2 børn vanvid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Abracadabra skriver:

Med første barn mister man friheden, med andet barn mister man pauserne. 

Jeg er så uenig i de “man”-generaliseringer. Nogle mister “alt”, inkl. pauser, med ét, krævende barn. Andre har pauser selv med tre små børn. Børn og forældre er vidt forskellige.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Soonmom skriver:

Det må de da gerne. 

Jeg venter nr 3, så kan jeg svare på om din teori er rigtig  

Jeg HAR 3, men kunne aldrig finde på at grine ad andre forældre, der har det hårdt. Finder det ufattelig nedladende at være sådan overfor andre mennesker 

Anmeld Citér

20. marts 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Puha 

Har brug for lidt bekræftelse - er det ikke virkelig hårdt at være forældre til 2?

føler bare jeg svigter begge to og ingen får det, det fortjener 

Kære TS... Der er vidst ikke et endegyldigt svar 

Det kommer jo absolut an på børn og forældre ❤️❤️ men jeg tror ingen forældre synes det er nemt og dejligt at være forældre hele tiden! Alle har periodevis hårde tider, hvadenten det handler om børn der ikke sover, kolik, søskende der skændes i døgndrift eller ens eget overskud der bare er på et nulpunkt af andre årsager. 

Du er ikke alene med følelsen af at det er hårdt, og den dårlig samvittighed over ikke at kunne give det optimale hele tiden. Det er HELT menneskeligt.

Men har det stået på længe? Er du helt udkørt? Så bed om hjælp! Det er okay at række hånden ud når man har nået bunden ❤️ (helst før, faktisk

Og lad være med at lytte når nogen smider om sig med "ooooork så skulle du prøve med 3-4-5-6-7-8 børn og en hund og hamster og et halvt landbrug". ALLE har hver deres udgangspunkt og vi er ikke ens, og vi reagerer ikke ens på de påvirkninger vi møder i hverdagen ❤️

Kæmpe kram! 

Anmeld Citér

20. marts 2019

Abracadabra

Mor og meget mere skriver:

Jeg er så uenig i de “man”-generaliseringer. Nogle mister “alt”, inkl. pauser, med ét, krævende barn. Andre har pauser selv med tre små børn. Børn og forældre er vidt forskellige.  

Det var nu også bare en talemåde, som for nogen passer... måske passer den på TS?

Jeg selv syntes i hvert fald, at to børn var relativt hårdt - jeg savnede pauserne lidt. 

Jeg er ked af, at du blev så stødt. Undskyld. 

Anmeld Citér

20. marts 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Abracadabra skriver:

Det var nu også bare en talemåde, som for nogen passer... måske passer den på TS?

Jeg selv syntes i hvert fald, at to børn var relativt hårdt - jeg savnede pauserne lidt. 

Jeg er ked af, at du blev så stødt. Undskyld. 

Stødt? Arh. 

Det var apropos den der “Folk skal ikke ynke over ét barn, for det er hårdere at have to”. De kategoriske udsagn om, “hvordan det er”. Det er vidt forskelligt - ligesom nogle synes, det er hårdt at være gift, og andre trives stort med det. 

Anmeld Citér

20. marts 2019

HBV

Soonmom skriver:

Ja for det er kun i en periode. 

Min nr 2 vågnede 20 gange hver nat fra han var 6-12 mdr, hvor hans storebror kun var et år ældre,, så ja jeg griner lidt hvis man kun har et barn og det er et "kolik" barn

Wauw hvor arrogant har man lov til at være 

Anmeld Citér

20. marts 2019

Birthdaybaby

Ærligt talt, så har det indtil videre ikke været halvt så hårdt som jeg forventede, at have to børn. Men den yngste er kun  6 mdr og jeg er ikke startet job endnu. Det bliver formentlig noget helt andet til den tid �� 

Jeg føler med dig, husk at bede om hjælp - og “det er en fase det er en fase det er en fase”. 

Anmeld Citér

21. marts 2019

altogintet

Soonmom skriver:

Jeg synes ikke det er hårdt med to, men mega nemt med en  

Man har dælme meget fritid med en, så når folk med et barn siger det er hårdt, så grine vi lidt indvendigt og tænker vent til I får to.

Men jeg tror også det kommer an på forventningerne og på hvad man kigger i ar blive forældre.

Handler ens liv om børnene eller er børnene bare tilbehør der følger med og noget man får fordi det skal man

Husk nu, at børn er lige så forskellige som voksne, og ÉT barn kan være lige aå hårdt at have som to, tre eller flere. 

Jeg håber din kommentar er lettere ment jeg (og andre) læser den. Og ellers så har I været heldige at få et “nemt” barn. 

Anmeld Citér

21. marts 2019

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Hvor tænker du jeg er nedladende? 

Jeg synes de er lidt hårde ved dig her i tråden . Jeg kan godt følge din tankegang og tænker heller ikke, at du ligefrem griner dine venner op i hovedet, når de siger, at det er hårdt med 1 barn.

Mange af mine kollager er førstegangsgravide og taler om, hvor trætte de er under graviditeten, og jeg kan da heller ikke lade være med at tænke - bare vent til babyen reelt set er født, så vil I vide, hvad træthed er. Eller hvad med når man er gravid eller nybagt mor til nr 2. Så er man altså træt. Men det kan de ikke forholde sig til, så jeg trækker bare på smilebåndet og tænker mit. Det kan jo sagtens føles hårdt at være førstegangsgravid, når man ikke har prøvet andet 

Anmeld Citér

21. marts 2019

Birthdaybaby

Morogbarn skriver:

Jeg synes de er lidt hårde ved dig her i tråden . Jeg kan godt følge din tankegang og tænker heller ikke, at du ligefrem griner dine venner op i hovedet, når de siger, at det er hårdt med 1 barn.

Mange af mine kollager er førstegangsgravide og taler om, hvor trætte de er under graviditeten, og jeg kan da heller ikke lade være med at tænke - bare vent til babyen reelt set er født, så vil I vide, hvad træthed er. Eller hvad med når man er gravid eller nybagt mor til nr 2. Så er man altså træt. Men det kan de ikke forholde sig til, så jeg trækker bare på smilebåndet og tænker mit. Det kan jo sagtens føles hårdt at være førstegangsgravid, når man ikke har prøvet andet 

Jeg synes også folk er underligt sort/hvide i den her tråd. Jeg kan da sagtens være træt, selvom andre et trættere? Må jeg nu heller ikke sige at jeg er dødsulten og glæder mig til frokost - når der er folk der dør af sult i Afrika? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.