Er det svindel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2019

NosaNosa

Tusind tak for jeres mange gode svar. Det er helt vildt interessant at se hvad i skriver. Nogen mener det skal meldes, nogen mener jeg er fjollet fordi jeg laver indlægget. Andre mener bare at man skal passe sig selv.

I gjorde mig klogere, tusind tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2019

Anonym

NosaNosa skriver:

Tusind tak for jeres mange gode svar. Det er helt vildt interessant at se hvad i skriver. Nogen mener det skal meldes, nogen mener jeg er fjollet fordi jeg laver indlægget. Andre mener bare at man skal passe sig selv.

I gjorde mig klogere, tusind tak 

Du kan jo indgive en anonym melding på dem. Og hvis de ikke gør noget forkert så sker der ikke mere ved det. Og gør de, ja så bliver det stoppet. 

Anmeld Citér

19. maj 2019

FruStolpe

Anonym skriver:

Ja, det er da solklart bedrägeri, når du skriver som du gør. 

Kæber bil i hendes navn for ikke at miste, ligesom hun modtager støtte for en stor lejlighed hvor hun aldrig er

Den kan da ikke være mere klar

Hvis man selvfølgelig kan bevise det 

Anmeld Citér

19. maj 2019

Anonym

Man mister ikke noget i hverken boligsikring eller pension, fordi man ejer en bil, så enter er der andre årsager til, hun har købt bilen, eller også er de fejlinformeret. 

Jeg ville sende en henvendelse afsted, hvis det er 100% sikkert, de sover sammen mere end 3 gange om ugen, for så betragtes han som samlevende, og derfor er hans grundsats i pension, noget mindre end det han får nu som enlig.

Så må kommunen selv vuderer, om de mener alt er i orden. 

Anmeld Citér

19. maj 2019

Tommelise

Det er svært at vide, om det handler om svindel.

Men der er ikke noget galt i, at begge får boligsikring. De har jo også to huslejer, og hvis de betaler hver deres husleje, så er det jo ok. De har jo netop hver især udgifter til deres bolig.

Hvad det andet angår - så kommer det an på så meget. Hvis manden får førtidspention, så må partneren tjene et bestemt beløb, før det får indflydelse på pensionen.

Hvis kvinden i forholdet er lavtlønnet, så er det ikke sikkert, at der skal ske fradrag i pensionen.

Ud fra de oplysninger du giver, er det svært at se, om det er snyd eller ej.

Anmeld Citér

21. maj 2019

Anonym

FruStolpe skriver:

Hvis man selvfølgelig kan bevise det 

Det ikke underretter der skal bevise det, men anmelde det, når der er mistanke om det, så de fagprofessionelle kan undersøge sagen nærmere

Anmeld Citér

21. maj 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Ja det er socialt bedrageri. 

Hvordan hendes hjem, størrelse osv ser ud er sagen irrelevant og det skal man ikke blande sig i. 

Men at de sover sammen dagligt og spiser sammen hver dag så lever de som samboende par også er de ikke berettiget deres forskellige ydelser. 

Jeg ville melde dem

Igen - det er ikke til at sige, om det er socialt bedrageri.

Det er ikke sikkert, de får andre ydelser end boligsikring. Og det må de gerne få, hvis de hver især betaler deres egen husleje.

Om der skal ske fradrag i mandens pension, afhænger af hvilken type pension, det er - og hvor høj eller lav, kvindens løn er.

Anmeld Citér

21. maj 2019

Anonym

Tommelise skriver:

Igen - det er ikke til at sige, om det er socialt bedrageri.

Det er ikke sikkert, de får andre ydelser end boligsikring. Og det må de gerne få, hvis de hver især betaler deres egen husleje.

Om der skal ske fradrag i mandens pension, afhænger af hvilken type pension, det er - og hvor høj eller lav, kvindens løn er.

Jeg ville stadig melde det. Så må det kommunale bedømme om det er bedrageri. 

Anmeld Citér

21. maj 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg ville stadig melde det. Så må det kommunale bedømme om det er bedrageri. 

Ja - men i det indlæg, jeg citerer, skriver "Anonym" skråsikkert:

"Ja det er socialt bedrageri"

Og det kan hun ikke vide.

Anmeld Citér

21. maj 2019

Anonym

Tommelise skriver:

Ja - men i det indlæg, jeg citerer, skriver "Anonym" skråsikkert:

"Ja det er socialt bedrageri"

Og det kan hun ikke vide.

Det er også mig du citerer. Og som ts beskriver. Så køber manden en bil i kærestens navn for ikke at miste noget af sin pension. Altså er manden klar over at det vil påvirke hans pension hvis han havde købt i eget navn og derved bliver det socialt bedrageri. Ligesom hvis jeg lader min kæreste bo her men med adresse er andet sted for at det ikke skal påvirke min økonomi. 

Kan kun gå udfra hvad ts beskriver og det lyder for mig som klart bedrageri og skal meldes 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.