Hvordan kan du spørge om det er okay....
Der bør en dpmor 2 gader fra os . Jeg kunne høre grædende børn der græd kg græd helt hen til os.
Jeg ringede til kommunen der tog det ret seriøst.
Dit barn trives jo ikke .
Vælg en privat inst. Det er der flere hænder .Og plads til det enkelte barn.
Og meld det så til kommunen . Hun har jo andre børn.....
Beklager at jeg er anonym her. Men tavshedspligten byder mig det 
Jeg har et barn i dagpleje der er født for tidligt og er sensitiv i høj grad. Hos mig er der gråd mange gange dagligt, da barnet reagerer med høj langvarig gråd på mange (tilsyneladende små) ting. Det kan være at barnet gerne vil gynge, men gyngen er optaget, at et andet barn går tæt forbi, at naboens hund gør, en bil på vejen der dytter kraftigt, at postbudet ringer på døren osv
Jeg er uddannet pædagog og der arbejdes målrettet og tværfagligt med barnet, men det er en lang proces og jeg kan ikke fortælle hverken naboer eller andre forældre hvorfor dette barn reagerer sådan. Jeg kan bare håbe at naboerne har tillid til at jeg/vi gør vores allerbedste for dette barn.
Hvis jeg husker ret, er ca 10 % af landets dagplejere uddannet pædagoger og vist 6-8% uddannet pædagogisk assistent.
Vuggestuen vil have flere hænder i primetime, men også flere børn og personale der kommer/går på skiftende tider. Hvilket for nogle sårbare børn ikke er optimalt, da den store børnegruppe giver uro og et personale der skifter flere gange over en dag, ikke skaber den stabile base som nogle sårbare børn har behov for. Derfor anvendes (uddannede) dagplejere ofte til disse børn.
Mht til oprindelige indlæg, så skal ingen børn da ligge og skrige. Men i første omgang kunne man tage en snak med dagplejeren eller ledelsen. Jeg har før oplevet at forældrene giver mig lov til at orientere de andre forældre, hvis der var særlige omstændigheder, som havde indflydelse på barnets adfærd og min tilgang til barnet.