Hvad er det? Billede af fod

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2019

MEF

Anonym skriver:

Den gør ondt hele tiden, også om morgenen når jeg vågner. 

Har lige trykket lidt, der går små 2 sekunder før den blir rød igen. Den er mere rød i dag..

Dette billede er fra i dag. 

2 sekunder er helt som det skal være. Jeg synes bestemt det ligner en infektion i vævet. Er den varm? Har du feber? 

Det kan i princippet også være gigt (som jo også er en infektion/inflammation i ledet). Har du problemer med den anden fod? Leddegigt er ofte symmetrisk

Tog lægen infektionstal? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2019

Anonym trådstarter

2 sekunder er helt som det skal være. Jeg synes bestemt det ligner en infektion i vævet. Er den varm? Har du feber? 

Det kan i princippet også være gigt (som jo også er en infektion/inflammation i ledet). Har du problemer med den anden fod? Leddegigt er ofte symmetrisk

Tog lægen infektionstal? 

Området er varmere end resten af foden, så ja det er tegn på infektion eller gigt.. 

Jeg har ikke feber, ikk hvad jeg ved af ihvertfald. Men jeg er utilpas, kvalme og en snurren og mærkelig fornemmelse i kroppen.

Jeg har ikke problemer med den anden fod. 

Hun tog inf. og nyretal 

Anmeld Citér

29. april 2019

B&J

Anonym skriver:

Området er varmere end resten af foden, så ja det er tegn på infektion eller gigt.. 

Jeg har ikke feber, ikk hvad jeg ved af ihvertfald. Men jeg er utilpas, kvalme og en snurren og mærkelig fornemmelse i kroppen.

Jeg har ikke problemer med den anden fod. 

Hun tog inf. og nyretal 

Jeg ville tage en tur til vagtlægen for den ser bestemt ikke godt ud

Anmeld Citér

29. april 2019

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

jeg har haft en finger der svulmede op, pludselig løsrev min negl sig og det viste sig jeg havde betændelse i fingeren altså, under neglen og i leddet.. det gjorde så ondt - en smerte jeg sjældent har prøvet. når nu det ikke er blevet bedre så ville jeg også kontakte lægen eller vagtlægen for det ser ikke godt ud

Anmeld Citér

30. april 2019

Anonym trådstarter

Jeg kunne ikke komme igennem til lægen i morges så talte med sekretæren. Hun kunne ikke tilbyde mig en tid ved lægen, blot at jeg skrev en e konsultation til lægen men der kan gå op til 5 hverdage, før de svarer. Jeg fortalte også at jeg har kvalme og følelsen af influenza men lige lidt hjalp det 

Anmeld Citér

30. april 2019

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor
Anonym skriver:

Jeg kunne ikke komme igennem til lægen i morges så talte med sekretæren. Hun kunne ikke tilbyde mig en tid ved lægen, blot at jeg skrev en e konsultation til lægen men der kan gå op til 5 hverdage, før de svarer. Jeg fortalte også at jeg har kvalme og følelsen af influenza men lige lidt hjalp det 

Så ring til vagtlægen i aften - du bliver da nødt til at finde ud af hvad der er galt 

rigtig god bedring

Anmeld Citér

30. april 2019

Hectar

Lægevagten er kun til pludseligt opstået eller forværret sygdom, og ikke til at få en second opinion, når egen læge i forvejen har vurderet at det godt kan vente.

Jeg håber ikke at I, der anbefaler at ringe til lægevagten i dette tilfælde, en dag står i den situation ikke at kunne komme igennem, fordi folk bruger det helt hovedløst. Tænk jer nu lige lidt om.

Anmeld Citér

30. april 2019

Anonym trådstarter

Hectar skriver:

Lægevagten er kun til pludseligt opstået eller forværret sygdom, og ikke til at få en second opinion, når egen læge i forvejen har vurderet at det godt kan vente.

Jeg håber ikke at I, der anbefaler at ringe til lægevagten i dette tilfælde, en dag står i den situation ikke at kunne komme igennem, fordi folk bruger det helt hovedløst. Tænk jer nu lige lidt om.

Det er også klart forværret, så indikationen er der og det kan godt være, jeg gør brug af det, nu når lægen ikke tager mig alvorlig. 

Anmeld Citér

30. april 2019

anna111

Profilbillede for anna111
Anonym skriver:

Det er også klart forværret, så indikationen er der og det kan godt være, jeg gør brug af det, nu når lægen ikke tager mig alvorlig. 

Jeg ville osse have kontaktet lægevagten vis jeg var dig så ingen grund til dårlig samvittighed over det.  god bedring 

Anmeld Citér

30. april 2019

Tommelise

Hectar skriver:

Ja, det har du sådan set ret i, men i dette tilfælde synes jeg ikke, det er hovedløst at ringe til lægevagten. 

Der er jo ikke tale om, at TS har glemt at tage en p-pille.

Og det sker jo altså, at læger tager fejl. F.eks. var der et 14 måneder gammelt barn, der døde efter at have slugt et batteri. Ingen af de læger, forældrene havde været i kontakt med, tog det alvorligt.

Min søster er også engang blevet sendt hjem af en læge, men et par måneder senere viste det sig, at hun havde brystkræft. Det har så ikke lige noget med lægevagten at gøre.

TS - jeg tror selvfølgelig ikke, du er ved at dø, men jeg kan godt forstå du er utryg, og eftersom det er blevet værre, så ville jeg med god samvittighed kontakte lægevagten.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.