Hvor mange gaver til børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2018

God-mor

Tullemoar skriver:

Har ikke tal på det. Men jeg synes faktisk de fik alt for mange. 

Jeg har en stor familie. Men når der er så mange gaver, at barnet ikke kan overskue det, ja så er der for mange! 

Hun fik også den 25. Pga. Alle de gaver. 

Jeg håber, at folk måske vil gå sammen næste år

Det er en rigtig god idé at opfordre folk til at gå sammen. Til min datters fødselsdag gik hele min familie sammen om en stor elbil, og det var super fint De har også været gået sammen om en god cykel. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
God-mor skriver:

Det er en rigtig god idé at opfordre folk til at gå sammen. Til min datters fødselsdag gik hele min familie sammen om en stor elbil, og det var super fint De har også været gået sammen om en god cykel. 

Det er nemlig det. 

min datter har også fødselsdag den 16. December.. så hun er pænt mættede af gaver allerede der.

Anmeld Citér

26. december 2018

migxher

Vores drenge har fået 1 fælles gave, 1 hver fra mig og far. 2 hver fra den ene oldemor og 2 hver fra den anden oldemor og 2 hver fra deres mormor. 1 hver fra deres farfar. Og så får de 1 hver fra deres farmor her en af dagene.

Jeg synes de fik for mange gaver på en gang og det blev lidt uoverskueligt. Næste år deler vi dem ud i dagene efter jul. Jeg tror det var lidt for meget for den yngste på 2 år især. Eller det vil sige han fik 1 gave som bare var et hit og så var han ligeglad med resten. Så de blev gemt til senere på aftenen og næste morgen.

Anmeld Citér

27. december 2018

Mom

Profilbillede for Mom
God-mor skriver:

Jamen fra os får de for 500 kroner hver cirka til jul, og det føler jeg ikke er en vildt gaveræs. De fik 2 gaver hver fra os. Det er fra den øvrige familie, som er stor, som får det til at løbe op. Jamen vores børn sparer selv op i deres sparegris, og kan når de har penge nok købe en ting i BR. Og derudover får de jo hvad de behøver i hverdagen. Jeg syntes ikke at børnene skal have gaver generelt udover jul og fødselsdag. 

Jeg syntes også at børn skal lære at spare op, og hvis de får for 500 kr til jul, så er det jo ikke jer der gør det "vildt".

Anmeld Citér

27. december 2018

BabyMama2016

merethe skriver:

Det er især gamle mennesker som har det behov, at de skal blande sig i andres børn. Nogen gange så skal man lukke ørerne for disse mennesker og så bare smile og så lade som ingenting.

Det er ikke usundt at man får mange gaver til jul eller fødselsdag, og man er/bliver heller ikke forkælet, hvis man får mange gaver til jul eller fødselsdag. I har bare en stor familie og så får man mange gaver.

Men for at svare på dit spørgsmål så fik min dreng på 13år kun 1 gave i år, da hele familien var med i den samme gave til ham. Min datter på 7 år fik ca. 10 gaver.

Jalousi 

Lad være med at tage det til dig, her er det omvendt næsten ingen gaver, og jeg får nogle gange et stik i hjertet, fordi i forhold til deres venner får de ingenting, men thats life, det er ikke lige for alle

Bare være glad for dine børn og næsten gang nogle siger noget så sig: Ja, er det ikke dejligt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.