Vi skal til bryllup, hvor vores søn skal være med i kirken, det er hans moster der skal giftes.
Han er ekstremt bestemt, og vild ha det på sin måde! jeg har kæmpet men jeg får ham ikke i skjorte med butterfly eller slips
nu skal jeg være kreative hvad fint tøj kan jeg give ham på når han absolut ikke vild????
Og før i spørge jeg kan ikke tvinge ham, det er simplethen ikke en mulighed, når han ikke vild, vild han ikke , jeg har lovet land og grønne skove men han står fast
Det kunne være mit barn, du beskrev. Han er knap 4. Han er blevet bedre til "vi skal noget festligt, mor og far har pænt tøj på og det er høfligt at klæde sig pænt på, når folk holder fest". Der kan jeg få ham i jeans eller chinos med en pæn trøje til. Skjorte vil han nogle gange.
Så er det ikke noget med, at I aftaler, du vælger blusen og han vælger bukserne og strømper. Eller omvendt. Men forsøg med en handel. A la "hvad synes du passer sammen"? Og se om du ikke kan snige fx jeans eller chinos ind? Måske købe en ny bluse sammen?
Hos os er det i øvrigt blevet meget, meget bedre af, at han hver dag selv vælger tøj. Alt hans tøj passer sammen på kryds og tværs, så det er nemt for ham at vælge. Han går dog pt. mest op i om sine strømper
. Så for at "lette" problemet på sigt, så lad ham selv vælge til daglig. Blot et fif.
Vh.
Anmeld
Citér