Hvad er det? Billede af fod

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

58.980 visninger
33 svar
20 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. april 2019

Anonym trådstarter

Er der nogen der har et bud på hvad det her er?

Min midterste tå har været hævet og nu tiltagende rød siden mandag nat.. Det gør ekstremt ondt når jeg går. Smerterne er i tåen og under foden på "trædepuden". 

Jeg har ikke plejet mine fødder i meget lang tid og har derfor hård hud og ligtorne under foden. Har fået 2 ligtorne væk i denne uge men lige lidt hjælper det.

Jeg er virkelig pinlig over mine fødder og derfor har jeg ikke været ved læge. 

Jeg er begyndt at få kvalme og en snurrende fornemmelse i hovedet. Ved ik om det hænger sammen med min fod. Det gør det jo nok ikk.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2019

Meyer

Profilbillede for Meyer

Det ville hjælpe med et billede

Anmeld Citér

28. april 2019

Anonym trådstarter

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

28. april 2019

Anonym

Altså, det kan jo være mange ting. De to ting der kommer først i mit hoved er et gigt udbrud eller en blodprop i tåen.

Jeg ville absolut give lægen et kald morgen tidlig og få en tid til at blive tilset. 

Anmeld Citér

28. april 2019

Camillos

Anonym skriver:

Du skal ringe til din læge..... Det lyder ikke godt du er utilpas oveni... 

Anmeld Citér

28. april 2019

LSS

Jeg ville nok ringe til egen læge som det første imorgen. God bedring

Anmeld Citér

28. april 2019

Janet1989

Det ligner lidt at blodet ikke cirkulerer i tåen. Eller hvad nu man skal kalde det. Du skal kontakte lægen i morgen  

Anmeld Citér

29. april 2019

Anonym trådstarter

Jeg kom ind til lægen og hun mærkede knap nok på min fod.. Spurgte om jeg havde slået foden  det har jeg naturligvis ikke. Så sagde hun at hun ik vidste hvad hun skulle gøre, jeg foreslog blodprøver.

Nu har hun taget infektionstal og nyretal, hvad dælen kan man se på dem.. Ihvertfald hverken gigt eller blodprop. Jeg foreslog hende en d-dimer (arbejder selv i sundhedsvæsenet) men det har hun ikke taget.. 

Anmeld Citér

29. april 2019

MEF

Hvis det er en blodprop i tåen ville den blive kold, blålig og gøre ondt når den er eleveret. Prøv at trykke på den, så huden bliver hvid, hvis huden hurtigt bliver rød igen når du slipper, er der fin blodcirkulationen - jeg tror ikke det er en blodprop. Jeg er sygeplejerske og arbejder på en kirurgisk afdeling med speciale i blodpropper i ben, så jeg har set en del...

Kan det være en infektion? Det er lidt svært at se på billedet, men du ser rød id omkring negleroden også. 

Anmeld Citér

29. april 2019

Anonym trådstarter

MEF skriver:

Hvis det er en blodprop i tåen ville den blive kold, blålig og gøre ondt når den er eleveret. Prøv at trykke på den, så huden bliver hvid, hvis huden hurtigt bliver rød igen når du slipper, er der fin blodcirkulationen - jeg tror ikke det er en blodprop. Jeg er sygeplejerske og arbejder på en kirurgisk afdeling med speciale i blodpropper i ben, så jeg har set en del...

Kan det være en infektion? Det er lidt svært at se på billedet, men du ser rød id omkring negleroden også. 

Den gør ondt hele tiden, også om morgenen når jeg vågner. 

Har lige trykket lidt, der går små 2 sekunder før den blir rød igen. Den er mere rød i dag..

Dette billede er fra i dag. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.