Er det ok dagpleje mor lader et barn græde i søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2019

fehår

Anonym skriver:

Hvordan tror du dp mor vil tage vi opsiger hans plads ?det er jeg nervøs for  

vi overgår til privat pasning nu, så jeg ved ikke med den ekstra pædagog der skulle komme over hvad der vil ske der, eller om jeg skal ringe til tilsyns pædagogen og få en snak med hende on det. 

Min datter startede hos kommunal dagplejer. Det fungerede ikke. Vi opsagde hende og havde også en måned bagefter, hvor min datter stadig skulle gå der, inden hun kom over til privat dagplejer. Hos os var den gamle dagplejemor iskold over for os forældre og gav os den kolde skulder, men det påvirkede på ingen måde vores datter. Der opførte hun sig, som hun plejede. 

Forhåbentligt har jeres dagplejemor også nok forståelse for børn til at vide, at det ikke skal gå ud over barnet. Og husk, at en opsigelse i forvejen stiller dem i et lidt dårligt lys, og det ved de. Derfor vil de ofte være påpasselige med deres opførsel. De vil jo ikke risikere at miste flere børn, for kommunal eller ej, de har jo stadig et ry at værne om.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2019

Carina:-)

Anonym skriver:

Beklager at jeg er anonym her. Men tavshedspligten byder mig det 

Jeg har et barn i dagpleje der er født for tidligt og er sensitiv i høj grad. Hos mig er der gråd mange gange dagligt, da barnet reagerer med høj langvarig gråd på mange (tilsyneladende små) ting. Det kan være at barnet gerne vil gynge, men gyngen er optaget, at et andet barn går tæt forbi, at naboens hund gør, en bil på vejen der dytter kraftigt, at postbudet ringer på døren osv

Jeg er uddannet pædagog og der arbejdes målrettet og tværfagligt med barnet, men det er en lang proces og jeg kan ikke fortælle hverken naboer eller andre forældre hvorfor dette barn reagerer sådan. Jeg kan bare håbe at naboerne har tillid til at jeg/vi gør vores allerbedste for dette barn. 

Hvis jeg husker ret, er ca 10 % af landets dagplejere uddannet pædagoger og vist 6-8% uddannet pædagogisk assistent.

Vuggestuen vil have flere hænder i primetime, men også flere børn og personale der kommer/går på skiftende tider. Hvilket for nogle sårbare børn ikke er optimalt, da den store børnegruppe giver uro og et personale der skifter flere gange over en dag, ikke skaber den stabile base som nogle sårbare børn har behov for. Derfor anvendes (uddannede) dagplejere ofte til disse børn.

Mht til oprindelige indlæg, så skal ingen børn da ligge og skrige. Men i første omgang kunne man tage en snak med dagplejeren eller ledelsen. Jeg har før oplevet at forældrene giver mig lov til at orientere de andre forældre, hvis der var særlige omstændigheder, som havde indflydelse på barnets adfærd og min tilgang til barnet. 

Min den yngste er sensitiv og født for tidligt .

Vi blev anbefalet vuggestue pga faglighed det samme med vores plejebarn

Blot vi vægtede en mindre inst var det sygehusets anbefaling 

Jeg er ikke i tvivl om der findes kompetente omsorgsfulde dejlige dagplejere.

Vi har bare her i vores by hørt og set for mange ting til at jeg aldrig ville vælge en .Fordi de er alene.

Og her i byen udfaser man dpmødrene frem for vuggestuer så der bliver færre og færre. 

Og ja børn græder men det ts oplever er forfærdeligt 

Og mhs til he de jeg meldte da gik jeg forbi flere gange for at vurdere om hin var ved børnene og det var ikke et barn men flere der græd .

Gråd er  også forskelligt. 

Den dybe hæse gråd med lange toner er ikke noget der kommer de første par min....

Men derimod efter lang gråd hvor man ikke er blevet reageret på.

Skulle du få besøg pga bekymring har du jo også en forklaring. 

