Hovedpine børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.007 visninger
37 svar
4 synes godt om
4. februar 2019

Anonym trådstarter

jeg har en dreng på 9 år som ofte har hovedpine , hans øjne er tjekket og han er tjekket af en Fys om det skyldes fodstilling. Han er hjemme min 1 dag om ugen pga hovedpine ( vågner med hovedpine ) idag er han gået i seng kl 18.30 pga hovedpine , dette sker ofte også nytårsaften . 

Kan det skyldes migræne ? Kender ikke til migræne, nogle herinde som har bud 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2019

ili_kat

Anonym skriver:

jeg har en dreng på 9 år som ofte har hovedpine , hans øjne er tjekket og han er tjekket af en Fys om det skyldes fodstilling. Han er hjemme min 1 dag om ugen pga hovedpine ( vågner med hovedpine ) idag er han gået i seng kl 18.30 pga hovedpine , dette sker ofte også nytårsaften . 

Kan det skyldes migræne ? Kender ikke til migræne, nogle herinde som har bud 

Hej, det er svært at svære på uden at kende symptomerne helt klart. Det lyder alvorligt synes jeg. Prøv at læse mere her og ellers tag ham med til lægen

Hovedpine hos børn - sundhed.dk

Anmeld Citér

4. februar 2019

Anonym trådstarter

ili_kat skriver:

Hej, det er svært at svære på uden at kende symptomerne helt klart. Det lyder alvorligt synes jeg. Prøv at læse mere her og ellers tag ham med til lægen

Der er ikke symptomer blot hovedpine . Nogle gange værre end andre som idag , hvor han går i seng . Han har været ved lægen tidligere , øjenlæge & fys . 

Anmeld Citér

4. februar 2019

Anonym trådstarter

ili_kat skriver:

Dog genere lyd og lyd når der er slemt. Han går som sagt i seng og kan ikke rumme lys eller lyde.

Anmeld Citér

4. februar 2019

Dorthe1986

Anonym skriver:

Dog genere lyd og lyd når der er slemt. Han går som sagt i seng og kan ikke rumme lys eller lyde.

lys- og lydfølsomhed er klassisk for migræne. Jeg ville kontakte lægen mhp en henvisning.

Anmeld Citér

4. februar 2019

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg har en datter på 13, som har haft migræne siden hun var 10. Din beskrivelse lyder som om det godt kunne være migræne. 

Min datter er udredet på Holbæk sygehus, hos migræne lægen. 

Hun tager migræne midicin som næsespray, når hun få et anfald, det virker så godt. Inden hun fik diagnosen, var hun ofte fraværende op til 3 dage, nu er det langt de fleste gange overstået på en dag. 

Jeg ville tag til læge, og bede om en henvisning. 

Anmeld Citér

4. februar 2019

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

lys- og lydfølsomhed er klassisk for migræne. Jeg ville kontakte lægen mhp en henvisning.

Når du skriver henvisning til hvad ?

Anmeld Citér

4. februar 2019

Anonym trådstarter

Meyer skriver:

Jeg har en datter på 13, som har haft migræne siden hun var 10. Din beskrivelse lyder som om det godt kunne være migræne. 

Min datter er udredet på Holbæk sygehus, hos migræne lægen. 

Hun tager migræne midicin som næsespray, når hun få et anfald, det virker så godt. Inden hun fik diagnosen, var hun ofte fraværende op til 3 dage, nu er det langt de fleste gange overstået på en dag. 

Jeg ville tag til læge, og bede om en henvisning. 

Han har været hårdt ramt af angst , som startede for 3 år siden . Dengang tænkte vi hovedpinen hang sammen med angsten . Men kan ikke rigtig kæde det sammen mere . Han har som sagt ofte hovedpine og idag gik han i seng kl 18.30 det samme nytårsaften . Han kan slet ikke klare lyde eller lys. Når du skriver henvisning hvad er det til ? Troede bare vi skulle kontakte egen læge ?

Anmeld Citér

4. februar 2019

Dorthe1986

Anonym skriver:

Når du skriver henvisning til hvad ?

Jeg har lidt af migræne i halvdelen af mit liv. Har bare været ved min almindelige læge, som jo blot kan udskrive migrænepiller. Først sidste efterår blev jeg henvist til en neurolog og nu får jeg forebyggende medicin. Er gået fra 3 voldsomme migræneanfald om ugen til ganske få om måneden. Så det har stor betydning at man kommer rette sted hen med sin migræne, og når det er et barn tænker jeg der skal en god udredning til. Så tænker en neurolog, skal der henvises til.

Hvis det er migræne overgår det langt normal hovedpine. Det er så ufatteligt smertefuldt at det er helt ubegribeligt. Det er invaliderende, så derfor er det bare godt at få det udredt ordentligt.

Anmeld Citér

4. februar 2019

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Jeg har lidt af migræne i halvdelen af mit liv. Har bare været ved min almindelige læge, som jo blot kan udskrive migrænepiller. Først sidste efterår blev jeg henvist til en neurolog og nu får jeg forebyggende medicin. Er gået fra 3 voldsomme migræneanfald om ugen til ganske få om måneden. Så det har stor betydning at man kommer rette sted hen med sin migræne, og når det er et barn tænker jeg der skal en god udredning til. Så tænker en neurolog, skal der henvises til.

Hvis det er migræne overgår det langt normal hovedpine. Det er så ufatteligt smertefuldt at det er helt ubegribeligt. Det er invaliderende, så derfor er det bare godt at få det udredt ordentligt.

Tak for uddybning . Som idag er det mere end alm hovedpine . Han gik i seng kl 18.30 uden mad eller drikke . Det samme nytårsaften , og han sover så til næste morgen. Han har ofte hovedpine . Men de dage hvor han bare går omkuld virker voldsommere , hvis man kan sige det sådan . Han vågner også ofte med hovedpine så han ikke kan komme i skole. Må prøve at tale med lægen om det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.