Er det ok dagpleje mor lader et barn græde i søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2019

Soonmom

Anonym skriver:

Han stopper ikke på få sekunder men det er flere minutter 

Det kommer stadig an på hvilken gråd det er. 

Og som en anden skriver så skal han jo lære at falde i søvn selv for til middag hvor der også er andre børn, kan hun ikke stå og vugge alle sammen. - No offence  men jeg forstår slet ikke at forældre ikke fra start lære deres børn at falde i søvn selv, det ville aflaste dagplejer/pædagoger i vuggestuerne meget, samt at man slap for lige netop sådan en debat her.

Men når det er sagt er det mærkeligt at ligge ham når du er der (det tænker jeg forstærker reaktionen), så jeg ville sørge for at han får lov at sige farvel først og ser af du går, inden hun ligger ham 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

i må meget gerne begrunde jeres svar !

nu har jeg lige læst tråden, og derfor stemt nej. Et barn skal ikke ligge alene i vognen og "skrige sine lunger ud".

Min datters dagplejemor havde også et barn der var vant til at barnevogn eller vugge gyngede når han skulle sove, men hun lagde ham i vognen og gik så væk. I starten græd han ca. 10 minutter (hvor hun var ude at se til ham et par gange) men efter en lille måneds tid lagde han sig til at sove efter et lille minuts piben - og sov faktisk længere end når mor stod og vuggede ham.

Anmeld Citér

22. marts 2019

Carina:-)

Anonym skriver:

Så det med min egene øjne imorges.. så formoder det sådan hun gør og han græd ikke kun han skreg og skreg så slemt 

Hvordan kan du spørge om det er okay....

Der bør en dpmor 2 gader fra os . Jeg kunne høre grædende børn der græd kg græd helt hen til os.

Jeg ringede til kommunen der tog det ret seriøst.

Dit barn trives jo ikke .

Vælg en privat inst.  Det er der flere hænder .Og plads til det enkelte barn.

Og meld det så til kommunen . Hun har jo andre børn.....

Anmeld Citér

22. marts 2019

Soonmom

Carina:-) skriver:

Der bør en dpmor 2 gader fra os . Jeg kunne høre grædende børn der græd kg græd helt hen til os.

Der er godt nok overreaktion der vil noget 

Små børn græder - det er den måde de kommunikerer på, hold da fast godt du ikke bor ved siden af en vuggestue 

Anmeld Citér

22. marts 2019

Carina:-)

Der er godt nok overreaktion der vil noget 

Små børn græder - det er den måde de kommunikerer på, hold da fast godt du ikke bor ved siden af en vuggestue 

Ja børn græder men ikke i optil en time i en barnevogn.

Enhver voksen ved at det er skadeligt at lade små børn græde sig i søvn 

Og sjovt nok var kommunen enig. 

Og så kan de åbenbart ikke finde ud af at kommunikere i vores inst 

For da jeg var der i 14 dage i forbindelse med indkøring .hørte jeg aldrig et barn græde uden det øjeblikkeligt fik omsorg.

Der var på ingen måder desperat gråd eller langvarig gråd .

Så  de har åbenbart en anden måde at kommunikere på 

Anmeld Citér

22. marts 2019

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Vi skal ned og snakke med en privat dagplejemor idag jeg kan ikke mere virklig ikke.... 

mit dilemma er bare at der er en måneds opsigelse i den kommunale dagpleje så han er tvunget til at være der en måned endnu, derudover bor vi meget tæt på hinanden jeg ville ikke kunne undgå og se hende igen jo. 

Derudover har jeg snakket med tilsyns pædagogen om der skulle komme en ekstra pædagog over fordi han jo ikke trives og hun kommer os hjem til os i næste uge hvor vi snakker om det. Så får dårlig samvittighed over det - meb jeg kan ligge to og to sammen nu hvorfor min søn er som han er derover han får langt fra den nødvendige omsorg - han har meget seprations angst i forvejen og har netop brug for den ekstra tryghed og en der gider og trøste ham. 

