På et eller andet tidspunkt skal barnet jo lære at sove uden bevægelse, for det er simpelthen ikke realistisk for dagpleje at vugge barnet i søvn hver gang, når hun har 3-4 andre børn. Sørgeligt som det end er, så betyder det ofte, at børnene i starten græder sig selv i søvn i en eller anden grad.
Min datter græd også et par minutter, når hun blev lagt ud i starten hos dagplejemor. Men der var vi så utroligt heldige, at hun var det eneste barn, og at dagplejemor stod ved siden af og lyttede til, hvor lang tid der gik. Det gav en ro hos mig. Det dér med at lade barnet græde og gå væk - nej. Det ville også overskride mine grænser, især hvis det er mere end et par minutter.
Jeg vil sige det her: vi har været glade for at have min datter i dagpleje, men jeg vil aldrig vælge dagpleje igen selv. Det er for skrøbeligt et system, når det kun står én person og skal passe så mange børn på én gang. Efter min mening bliver det for afhængigt af, at dagplejemor gør det godt. Næste barn kommer i vuggestue, må jeg erkende. Det passer bare bedre til os. Så udover at overveje skift til privat dagpleje, ville jeg også overveje: skal det være dagpleje?
Anmeld
Citér