Barn på 2,5 kan ingen ord.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2019

Anonym

Min søn, havde i den alder egen "ord" altså lyde for tingene...

Han er snart 5 og har massive problemer med udtale, og har stadig mange egne "ord" som eksempelvis bu=hund, men han har også ord han næsten kan. 

Han har diagnoserne ADHD og ekspressiv dysfasi.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2019

Anonym

Altså det tager vuggestuen sig jo af? Hvis du er SÅ bekymret, så er det en underreting 

Jeg arbejder selv som pædagog i en vuggestue - og hvis der er et problem - om forældrene vil det eller ej, så tages der hånd om det. 

Anmeld Citér

23. april 2019

Anonym

Tjullehej skriver:

Jeg har en søn inden for autisme spektre og kender en del autister. 

I forhold til hvor meget det sociale springer i øjnene..tja - vi opdagede det først og fik ham udredt som 6 årig. Han begyndte at have nogle særinteresser på dette tidspunkt osv.

Men mht en på 2,5 år så er der nogle autister (dem som for fagpersoner er tydelig) hvor der er noget anderledes med hensyn til de social osv tidligt. Andre inden for autisme spektret er ret svære at få øje på. Vores havde fx normal øjenkontakt med dem han kender. Men en ukendt  psykolog kunne se at det afveg. 

Blot for at sige, at der altså er tale om et ret bredt spektrum. De autister jeg kender er ikke rain men og meget påfaldende autister. 

Typisk adfærd man ser mere hos mindre børn med autisme er at de sætter biler på række og måske foretrækker noget bestemt type legetøj fx bolde eller biler (det gjorde vores faktisk ikke).

uh nu gør du mig helt nervøs ... vores ellers meget velfungerende dreng leger med biler/traktorer/gravkøer fra morgen til aften og elsker at sætte dem på rækker... Troede det var meget normalt? 

Anmeld Citér

23. april 2019

Babilooo

Anonym skriver:

uh nu gør du mig helt nervøs ... vores ellers meget velfungerende dreng leger med biler/traktorer/gravkøer fra morgen til aften og elsker at sætte dem på rækker... Troede det var meget normalt? 

Det skal du ikke være.. ... hvis det ellers er en velfungerende dreng.

Anmeld Citér

23. april 2019

Soonmom

Anonym skriver:

Det er også helt normalt og noget stort set alle børn gør på et tidspunkt, man kigger på mange ting og at stille ting på række er ikke det der gør udfaldet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.