Hvad er det? Billede af fod

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2019

Abracadabra

Tommelise skriver:

Ja, det har du sådan set ret i, men i dette tilfælde synes jeg ikke, det er hovedløst at ringe til lægevagten. 

Der er jo ikke tale om, at TS har glemt at tage en p-pille.

Og det sker jo altså, at læger tager fejl. F.eks. var der et 14 måneder gammelt barn, der døde efter at have slugt et batteri. Ingen af de læger, forældrene havde været i kontakt med, tog det alvorligt.

Min søster er også engang blevet sendt hjem af en læge, men et par måneder senere viste det sig, at hun havde brystkræft. Det har så ikke lige noget med lægevagten at gøre.

TS - jeg tror selvfølgelig ikke, du er ved at dø, men jeg kan godt forstå du er utryg, og eftersom det er blevet værre, så ville jeg med god samvittighed kontakte lægevagten.

I lige præcis tilfældet med barnet med batteriet, ville det måske have gjort en forskel, hvis forældrene havde brugt egen læge frem for lægevagten... Netop dét barn havde måske haft gavn af kontinuitet frem for næsten kun vagtlæger, som tilfældet var. Man får nu en gang bedst hjælp af sin egen læge. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2019

Tommelise

Abracadabra skriver:

I lige præcis tilfældet med barnet med batteriet, ville det måske have gjort en forskel, hvis forældrene havde brugt egen læge frem for lægevagten... Netop dét barn havde måske haft gavn af kontinuitet frem for næsten kun vagtlæger, som tilfældet var. Man får nu en gang bedst hjælp af sin egen læge. 

Ja, det gør man, men i nogle tilfælde er man nødt til at bruge vagtlægen.

Og det skal man ikke have dårlig samvittighed over, når man ikke misbruger det.

Jeg har for øvrigt aldrig selv haft brug for at ringe til vagtlægen, men der findes altså situationer, hvor det ikke er nogen god idé at vente.

Det var heller ikke en vagtlæge, der overså min søsters knude i brystet.

Min pointe er bare, at lægerne altså også kan tage fejl.

Anmeld Citér

30. april 2019

ChesireKitty

Tommelise skriver:

Ja, det gør man, men i nogle tilfælde er man nødt til at bruge vagtlægen.

Og det skal man ikke have dårlig samvittighed over, når man ikke misbruger det.

Jeg har for øvrigt aldrig selv haft brug for at ringe til vagtlægen, men der findes altså situationer, hvor det ikke er nogen god idé at vente.

Det var heller ikke en vagtlæge, der overså min søsters knude i brystet.

Min pointe er bare, at lægerne altså også kan tage fejl.

Enig i at læger kan tage fejl.

Min lillebror brækkede sit kraveben da vi var små. Egen læge vurderede at han havde mellemørebetændelse  han gik i 3 uger med brækket kraveben før min mor tog ham til vagtlægen, efter at egen læge gentaget afskrev hans symptomer som mellemørebetændelse. Lægevagten sendte så ham til røntgen. Han var knapt 3 år gammel på det tidspunkt.

Anmeld Citér

4. maj 2019

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Hvordan går det med tåen? Har du fundet ud af hvad der var galt?

Anmeld Citér

5. maj 2019

Anonym

Anonym skriver:

Svamp måske

Anmeld Citér

6. maj 2019

Anonym trådstarter

Mulllesmor skriver:

Hvordan går det med tåen? Har du fundet ud af hvad der var galt?

Tåen er den samme, stadig hævet, rød og smertende. Jeg blev ikke tilset af min egen læge, dog en læge i samme lægehus. Denne læge er kendt for ikke at være særlig grundig så jeg har ikke gidet at kontakte dem igen. 

Min egen læge er tilbage fra ferie på onsdag, så håber jeg at han kan tage mig ind.. 

Jeg hæfter mig ved at siden af trædepuden under foden er hævet mere end højre fod.. I området ud mod tæerne.. Lægen der tilså mig mærkede kun på min tå men området under foden er mindst lige så øm, hvis ikke det værste sted.. Det gør meget ondt at gå. 

Anmeld Citér

6. maj 2019

Anonym

Abracadabra skriver:

Der er jeg altså ikke enig. Jeg har en elendig læge og har kun haft dårlige erfaringer. Lægevagten derimod har jeg kun positivt at sige om.  Så man får ikk altid bedst hjælp hos egen læge. 

Ts. Jeg ville ringe til lægevagten. 

Anmeld Citér

9. maj 2019

Mo9ca:)

Anonym skriver:

Tåen er den samme, stadig hævet, rød og smertende. Jeg blev ikke tilset af min egen læge, dog en læge i samme lægehus. Denne læge er kendt for ikke at være særlig grundig så jeg har ikke gidet at kontakte dem igen. 

Min egen læge er tilbage fra ferie på onsdag, så håber jeg at han kan tage mig ind.. 

Jeg hæfter mig ved at siden af trædepuden under foden er hævet mere end højre fod.. I området ud mod tæerne.. Lægen der tilså mig mærkede kun på min tå men området under foden er mindst lige så øm, hvis ikke det værste sted.. Det gør meget ondt at gå. 

Hej ts

Hvordan går det med foden? Jeg har fulgt lidt med fra sidelinjen da jeg ikke har den fornødne viden om dit problem. Men jeg håber selvfølgelig lægen har fundet årsagen til dit problem.

Knus M

Anmeld Citér

30. januar 2023

B. Jepsen

Er der kommet en status på tåen? , jeg har nøjagtig det samme, samme tå og fodbalde... Har være ved læge som tog blodprøver, skal nu vente 14 dag for svar

Anmeld Citér

27. maj 2023

Nybruger234

B. Jepsen skriver:

Er der kommet en status på tåen? , jeg har nøjagtig det samme, samme tå og fodbalde... Har være ved læge som tog blodprøver, skal nu vente 14 dag for svar

Vil også gerne høre status, og evt. også status på din? For jeg har også helt samme problem lige nu…

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.