Barn på 2,5 kan ingen ord.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.542 visninger
34 svar
54 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. april 2019

Anonym trådstarter

Jeg skriver lige som anonym ,da jeg ikke vil googles. 

Men jeg er bekymret for et barn tæt på-

Det barn er 2.5 år og kan ingen ord.

Hverken mor ,far eller ligende. 

Det er kun lyde.

Barnet har gået i vuggestue siden det var 1.5 -og jeg ved der er fokus på barnet ,men forældrene mener det skal nok komme .

Jeg tror så at især mor er bekymret ,men det er jo også svært at erkende der kan være noget dybere end bare forsinkelse .

Barnet vil gerne tale ,men kan ikke . Det taler i tlf med forskellige lyde ,og vil virkelig gerne føre en samtale .

Men det er bare lyde som dorrh darrh duuu Altså forskellige lyde men ingen ord.

Andre der har haft eller har børn der har oplevet det samme i den alder- og lige pludselig kommer det?

Jeg er så bekymret for det barn har mere at slås med end bare sprog... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2019

Anonym

Anonym skriver:

Jeg skriver lige som anonym ,da jeg ikke vil googles. 

Men jeg er bekymret for et barn tæt på-

Det barn er 2.5 år og kan ingen ord.

Hverken mor ,far eller ligende. 

Det er kun lyde.

Barnet har gået i vuggestue siden det var 1.5 -og jeg ved der er fokus på barnet ,men forældrene mener det skal nok komme .

Jeg tror så at især mor er bekymret ,men det er jo også svært at erkende der kan være noget dybere end bare forsinkelse .

Barnet vil gerne tale ,men kan ikke . Det taler i tlf med forskellige lyde ,og vil virkelig gerne føre en samtale .

Men det er bare lyde som dorrh darrh duuu Altså forskellige lyde men ingen ord.

Andre der har haft eller har børn der har oplevet det samme i den alder- og lige pludselig kommer det?

Jeg er så bekymret for det barn har mere at slås med end bare sprog... 

Det kan jo være dyspraksi. 

http://www.dyspraksi.dk/pjece.pdf

Det er en funktionsnedsættelse, som særligt kan komme til udtryk i forhold til udtale. Barnet kan fysisk ikke forme ordene, men forstår det meste. 

Der er ofte også andre problematikker. Eks grovmotoriske eller sanseproblematikker. 

Hvis et barn på 2.5 år ikke siger et eneste ord - så er der grund til bekymring. Det er godt, at barnet lader til at ville kommunikere. Det er et super udgangspunkt.

Uden at være ekspert vil jeg foreslå at kigge på dyspraksi. 

Anmeld Citér

22. april 2019

Soonmom

Øh arbejder du i vuggestuen? - for jeg synes det er dybt uprofessionelt at lave et indlæg på et debat fora?

Spar med kollegaer, talepædagog, opfordre forældre til at få ørene tjekket osv. 

Jeg håber virkelig ikke du er pædagog ? 

Anmeld Citér

22. april 2019

Soonmom

Soonmom skriver:

Øh arbejder du i vuggestuen? - for jeg synes det er dybt uprofessionelt at lave et indlæg på et debat fora?

Det sidste af mit svar forsvandt. 

Men hvis du ikke arbejder i vuggestuen  så aner du ikke hvad der er i gang og ikke er i gang. For du kan være helt sikker på at hvis et barn på 2,5 år ikke siger et ord, så er der noget i gang 

Anmeld Citér

22. april 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Nej jeg er ikke pædagog 

Jeg er familiemedlem og meget tæt på .

Og ved derfor hvad der sker og ikke sker i vuggestuen.

Og nej der sker intet fordi forældrene ikke ser det som et problem. Og at det nok skal komme med tiden. 

Har du erfaringer/viden må du meget gerne byde ind.

Er det bare for at Shame min bekymring så spilder du din  tid . 

Anmeld Citér

22. april 2019

Missyou

Jeg ville ikke være så bekymret. Jeg har mødt børn der ikke kunne tale i den alder og pludselig er det kommet i en rivende fart. Da min ældste var den alder kunne han kun 5 ord. Andre snakker flydende det er så forskelligt. Lige nu går der en dreng i mine børns børnehave på lidt over 3 år- han kan heller ikke snakke- han siger som en løve dagen lang... ��

Jeg tænker ikke man skal bekymre sig før de runder 3 år og så kan man evt få en talepædagog på ☺️

Og Så handler det jo ellers bare om at snakke så meget som muligt med barnet ☺️

Anmeld Citér

22. april 2019

Soonmom

Anonym skriver:

Nej jeg er ikke pædagog 

Jeg er familiemedlem og meget tæt på .

Og ved derfor hvad der sker og ikke sker i vuggestuen.

Og nej der sker intet fordi forældrene ikke ser det som et problem. Og at det nok skal komme med tiden. 

Har du erfaringer/viden må du meget gerne byde ind.

Er det bare for at Shame min bekymring så spilder du din  tid . 

Jeg forstår bare ikke hvorfor forældrene indvier folk omkring dem i det, hvis de ikke synes det er et problem, så ville de næppe italesætte det.

muligt nogen forældre er “dovne” i forhold til at få ting tjekket, men hvis pædagogerne vurdere der er behov, og forældrene ikke ønsker at få andre fagfolk indover, så laver de en underretning så der altid vil komme hjælp til barnet. Så stol nu på pædagogerne i vuggestuen og bland dig udenom

Anmeld Citér

22. april 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Soonmom skriver:

Jeg forstår bare ikke hvorfor forældrene indvier folk omkring dem i det, hvis de ikke synes det er et problem, så ville de næppe italesætte det.

muligt nogen forældre er “dovne” i forhold til at få ting tjekket, men hvis pædagogerne vurdere der er behov, og forældrene ikke ønsker at få andre fagfolk indover, så laver de en underretning så der altid vil komme hjælp til barnet. Så stol nu på pædagogerne i vuggestuen og bland dig udenom

Jeg kan slet ikke se at TS blander sig, men jeg kan dog se at TS bekymre sig, og det er da i min optik helt legalt. Vi skal da alle sammen bekymre os, om de mennesker vi kender og holder af, og indimellem betyder det, at man skal stille spørgsmålstegn ved en eller anden form for handling eller adfærd.

Eller skal man i din optik blænde sig uden om, og se til imens et barn eller voksen har det svært, fordi man skal stole på at andre gør noget?

Anmeld Citér

22. april 2019

Babilooo

Hvordan er det sociale samspil/ opmærksomhed. Hvordan er øjenkontakten. Leger barnet normalt med andre og med legetøj ..??

Mange med autisme starter ud med sprogforsinkelse eller afvigende sprogudvikling/ sproganvendelse.

Anmeld Citér

22. april 2019

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Altså min datter som er 4 nu, havde ikke noget sprog. Ikke engang, da hun begyndte i bh.

Jeg var bekymret, men det var pædagogerne ikke, da deres erfaring var, at det så ville komme i bh. 

Min datter er godt nok ørebarn. 

Min datter snakker som et vandfald nu. men vi pressede også på for at hun kom i sproggruppe i bh. (Pædagogerne var ikke bekymret) 

Vi pressede også på for at få PPR indover, for at min datter kunne blive vurderet af andre end bh.

det har vi været sindssyg glade for  

min datter fejler absolut ingenting. Jeg ville ikke bekymre mig endnu. Tænker også fagfolk ville blive bekymret, hvis det var  

Min datter sagde også lyde, og var ofte frustreret over, at vi ikke forstod, hvad hun sagde.

Er der andre ting udover sprog, som gør dig bekymret? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.