Anonym skriver:
Der er 10 års forskel på mig og hendes far, og 10 års forskel på mig og hende. Han var kun tyve da han fik hende.
Moren som jeg har hørt, blev meget ked af det da han gik. Efterfølgende siger han at hun modarbejdede samvær så meget, at de til sidst kun så hinanden 1-2 gange om mdr. Så kom på op igen. Men der har så længe jeg har kendt ham altid været en eller anden konflikt. Enten er hun sur på sin far, eller er det nogle af hendes kusiner hun hader.
Jeg føler bare at jeg skal sætte en grænse?
Nej jeg tror ikke på utroskaben. Men han var hendes mor utro, det er måske der den ligger?
Er det en voksen kvinde som taler ud fra alt hun har skulle høre fra gennem barndommen?
de er ihvertfald en godt eksempel på hvordan man ikke skal håndtere en skilsmisse.
Hvis hun virkelig mente det med utroskaben burde hun jo havde ringet, pg ikke først slynget ud med beskyldninger når hun fik modstand?
10 års forskel er ikke spor unormalt.
Det er desværre altid børnene, der kommer i klemme, hvis bopælsforælderen modarbejder samværet med den anden forælder.
Jeg kender desværre et par fædre, som slet ikke får lov at se deres børn, selv om de er gode fædre. Deres eneste mulighed har været at få børnene udleveret med fogedens hjælp, og det vil de ikke udsætte deres børn for.
Det kan sagtens handle om, at han har været hendes mor utro, og så tænker hun måske, at du skal regne med, at han så også vil være dig utro. Umiddelbart tror jeg ikke, det handler om, at hun har kendskab til utroskab fra din kærestes side. Jeg tror bare, det er noget, hun slynger ud.
Det er jo umuliugt at vide, hvordan hendes mor har omtalt hendes far over for hende.
Det lyder fakttisk, som om hun trænger til en grænse. Men vær åben over for hendes oplevelse af situationen. Det, at han har været hendes mor utro, vil jo for hende føles som et svigt at familien.
Spørg ind til hendes følelser - hvordan hun har oplevet ham som far.
Jeg håber, I kan få en rigtig god snak, hvor I begge får sat ord på jeres følelser. For selvfølgelig skal hendes følelser ankerkendes, men hun skal ikke styre det hele på den måde, at I går på listesko og ikke tør sige noget af frygt for, at hun bliver sur.