Anmeld Citér

23. marts 2019

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Der er godt nok overreaktion der vil noget 

Små børn græder - det er den måde de kommunikerer på, hold da fast godt du ikke bor ved siden af en vuggestue 

Jeg er faktisk enig med Carina. Jeg ville på ingen måde acceptere den adfærd, der beskrives her. Jeg havde også taget mit barn op af vognen og med hjem samme morgen, som TS så det ske. 

Og i al fredsommelighed, så har du en - i min optik - lidt hård og forældet tankegang om børns tryghedsbehov og søvn. Jeg er enig i målet: De skal da lære at falde fint i søvn uden at skulle vugges i flere minutter. Det at lade dem “cry it out”, er jeg dybt dybt uenig i. 

Anmeld Citér

23. marts 2019

Lea2787

Anonym skriver:

Vi skal ned og snakke med en privat dagplejemor idag jeg kan ikke mere virklig ikke.... 

mit dilemma er bare at der er en måneds opsigelse i den kommunale dagpleje så han er tvunget til at være der en måned endnu, derudover bor vi meget tæt på hinanden jeg ville ikke kunne undgå og se hende igen jo. 

Derudover har jeg snakket med tilsyns pædagogen om der skulle komme en ekstra pædagog over fordi han jo ikke trives og hun kommer os hjem til os i næste uge hvor vi snakker om det. Så får dårlig samvittighed over det - meb jeg kan ligge to og to sammen nu hvorfor min søn er som han er derover han får langt fra den nødvendige omsorg - han har meget seprations angst i forvejen og har netop brug for den ekstra tryghed og en der gider og trøste ham. 

Hun sagde til mig hub heller ikke kan tage ham op når han græder fordi hun også har de andre børn og kan godt forstå det meb han skal jo trøstes og så det da derfor han ikke trives tænker jeg - jeg er simpelthen så ked af det og frustreret.... min stakkels lille dreng altså!!

Jeg ville slet ikke kunne efterlade mit barn der en eneste dag mere. Får nærmest helt kvalme, fordi jeg synes, det er så synd for ham. Han skal trøstes og have omsorg. Både ved søvn og når han er vågen. Hvis hun ikke magter det, skal hun nok ikke være dagplejer. 

I mine børns vuggestue bliver alle børn mødt med kram og søde ord, når de er lidt kede. Selvfølgelig kan der være episoder, hvor de må vente, mens der skiftes ble på et andet barn. Heldigvis er der flere voksne i vuggestuer, og selvom der naturligvis også er flere børn, så er der altså mere fleksibilitet. En voksen kan sagens sætte sig på gulvet og kramme både en, to og tre børn, der har brug for det, mens andre voksne leger med friske børn og putter søvnige børn. Det betyder også, at der er mulighed for at vugge vognen lidt for de børn (inklusiv begge mine), som havde lidt svært ved at lære at falde i søvn i VG.

Anmeld Citér

23. marts 2019

Soonmom

Jeg er faktisk enig med Carina. Jeg ville på ingen måde acceptere den adfærd, der beskrives her. Jeg havde også taget mit barn op af vognen og med hjem samme morgen, som TS så det ske. 

Og i al fredsommelighed, så har du en - i min optik - lidt hård og forældet tankegang om børns tryghedsbehov og søvn. Jeg er enig i målet: De skal da lære at falde fint i søvn uden at skulle vugges i flere minutter. Det at lade dem “cry it out”, er jeg dybt dybt uenig i. 

Nu skrev Carina ikke noget i hendes oprindelige indlæg om at det var i en time, men blot at de græd, så det er hvad jeg forholder mig til. Og at græde er nu engang små børns kommunikations måde og det kan man læse meget litteratur på (også litteratur fra nutiden  )

Jeg er ikke gammeldags men total imod ifavnske principper, men det er nu altså ikke ensbetydende at mine børn græder, er i mistrivsel og mangler kærlighed. 

