Anonym skriver:
Ja som spørgsmålet lyder.. Hvor meget/hvad gør jeres mænd i hverdagen efter arbejde? Og i weekenderne? Både i forhold til baby og til husholdningen..
Min kæreste laver hovedsageligt mad hver dag, og så hjælper han en smule til med baby (bleskift, trøst, leg og aftengåtur når hun skal sove i barnevogn).. Det er generelt mig, der står for at give hende hendes aftenflaske og putningen, medmindre jeg spørger, om han gider gøre det, og så kommer der som regel sætningen "jeg kan da godt prøve, men tror at du har bedre held med det".. Er lidt træt af at høre det, må jeg indrømme.. Og derudover handler jeg ind, dækker bord, tager af igen, ordner køkken samt ordner det sidste vasketøj..
I weekenderne tager han lidt mere over mht. baby.. Der er det ham, der har hende de fleste timer, når der skal leges, skiftes og gå tur med barnevogn.. Men er stadig mig, der giver flaske, putter og trøster for det meste..
Kunne godt tænke mig, at han var lidt mere end bare en legeonkel, og selv tog initiativ til at hjælpe med fx putning, så hun også bliver vant til, at andre end jeg putter.. Især fordi jeg stresser mega meget af hendes gråd (hysteri fordi hun ikke gider sove).. Og jeg er lidt træt af, at jeg nærmest skal presse ham til at gøre noget med hende.. Han kan slet ikke aflæse hende, og når hun fx ligger i kravlegården og smågræder fordi hun vil op og have opmærksomhed, så sidder han og glor på TV'et, så jeg må ofte enten selv tage hende eller stoppe med det, jeg er i gang med for at sige, at han skal tage hende op..
Det er ikke fordi, at han ikke gider hende, men han overhører simpelthen hendes brok, fordi han netop ikke kan aflæse hende.. Så han tror bare, at hun brokker sig over legetøjet eller noget..
Men jeg ved ikke, om jeg forventer for meget af ham, når nu han går på arbejde og jeg er på barsel.. Så vil derfor høre, hvor meget jeres mænd gør 
Har du talt med ham om de ting du beskriver her? Måske er han ikke bevidst nok om det. Og så er det selvfølgelig også vigtigt at huske på at vi ikke tænker ens.
Jeg synes som sådan ikke at du forlanger for meget af ham, men som du skriver, ser han ikke de samme tegn fra jeres barn, som du gør.
Du skriver at du stresser meget over hendes gråd, stadig har nogle følelser i kroppen efter fødslen, kan det måske også medvirke til at du reagerer hurtigere på brok/utilfredshed end din mand gør?
Du kan ikke sammenligne med hvor lidt eller hvor meget andres mænd bidrager og hvad forventningerne er til en barslene mor. Jeg er og har altid været et overskudsmenneske. Dette har også gjort at jeg fx de 3 gange jeg har været på barsel altid har sørget for alt i hjemmet(undtagen græsslåning og grovere ting), dette har jeg gjort fordi jeg prioriterede at min mand og jeg havde ro og voksentid om aftenen. Min mand er afsted fra 6.30-17.30 hver dag, så det er selvfølgelig begrænset hvor meget han kan nå at bidrage med.
Nu hvor jeg arbejder fuld tid igen, synes jeg vi deles om opgaverne, det er egentlig aldrig noget vi har talt om, men min mand ordner altid alt vasketøj og laver for det meste mad(trods jeg er køkkenfagligt uddannet
) og jeg sørger for aflevere/hente børn, madpakker, klargøring til aftensmad og rengøring. Vi handler altid sammen om søndagen