Hovedpine børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2019

årgang84

Profilbillede for årgang84
Anonym skriver:

Barnets plads ? Det er jævnlig møder pga tidligere angstforløb med lang tids fravær. Men tvivler barnets plads bekymre dem . Et emne vi ofte har haft oppe.

Det er godt de også er inde over. 

Da det burde kunne hjælpe dig videre i det lægelige forløb.  <3 

Håber i får en snarlig udredning.  

Jeg ville skrive en mail til lægen via deres mail system.  Så er dine ord på skrift sat ind i jeres journal. Somme tider er det bedre end en " løs " snak.  Mail får de også god betaling for at håndtere.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2019

lineog4

Jeg tænker, at I skal bede om grundigere undersøgelser - I ser ern dreng der mistrives og det skal tages alvorligt. Der kan være en masse grunde og migræne er en af grundene - men når jeg læser om angst og lyde og lys tænker jeg straks (er faglig belastet her) på noget sansemotorisk, måske han er meget sensitiv over for sansepåvirkninger mm. 

Men ligegyldigt hvad vi kan kloge os på her, så må konklusionen stadig blive det samme - du skal slå i bordet og bede om, at han bliver tjekket på kryds og tværs, så han kan komme i trivsel.

Anmeld Citér

5. februar 2019

Anonym trådstarter

Jeg tænker, at I skal bede om grundigere undersøgelser - I ser ern dreng der mistrives og det skal tages alvorligt. Der kan være en masse grunde og migræne er en af grundene - men når jeg læser om angst og lyde og lys tænker jeg straks (er faglig belastet her) på noget sansemotorisk, måske han er meget sensitiv over for sansepåvirkninger mm. 

Men ligegyldigt hvad vi kan kloge os på her, så må konklusionen stadig blive det samme - du skal slå i bordet og bede om, at han bliver tjekket på kryds og tværs, så han kan komme i trivsel.

Han er ikke i mistrivsel  han trivsel og udvikler sig efter den længe hårde periode . Men hovedpine har han haft længe og vi forbandt det tidligere med angsten . Men hovedpinerne har ændret karakter , blevet mere voldsomme . Og det bekymre mig . At han har dage som igår og nytårsaften . Men han er sensitiv og følsom men som sagt har det bare ændret karakterer 

Anmeld Citér

5. februar 2019

lineog4

Anonym skriver:

Han er ikke i mistrivsel  han trivsel og udvikler sig efter den længe hårde periode . Men hovedpine har han haft længe og vi forbandt det tidligere med angsten . Men hovedpinerne har ændret karakter , blevet mere voldsomme . Og det bekymre mig . At han har dage som igår og nytårsaften . Men han er sensitiv og følsom men som sagt har det bare ændret karakterer 

Når jeg skriver mistrivsel er det alene fordi et barn som har en sygedag en gang om ugen i min optik er i mistrvisel enten pga noget fysisk eller af andre grunde.

Det fysiske skal udelukkes og hvis det er udelukket kan man begynde at vurdere om fx han har en super sensitiv hørelse (har ikke lige navnet nu), hvor stimuli bliver for meget og derfor fx kan føre til udmattelse. 

Så for mig er mistrivsel et begreb jeg bruger om mennesker når de ikke trives som forventet enten af en fysisk eller psykisk årsag.

Anmeld Citér

5. februar 2019

Abracadabra

lineog4 skriver:

Når jeg skriver mistrivsel er det alene fordi et barn som har en sygedag en gang om ugen i min optik er i mistrvisel enten pga noget fysisk eller af andre grunde.

Det fysiske skal udelukkes og hvis det er udelukket kan man begynde at vurdere om fx han har en super sensitiv hørelse (har ikke lige navnet nu), hvor stimuli bliver for meget og derfor fx kan føre til udmattelse. 

Så for mig er mistrivsel et begreb jeg bruger om mennesker når de ikke trives som forventet enten af en fysisk eller psykisk årsag.

Helt enig!! En barn med 20% skolefravær er bestemt ikke i trivsel. 

Anmeld Citér

5. februar 2019

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Gider ikke ind i en debat om mistrivsel . Men tak for din uddybning. Vi kontakter lægen som flere har foreslået 

Anmeld Citér

5. februar 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Helt enig!! En barn med 20% skolefravær er bestemt ikke i trivsel. 

jeg har stået med et barn som mistrives , så den debat gider jeg ikke tage her. Tak for svar angående hovedpine , vi kontakter lægen . Så må vi håbe vi bliver taget seriøst denne gang. Som forældre ønsker jeg blot at finde årsagen .

Anmeld Citér

6. februar 2019

Lf

Udover at som de andre siger en tur til lægen og videre i systemet - har han så fået tjekket om han har brug for briller, altså en tur til optiker? Jeg led af migræne med aura som barn/teenager og efter mange besøg ved lægen, på børneafdelingen og flere øjenlæger tog min mor mig til optiker - jeg skulle selvfølgelig ha briller :-) det hjalp i mange år, indtil jeg blev gravid hvor migrænen kom tilbage for fuld hammer og jeg nu får anfaldsmedicin mod det :-)

Anmeld Citér

6. februar 2019

Anonym trådstarter

Lf skriver:

Udover at som de andre siger en tur til lægen og videre i systemet - har han så fået tjekket om han har brug for briller, altså en tur til optiker? Jeg led af migræne med aura som barn/teenager og efter mange besøg ved lægen, på børneafdelingen og flere øjenlæger tog min mor mig til optiker - jeg skulle selvfølgelig ha briller :-) det hjalp i mange år, indtil jeg blev gravid hvor migrænen kom tilbage for fuld hammer og jeg nu får anfaldsmedicin mod det :-)

Jeg har fået tid hos lægen i morgen , tvivler dog på vi bliver taget seriøst og sendt videre . Ja han er tjekket ved øjenlægen , godt nok nogle år siden . Han er også tjekket af fys om det skyldes forkert fodstilling .

Anmeld Citér

6. februar 2019

Lf

Anonym skriver:

Jeg har fået tid hos lægen i morgen , tvivler dog på vi bliver taget seriøst og sendt videre . Ja han er tjekket ved øjenlægen , godt nok nogle år siden . Han er også tjekket af fys om det skyldes forkert fodstilling .

Håber lægen tar jer seriøs :-) hvis det er flere år siden så syntes jeg I skal tage til en optiker igen, synet ændrer sig jo hele tiden - jeg ville prøve at besøge en  Louis Nielsen, har hørt de skulle være gode til børn og har et stort udvalg af børnebriller hvis det kommer til det :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.