Tværtimod får vi altså at vide at vi har meget kærlige og omsorgsfuld børn der emmer af trivsel, så noget må vi jo gøre rigtigt 

Og har aldrig sagt at jeg er tilhænger af cry it out, men jeg siger at man skal lytte til børns gråd for i disse debatter virker det som om de fleste kun mener at gråd=ulykkelig og utryg

Anmeld Citér

23. marts 2019

Lea2787

Soonmom skriver:

Nu skrev Carina ikke noget i hendes oprindelige indlæg om at det var i en time, men blot at de græd, så det er hvad jeg forholder mig til. Og at græde er nu engang små børns kommunikations måde og det kan man læse meget litteratur på (også litteratur fra nutiden  )

Jeg er ikke gammeldags men total imod ifavnske principper, men det er nu altså ikke ensbetydende at mine børn græder, er i mistrivsel og mangler kærlighed. 

Tværtimod får vi altså at vide at vi har meget kærlige og omsorgsfuld børn der emmer af trivsel, så noget må vi jo gøre rigtigt 

Og har aldrig sagt at jeg er tilhænger af cry it out, men jeg siger at man skal lytte til børns gråd for i disse debatter virker det som om de fleste kun mener at gråd=ulykkelig og utryg

Det er jeg for så vidt også enig i. Altså at man skal lytte til gråden. Min grænse for hvornår gråden skal afhjælpes er vist ret anderledes fra din. Lyder det til. 

Jeg er nok en ret favnende mor. 

Anmeld Citér

23. marts 2019

anonym12

Et barn skal ikke ligge alene og græde sig selv i søvn. Havde jeg set hun havde gjort det ved mit barn, så havde jeg meldt hende til kommunen og havde jeg haft muligheden havde jeg taget mig barn med og var ikke kommet tilbage. Jeg havde forhåbentligt også sagt noget til hende (jeg er desværre ekstremt konfliksky). 

Vores dp kunne sagtens få vores dreng til at sove uden gråd og ja han var vant til at blive trillet i søvn (alternativet var at han skulle græde sig i søvn = uacceptabelt). Der findes heldigvis også mange blide Dp´er. Men jeres lyder godt nok ikke til at skulle arbejde med børn

Anmeld Citér

23. marts 2019

Anonym trådstarter

anonym12 skriver:

Et barn skal ikke ligge alene og græde sig selv i søvn. Havde jeg set hun havde gjort det ved mit barn, så havde jeg meldt hende til kommunen og havde jeg haft muligheden havde jeg taget mig barn med og var ikke kommet tilbage. Jeg havde forhåbentligt også sagt noget til hende (jeg er desværre ekstremt konfliksky). 

Vores dp kunne sagtens få vores dreng til at sove uden gråd og ja han var vant til at blive trillet i søvn (alternativet var at han skulle græde sig i søvn = uacceptabelt). Der findes heldigvis også mange blide Dp´er. Men jeres lyder godt nok ikke til at skulle arbejde med børn

BDu har helt ret - og var jeg ikke i arbejde havde jeg beholdt ham hjemme indtil 1/5

Anmeld Citér

23. marts 2019

grinny

Jeg “opdrager” ifavnsk så her ville det være et stort kæmpe NO GO!!! Ville aldrig nogensinde acceptere det! Er min datter ked af det så skal hun favnes! 

Anmeld Citér

23. marts 2019

Anonym trådstarter

grinny skriver:

Jeg “opdrager” ifavnsk så her ville det være et stort kæmpe NO GO!!! Ville aldrig nogensinde acceptere det! Er min datter ked af det så skal hun favnes! 

Selvfølgelig men desværre er hun ikke sådan en type - det virker som om hun ikke kan  lide min søn den ene dag skrev hun 

han har feber så sender ham hjem og mig skynder mig tage fri fra arbejde og da jeg kommer og henter ham er drengen glad og leger og da vi kommer hjem har han ingen feber hans temperatur er helt normal 

i går skrev hun jeg godt måtte hente ham da han ikke har ville sove hele dagen og sådsn nogle episoder er der desværre mange af  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.