Hun sagde til mig hub heller ikke kan tage ham op når han græder fordi hun også har de andre børn og kan godt forstå det meb han skal jo trøstes og så det da derfor han ikke trives tænker jeg - jeg er simpelthen så ked af det og frustreret.... min stakkels lille dreng altså!!

Anmeld Citér

22. marts 2019

Mort3

Nej. 

Har selv været dagplejer. Og trods man nogle gange står med 5 børn, så er der stadig tid og overskud til at hjælpe et barn i søvn uden det bare bliver lagt og skal skrige. Man må få indrette dagen så det kan lade sig gøre. Lade barnet sove inde, stå i døren og vugge og synge en sang mens man vipper barnevognen og har kontakt med de andre børn. Der findes tons af løsninger på hverdagens små udfordringer.

Jeg synes det lyder som en rigtig træls situation og jeg ville skifte med det samme. 

Det er aldrig okay i mine øjne.

Christina 

Anmeld Citér

22. marts 2019

B&J

Snak med dp om hvordan hun gør det hvis dit barn barn græder i 5-10 minutter er det jo ikke slemt og hvis du et vant til at vugge dit barn i søvn det har hun jo ikke tid til

Anmeld Citér

22. marts 2019

Anonym trådstarter

Mort3 skriver:

Nej. 

Har selv været dagplejer. Og trods man nogle gange står med 5 børn, så er der stadig tid og overskud til at hjælpe et barn i søvn uden det bare bliver lagt og skal skrige. Man må få indrette dagen så det kan lade sig gøre. Lade barnet sove inde, stå i døren og vugge og synge en sang mens man vipper barnevognen og har kontakt med de andre børn. Der findes tons af løsninger på hverdagens små udfordringer.

Jeg synes det lyder som en rigtig træls situation og jeg ville skifte med det samme. 

Det er aldrig okay i mine øjne.

Christina 

Hvordan tror du dp mor vil tage vi opsiger hans plads ?det er jeg nervøs for  

vi overgår til privat pasning nu, så jeg ved ikke med den ekstra pædagog der skulle komme over hvad der vil ske der, eller om jeg skal ringe til tilsyns pædagogen og få en snak med hende on det. 

Anmeld Citér

23. marts 2019

Anonym

Beklager at jeg er anonym her. Men tavshedspligten byder mig det 

Jeg har et barn i dagpleje der er født for tidligt og er sensitiv i høj grad. Hos mig er der gråd mange gange dagligt, da barnet reagerer med høj langvarig gråd på mange (tilsyneladende små) ting. Det kan være at barnet gerne vil gynge, men gyngen er optaget, at et andet barn går tæt forbi, at naboens hund gør, en bil på vejen der dytter kraftigt, at postbudet ringer på døren osv

Jeg er uddannet pædagog og der arbejdes målrettet og tværfagligt med barnet, men det er en lang proces og jeg kan ikke fortælle hverken naboer eller andre forældre hvorfor dette barn reagerer sådan. Jeg kan bare håbe at naboerne har tillid til at jeg/vi gør vores allerbedste for dette barn. 

Hvis jeg husker ret, er ca 10 % af landets dagplejere uddannet pædagoger og vist 6-8% uddannet pædagogisk assistent.

Vuggestuen vil have flere hænder i primetime, men også flere børn og personale der kommer/går på skiftende tider. Hvilket for nogle sårbare børn ikke er optimalt, da den store børnegruppe giver uro og et personale der skifter flere gange over en dag, ikke skaber den stabile base som nogle sårbare børn har behov for. Derfor anvendes (uddannede) dagplejere ofte til disse børn.

Mht til oprindelige indlæg, så skal ingen børn da ligge og skrige. Men i første omgang kunne man tage en snak med dagplejeren eller ledelsen. Jeg har før oplevet at forældrene giver mig lov til at orientere de andre forældre, hvis der var særlige omstændigheder, som havde indflydelse på barnets adfærd og min tilgang til barnet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.