Hectar skriver:
Lægevagten er kun til pludseligt opstået eller forværret sygdom, og ikke til at få en second opinion, når egen læge i forvejen har vurderet at det godt kan vente.
Jeg håber ikke at I, der anbefaler at ringe til lægevagten i dette tilfælde, en dag står i den situation ikke at kunne komme igennem, fordi folk bruger det helt hovedløst. Tænk jer nu lige lidt om.
Ja, det har du sådan set ret i, men i dette tilfælde synes jeg ikke, det er hovedløst at ringe til lægevagten.
Der er jo ikke tale om, at TS har glemt at tage en p-pille.
Og det sker jo altså, at læger tager fejl. F.eks. var der et 14 måneder gammelt barn, der døde efter at have slugt et batteri. Ingen af de læger, forældrene havde været i kontakt med, tog det alvorligt.
Min søster er også engang blevet sendt hjem af en læge, men et par måneder senere viste det sig, at hun havde brystkræft. Det har så ikke lige noget med lægevagten at gøre.
TS - jeg tror selvfølgelig ikke, du er ved at dø, men jeg kan godt forstå du er utryg, og eftersom det er blevet værre, så ville jeg med god samvittighed kontakte lægevagten.
Anmeld
Citér