Er det ok dagpleje mor lader et barn græde i søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2019

Babilooo

Hmm.. en af grundene til at jeg aldrig ville vælge dp. Nogle af dem er altså ikke helt klar over hvordan de skal stimuleres og hvad der er hensigtsmæssigt. Og selvfølgelig er det nemt med et barn der er i en barnevogn . Men det der er uacceptabel. Flyt og ring til kommunen.

Og hvorfor skal han sove med det samme.? Aflevere du sent.?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2019

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Hmm.. en af grundene til at jeg aldrig ville vælge dp. Nogle af dem er altså ikke helt klar over hvordan de skal stimuleres og hvad der er hensigtsmæssigt. Og selvfølgelig er det nemt med et barn der er i en barnevogn . Men det der er uacceptabel. Flyt og ring til kommunen.

Og hvorfor skal han sove med det samme.? Aflevere du sent.?

Han er meget træt on morgen og vil ikke rigtige noget men han står os op kl 5 og bliver afleveret ved 7 tiden. 

Anmeld Citér

22. marts 2019

fehår

På et eller andet tidspunkt skal barnet jo lære at sove uden bevægelse, for det er simpelthen ikke realistisk for dagpleje at vugge barnet i søvn hver gang, når hun har 3-4 andre børn. Sørgeligt som det end er, så betyder det ofte, at børnene i starten græder sig selv i søvn i en eller anden grad. 

Min datter græd også et par minutter, når hun blev lagt ud i starten hos dagplejemor. Men der var vi så utroligt heldige, at hun var det eneste barn, og at dagplejemor stod ved siden af og lyttede til, hvor lang tid der gik. Det gav en ro hos mig. Det dér med at lade barnet græde og gå væk - nej. Det ville også overskride mine grænser, især hvis det er mere end et par minutter.

Jeg vil sige det her: vi har været glade for at have min datter i dagpleje, men jeg vil aldrig vælge dagpleje igen selv. Det er for skrøbeligt et system, når det kun står én person og skal passe så mange børn på én gang. Efter min mening bliver det for afhængigt af, at dagplejemor gør det godt. Næste barn kommer i vuggestue, må jeg erkende. Det passer bare bedre til os. Så udover at overveje skift til privat dagpleje, ville jeg også overveje: skal det være dagpleje?

Anmeld Citér

22. marts 2019

Anonym trådstarter

fehår skriver:

På et eller andet tidspunkt skal barnet jo lære at sove uden bevægelse, for det er simpelthen ikke realistisk for dagpleje at vugge barnet i søvn hver gang, når hun har 3-4 andre børn. Sørgeligt som det end er, så betyder det ofte, at børnene i starten græder sig selv i søvn i en eller anden grad. 

Min datter græd også et par minutter, når hun blev lagt ud i starten hos dagplejemor. Men der var vi så utroligt heldige, at hun var det eneste barn, og at dagplejemor stod ved siden af og lyttede til, hvor lang tid der gik. Det gav en ro hos mig. Det dér med at lade barnet græde og gå væk - nej. Det ville også overskride mine grænser, især hvis det er mere end et par minutter.

Jeg vil sige det her: vi har været glade for at have min datter i dagpleje, men jeg vil aldrig vælge dagpleje igen selv. Det er for skrøbeligt et system, når det kun står én person og skal passe så mange børn på én gang. Efter min mening bliver det for afhængigt af, at dagplejemor gør det godt. Næste barn kommer i vuggestue, må jeg erkende. Det passer bare bedre til os. Så udover at overveje skift til privat dagpleje, ville jeg også overveje: skal det være dagpleje?

Nu har jeg jo lige set det program på DR1 “hvem passer vores børn” og der synes jeg nu os vuggestuer er hårdt ramt af manglende personale så- har overvejet vuggestue men det er min mand slet ikke til 

Anmeld Citér

22. marts 2019

fehår

Anonym skriver:

Nu har jeg jo lige set det program på DR1 “hvem passer vores børn” og der synes jeg nu os vuggestuer er hårdt ramt af manglende personale så- har overvejet vuggestue men det er min mand slet ikke til 

Det kommer jo også an på, hvor man bor - og på selve vuggestuen. Der, hvor vi bor nu, er vuggestuerne heller ikke det mest attraktive valg, men vi har overvejet at flytte næste år, inden vores næste barn skal starte op i institution. Der, hvor vi gerne vil flytte hen, er vuggestuemulighederne mere spændende. Så hvis jeg var dig ville jeg starte med at undersøge mulighederne i mit nærområde, inden jeg helt afskrev ideen. Hvis du finder en god vuggestue, kan det være, manden kan lade sig overtale.

Du kommer til at opgive en del kontrol, når dit barn er i dagpleje. Og du opgiver for det meste også muligheden for at sparre med en person med en pædagogisk uddannelse bag sig. Det er ikke altid et problem, men det kan det være, desværre.

Anmeld Citér

22. marts 2019

God-mor

Anonym skriver:

i må meget gerne begrunde jeres svar !

Nej det ville jeg aldrig acceptere. 

Anmeld Citér

22. marts 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Hvor ved du fra at hun bare lægger ham og han så skal græde sig selv i søvn? Tænker ikke det er noget man lige nævner som det mest positive. 

Men nej jeg ville under ingen omstændigheder accepterer det. Og ville hun ikke lytte ville jeg tage det videre og vise al den forskning der viser at børn tager skade hvis deres behov og gråd ignoreres. 

Der er naturligvis forskel på gråd/ brok - men direkte gråd er uacceptabelt. 

Anmeld Citér

22. marts 2019

Anonym trådstarter

Oddi skriver:

Hvor ved du fra at hun bare lægger ham og han så skal græde sig selv i søvn? Tænker ikke det er noget man lige nævner som det mest positive. 

Men nej jeg ville under ingen omstændigheder accepterer det. Og ville hun ikke lytte ville jeg tage det videre og vise al den forskning der viser at børn tager skade hvis deres behov og gråd ignoreres. 

Der er naturligvis forskel på gråd/ brok - men direkte gråd er uacceptabelt. 

Så det med min egene øjne imorges.. så formoder det sådan hun gør og han græd ikke kun han skreg og skreg så slemt 

Anmeld Citér

22. marts 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi
Anonym skriver:

Så det med min egene øjne imorges.. så formoder det sådan hun gør og han græd ikke kun han skreg og skreg så slemt 

Åh nej lille mus. Så ville jeg da tage det op med hende med det samme når du henter - man kan jo altid høre om det er sådan det er hver dag eller om det var en enkeltgangsting. 

Anmeld Citér

22. marts 2019

migxher

Nej, nej, NEJ. Det er under alt kritik og det ville jeg på ingen måde acceptere hvis det var mit barn. Du skal tage en snak med hende og forklare hende at det skal stoppe, med det samme. Så må i sammen finde ud af hvor det er problemet ligger i forhold til søvn, og få det løst så det at sove hos DP bliver en god oplevelse for din søn.
Ja før eller siden holder de fleste børn da op med at græde, for nogen få minutter, måske efter et par dage, for nogen længere. Det er fordi de giver op. Plain and simple. De lærer at der alligevel ikke er nogen der lytter til deres gråd, og så stopper de. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.