Fint tøj til 3 årig dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.909 visninger
25 svar
16 synes godt om
31. januar 2019

Anonym trådstarter

Vi skal til bryllup, hvor vores søn skal være med i kirken, det er hans moster der skal giftes. 

Han er ekstremt bestemt, og vild ha det på sin måde! jeg har kæmpet men jeg får ham ikke i skjorte med butterfly eller slips

nu skal jeg være kreative hvad fint tøj kan jeg give ham på når han absolut ikke vild???? 

Og før i spørge jeg kan ikke tvinge ham, det er simplethen ikke en mulighed, når han ikke vild, vild han ikke , jeg har lovet land og grønne skove men han står fast 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Er det tøj så vigtigt da? Jeg ville finde noget almindeligt pænt tøj, en pæn trøje med lidt knapper og et par behagelige chinos agtige bukser  

Anmeld Citér

31. januar 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mor11 skriver:

Er det tøj så vigtigt da? Jeg ville finde noget almindeligt pænt tøj, en pæn trøje med lidt knapper og et par behagelige chinos agtige bukser  

Eller nøjes med skjorten hvis han vil det. Men helt ærligt, jeg hader sgu også skjorter i en alder af 29  

Anmeld Citér

31. januar 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Vi skal til bryllup, hvor vores søn skal være med i kirken, det er hans moster der skal giftes. 

Han er ekstremt bestemt, og vild ha det på sin måde! jeg har kæmpet men jeg får ham ikke i skjorte med butterfly eller slips

nu skal jeg være kreative hvad fint tøj kan jeg give ham på når han absolut ikke vild???? 

Og før i spørge jeg kan ikke tvinge ham, det er simplethen ikke en mulighed, når han ikke vild, vild han ikke , jeg har lovet land og grønne skove men han står fast 

hvorfor skal han have skjorte og slips på? 

Find en flot trøje(måske en med jakkesæt som billede), og giv ham en vest eller en trøje udover. Han er tre år, og tænker at hans moster(som jo er din søster, vel?) forstår at han ikke kommer i jakkesæt med slips og fine sko. 

Hvad med bare at sig det til din søster? 

Anmeld Citér

31. januar 2019

Lje

Det kunne være mit barn, du beskrev. Han er knap 4. Han er blevet bedre til "vi skal noget festligt, mor og far har pænt tøj på og det er høfligt at klæde sig pænt på, når folk holder fest". Der kan jeg få ham i jeans eller chinos med en pæn trøje til. Skjorte vil han nogle gange. 

Så er det ikke noget med, at I aftaler, du vælger blusen og han vælger bukserne og strømper. Eller omvendt. Men forsøg med en handel. A la "hvad synes du passer sammen"? Og se om du ikke kan snige fx jeans eller chinos ind? Måske købe en ny bluse sammen?

Hos os er det i øvrigt blevet meget, meget bedre af, at han hver dag selv vælger tøj. Alt hans tøj passer sammen på kryds og tværs, så det er nemt for ham at vælge. Han går dog pt. mest op i om sine strømper . Så for at "lette" problemet på sigt, så lad ham selv vælge til daglig. Blot et fif. 

Vh. 

Anmeld Citér

31. januar 2019

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Når han skal

være i brylluppet ja han skal enten går ned ad kirke gulvet med sin søster eller ha ringene -

om han ikke havde en “rolle” i brylluppet var jeg mere ligeglad 

Anmeld Citér

31. januar 2019

Anonym trådstarter

BAE skriver:

hvorfor skal han have skjorte og slips på? 

Find en flot trøje(måske en med jakkesæt som billede), og giv ham en vest eller en trøje udover. Han er tre år, og tænker at hans moster(som jo er din søster, vel?) forstår at han ikke kommer i jakkesæt med slips og fine sko. 

Hvad med bare at sig det til din søster? 

Han skal være med i brylluppet og går ned at kirkegulvet - derfor er der lidt mere pres på

- om han bare skulle sidde hos os i kirken var jeg mere ligeglad 

Anmeld Citér

31. januar 2019

Anonym trådstarter

Lje skriver:

Det kunne være mit barn, du beskrev. Han er knap 4. Han er blevet bedre til "vi skal noget festligt, mor og far har pænt tøj på og det er høfligt at klæde sig pænt på, når folk holder fest". Der kan jeg få ham i jeans eller chinos med en pæn trøje til. Skjorte vil han nogle gange. 

Så er det ikke noget med, at I aftaler, du vælger blusen og han vælger bukserne og strømper. Eller omvendt. Men forsøg med en handel. A la "hvad synes du passer sammen"? Og se om du ikke kan snige fx jeans eller chinos ind? Måske købe en ny bluse sammen?

Hos os er det i øvrigt blevet meget, meget bedre af, at han hver dag selv vælger tøj. Alt hans tøj passer sammen på kryds og tværs, så det er nemt for ham at vælge. Han går dog pt. mest op i om sine strømper . Så for at "lette" problemet på sigt, så lad ham selv vælge til daglig. Blot et fif. 

Vh. 

Tak - ja samme her nogle gange vild han en skjorte andre gange ikke, så det er et sats :/

jeg er bare slet ikke kreative og kan se hvad passer sammen 

men prøver helt sikkert med Chios tak

Anmeld Citér

31. januar 2019

Lje

Anonym skriver:

Tak - ja samme her nogle gange vild han en skjorte andre gange ikke, så det er et sats :/

jeg er bare slet ikke kreative og kan se hvad passer sammen 

men prøver helt sikkert med Chios tak

Vi har løst det ved, at hans tøj primært er gråt, sort og blåt - så kører det hele sammen . Ingen skal tage stilling på daglig basis. Kun når jeg køber det. 

Men jeg kan virkelig anbefale, at lade ham selv finde tøj frem. Begræns udvalget (fx pak shorts væk om vinteren), så bliver det meget nemmere. 

Og jeg plejer at have lidt ekstra tøj med til fest. Sidst blev han ked af, de andre havde skjorte på og han ikke havde. Så havde jeg den heldigvis med i tasken. Og omvendt med en ekstra bluse. Hvis ikke andre er i skjorte. Vi tilskynder og opfordrer (og viser i egen påklædning), at fest er særligt. Slår en handel af på valg af tøj og så ud af døren. 

God fest i øvrigt 

Vh.

Anmeld Citér

31. januar 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Han skal være med i brylluppet og går ned at kirkegulvet - derfor er der lidt mere pres på

- om han bare skulle sidde hos os i kirken var jeg mere ligeglad 

Og? Der SKAL han have skjorte og slips på.?? Er det et krav? Eller er det din mening om at det skal han have på? 

Har du snakket med parret omkring det?
Du siger at du ikke vil tvinge ham, men hvad vil du så gøre, når du mener at han skal have "fint" tøj på. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.