enighed om separation.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.641 visninger
43 svar
0 synes godt om
19. oktober 2009

wamse

Så er vi vi færdige med at forsøge med at få forholdet til at fungere. Vi forsøgte en sidste gang. Jeg kan simpelthen ikke holde til at bo med en psykisi syg mand mere. Jeg kan ikke være den mor jeg ønsker, når alt omkring mig er i konstant kaos. Han kunne i går sætte sig ned og snakke med mig, og vi var enige om at dette var gået for langt. Nu skal vi så bare finde ud af, hvordan vi kommer videre herfra, for børnene og jeg skal hurtigst muligt have en lejlighed, men problemet er at jeg ikke kan låne til indskud via kommunen fordi jeg står som medejer af huset, og banken vil ikke lade ham stå som eneejer, da han økonomisk ikke kan bære det Frygter at dette kan trække i langdrag nu. Jeg ser min mand, som værende tæt på endnu en indlæggelse psyk afd, så forstyrret virker han i hans tanker igen. 

Vi er helt enige om at Lærke bor hos mig. Men hvordan pokker kommer jeg herfra, for frygter lidt hans psykiske tilstand lige pt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2009

Vingummien

Er jeg da ked af at høre, er aldrig sjovt at skulle igennem det.

Ang det med at du frygter hans tilstand lige pt så kan du jo evt hvis du søger lejlighed osv få brevene sendt til en veninde eller et familie medlem og så kan de kontakte dig via sms eller sådan. Men syntes du skal snakke med kommunen om hvad de evt kan hjælpe med da du ikke har råd og at du frygter lidt hvordan han skal reagere når det 100% går op for ham at det ikke er jer mere. Har du ikke noget familie eller en veninde du kan bo ved indtil du får dit eget? For er jo bedre at kunne fllytte hurtigts muligt efter min mening.

Anmeld

19. oktober 2009

memuffin

kæmpe til dig

Anmeld

19. oktober 2009

wamse

suanne85 skriver:

Er jeg da ked af at høre, er aldrig sjovt at skulle igennem det.

Ang det med at du frygter hans tilstand lige pt så kan du jo evt hvis du søger lejlighed osv få brevene sendt til en veninde eller et familie medlem og så kan de kontakte dig via sms eller sådan. Men syntes du skal snakke med kommunen om hvad de evt kan hjælpe med da du ikke har råd og at du frygter lidt hvordan han skal reagere når det 100% går op for ham at det ikke er jer mere. Har du ikke noget familie eller en veninde du kan bo ved indtil du får dit eget? For er jo bedre at kunne fllytte hurtigts muligt efter min mening.

Det ville helt klart være bedst at kunne flytte hurtigt, men har simpelthen forsøgt ved kommunen flere gange, og der er ingen hjælp at hente når jeg står som medejer Han var i går helt med på at nu var det sådan det skulle være, mest af alt fordi børnene for alt med og det skal ikke være sådan mere. Men nu ligger han på sofaen og sover endnu og får sig ikke taget af en disse igen. Jeg har ikke familie/venner her i området jeg ville kunne bo ved, de bor 100 km herfra.

Anmeld

19. oktober 2009

Vingummien

wamse skriver:

Det ville helt klart være bedst at kunne flytte hurtigt, men har simpelthen forsøgt ved kommunen flere gange, og der er ingen hjælp at hente når jeg står som medejer Han var i går helt med på at nu var det sådan det skulle være, mest af alt fordi børnene for alt med og det skal ikke være sådan mere. Men nu ligger han på sofaen og sover endnu og får sig ikke taget af en disse igen. Jeg har ikke familie/venner her i området jeg ville kunne bo ved, de bor 100 km herfra.

Den er svær. Har du heller ikke råd til at bo i hjemmet og så det er ham der så flytter? Så du evt køber ham ud?

Det første i nok skal have fundet ud af er hvad i skal gøre med huset. For hvis i sætter det til salg så burde kommunen kunne hjælpe indtil det bliver solgt og de så får pengene den vej. Men kig godt efter i avis osv for er nogle gange nogen der udlejer uden depositum og så skal man f.eks selv gøre rent eller male.

Anmeld

19. oktober 2009

wamse

suanne85 skriver:

Den er svær. Har du heller ikke råd til at bo i hjemmet og så det er ham der så flytter? Så du evt køber ham ud?

Det første i nok skal have fundet ud af er hvad i skal gøre med huset. For hvis i sætter det til salg så burde kommunen kunne hjælpe indtil det bliver solgt og de så får pengene den vej. Men kig godt efter i avis osv for er nogle gange nogen der udlejer uden depositum og så skal man f.eks selv gøre rent eller male.

Nej har ikke mulighed for at købe ham ud, da jeg ryger over på dagpenge, da jeg ikke kan beholde min stilling på natarbejde.

Kommunen vil ikke låne mig pengene, heller ikke selvom det kun er til huset er solgt. Har kigget meget efter boliger den sidste tid, da dette har lagt i luften et stykke tid, men har endnu ikke set en, der ville give afkald på indskud

Jeg snakkede også med kommunen om, at his jeg flyttede på krisecenter om de så ville hjælpe mig videre, men det kunne de heller ikke.

Anmeld

19. oktober 2009

sarahb

ked af at høre det, men det lyder til den bedste løsning

Hva med at tage et lille lån i huset??

Anmeld

19. oktober 2009

wamse

sarahb skriver:

ked af at høre det, men det lyder til den bedste løsning

Hva med at tage et lille lån i huset??

Tror også det er den bedste løsning for os alle.

Tror ikke at et lån i huset er en mulighed, da vi gerne skulle kunne komme af med huset nu. Men ved ikke noget om hvad  regler der er for at optage et lån i huset, men det vil jeg lige tjekke

Anmeld

19. oktober 2009

Tullebobs

Sender gode tanker til dig og dine børn i den svære tid. Jeg håber, at du hurtigt finder en holdbar løsning.

Kram fra Trine

Anmeld

19. oktober 2009

sarahb

wamse skriver:

Tror også det er den bedste løsning for os alle.

Tror ikke at et lån i huset er en mulighed, da vi gerne skulle kunne komme af med huset nu. Men ved ikke noget om hvad  regler der er for at optage et lån i huset, men det vil jeg lige tjekke

ja du kan jo tage et lille et de behøver jo ikk vide hvad de rent faktisk skal gå til..
jeg ser det næsten som den eneste mulighed for at få penge ret hurtigt..
men ja prøv at hør nærmer.

Good luck

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.