2 børn vanvid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart
Soonmom skriver:

Hvor tænker du jeg er nedladende? 

"Man har dælme meget fritid med en, så når folk..."
Det ved du ikke noget om. Du ved ikke hvad folk har af gøremål i hverdagen. DU havde meget fritit.

"Handler ens liv om børnene eller er børnene bare tilbehør der følger med og noget man får fordi det skal man"
Så hvis man som TS formaster sig til at synes livet er lidt hårdt, så er børn bare tilbehør? Du ved ikke noget om de forventninger de havde til livet med to børn.

Det er muligt du mener tingene mindre hårdt end det du udtrykker på skrift, men når nu en TS helt åbenlyst søger lidt støtte, hvad nytter det så at jorde hende med at forventningerne åbenbart var forkerte.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2019

Soonmom

IenFart skriver:

"Man har dælme meget fritid med en, så når folk..."
Det ved du ikke noget om. Du ved ikke hvad folk har af gøremål i hverdagen. DU havde meget fritit.

"Handler ens liv om børnene eller er børnene bare tilbehør der følger med og noget man får fordi det skal man"
Så hvis man som TS formaster sig til at synes livet er lidt hårdt, så er børn bare tilbehør? Du ved ikke noget om de forventninger de havde til livet med to børn.

Det er muligt du mener tingene mindre hårdt end det du udtrykker på skrift, men når nu en TS helt åbenlyst søger lidt støtte, hvad nytter det så at jorde hende med at forventningerne åbenbart var forkerte.

Jeg skrev ikke det med om hvad ens forventninger var til ts specielt men generelt

Jeg kender mange der er blevet totalt taget på senge i forhold til det at få ET barn som slet ikke havde set arbejdet i børn og egentlig bare fået dem fordi det skulle man. 

Og fakta er når man får to børn finder man virkelig ud af hvor let og hvor meget fritid man havde da man kun havde en, man kan især mærke det hvis man har en enedag med det ene barn, det er noget af en kontrast 

Anmeld Citér

20. marts 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart
Soonmom skriver:

Jeg skrev ikke det med om hvad ens forventninger var til ts specielt men generelt

Jeg kender mange der er blevet totalt taget på senge i forhold til det at få ET barn som slet ikke havde set arbejdet i børn og egentlig bare fået dem fordi det skulle man. 

Og fakta er når man får to børn finder man virkelig ud af hvor let og hvor meget fritid man havde da man kun havde en, man kan især mærke det hvis man har en enedag med det ene barn, det er noget af en kontrast 

Det kan vi da hurtigt blive enige om. Det var bare ikke det der fremgik af det indlæg jeg reagerede på. 

Anmeld Citér

20. marts 2019

Tommelise

Soonmom skriver:

Jeg synes ikke det er hårdt med to, men mega nemt med en  

Man har dælme meget fritid med en, så når folk med et barn siger det er hårdt, så grine vi lidt indvendigt og tænker vent til I får to.

Men jeg tror også det kommer an på forventningerne og på hvad man kigger i ar blive forældre.

Handler ens liv om børnene eller er børnene bare tilbehør der følger med og noget man får fordi det skal man

Griner du også af forældre, der har fået et kolikbarn ?

Anmeld Citér

20. marts 2019

Soonmom

Tommelise skriver:

Griner du også af forældre, der har fået et kolikbarn ?

Ja for det er kun i en periode. 

Min nr 2 vågnede 20 gange hver nat fra han var 6-12 mdr, hvor hans storebror kun var et år ældre,, så ja jeg griner lidt hvis man kun har et barn og det er et "kolik" barn

Anmeld Citér

20. marts 2019

Abracadabra

Med første barn mister man friheden, med andet barn mister man pauserne. 

Anmeld Citér

20. marts 2019

Tommelise

Soonmom skriver:

Min nr 2 vågnede 20 gange hver nat fra han var 6-12 mdr, hvor hans storebror kun var et år ældre,, så ja jeg griner lidt hvis man kun har et barn og det er et "kolik" barn

Ja - en ting er, at de vågner mange gange.

Men at have et barn, der skriger og skriger fra kl. 14.00 om eftermiddagen og mange, mange timer frem. 

Det hårde for den slags forældre er bl.a. at de ikke kan trøste deres guldklump. Ikke kun at det er "fysisk" hårdt at være på i så mange timer.

Og der er ingen grund til at skrive "kolik" i gåseøjne.

Jeg synes godt nok, du er nedladende.

Anmeld Citér

20. marts 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Soonmom skriver:

Hvorfor? Jeg mener er det fordi at man kun ved hvor hårdt det egentlig er at have børn, når man har mere end 1? Hvorfor grine af forældre der har det hårdt, som syntes det er hårdt, uagtet om de har 1 eller 5 børn?

Jeg forstår ikke præmissen for at man "først" har ret til at syntes noget er hårdt, når man har opnået noget.

Hvad så med alle dem som har mere end 2 børn, har de så optjent retten til at grine af dig, hvis du syntes det er hårdt med 2.?

Anmeld Citér

20. marts 2019

Soonmom

Mom skriver:

Hvorfor? Jeg mener er det fordi at man kun ved hvor hårdt det egentlig er at have børn, når man har mere end 1? Hvorfor grine af forældre der har det hårdt, som syntes det er hårdt, uagtet om de har 1 eller 5 børn?

Jeg forstår ikke præmissen for at man "først" har ret til at syntes noget er hårdt, når man har opnået noget.

Hvad så med alle dem som har mere end 2 børn, har de så optjent retten til at grine af dig, hvis du syntes det er hårdt med 2.?

Det må de da gerne. 

Jeg venter nr 3, så kan jeg svare på om din teori er rigtig  

Anmeld Citér

20. marts 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Soonmom skriver:

Hvorfor i det hele taget grine af folk, der har en anderledes oplevelse end en selv? Jeg havde tre små børn. Hvis du kom med frustration over, at dit andet barn vågnede 20 gange om natten, ville jeg da vise dig medfølelse og give dig en krammer. Jeg fik oven i købet langt mere søvn med tre små pus, der alle sov godt, end du øjensynligt gjorde med to, men det gælder ikke i din tankegang, for jeg havde flest og dermed grine-retten. 

Jeg er så enig i, at du fremstår nedladende og ikke særligt eftertænksom. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.