bil i kvindens navn, for at han ikke skal miste noget af sin pension og/eller boligstøtte.
Af samme årsag vil de to ikke flytte sammen.
Mit indtryk er at manden er lidt af en baryler. Han parkerede ulovligt i dovenskab, fik en bøde, skrev en klage om at han var en ældre dame og bla bla.
De spiser alle måltider sammen, sover sammen osv. Hver eneste dag. Hos ham. En sjælden gang hos hende.
Jeg ved ikke om det er svindel. Det er derfor jeg skriver her. Jeg mener selv at det de gør er ulovligt.
Kvinden lever ret rodet. Hendes hjem ligner nærmest en med samlermani’s. Manden vil ikke kunne bo der, med risiko for at falde.
Er det svindel?
Anmeld
Citér