Hvor mange gaver til børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.819 visninger
34 svar
45 synes godt om
25. december 2018

God-mor

Hvor mange gaver har jeres børn fået til jul? Vores børn har fået og plejer at få mange, fordi de har en stor familie. 3 sæt bedsteforældre, 3 sæt oldeforældrene og 2 onkler + De selvfølgelig får fra os. Jeg syntes det er lidt træls hver jul, at få at vide af nogle enkelte i familien, at "hold da op det er jo ikke sundt for børnene at få så mange gaver" eller "de er godt nok forkælede". Men vi giver dem selv for 500 kroner hver og så er der dem fra familien. Selv glæder jeg mig på børnenes vegne over de mange gode gaver de får hver jul. Og vi kan heller ikke sige at nogle i familien ikke må give gaver, fordi så er der nogle som syntes de er for forkælet. Det er mest de ældre i familien som er af den holdning. 

Hvordan er det i jeres familier? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2018

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Min søn er knap 4 år. 

Han fik 2 gaver fra os (ca 500kr)

3 gaver fra mormor

4 gaver fra farfar

1 gave fra moster

1 gave fra onkel S

1 gave fra onkel O

4 gaver fra faster (mindre gaver)

1 gave fra julemanden

1 mandelgave

og så mangler han at få gaverne fra farmor, der skal vi hjem imorgen. Der får han helt sikkert også mange gaver

OG JA.. det er jo fuldstændig sindssygt når man ser det på skrift! :-0 

Der er nok gaver for i alt 4000kr og jeg syns det er dejligt for ham men også alt for meget. Især fordi han har fødselsdag om 2 måneder og så får han sikkert lige så meget igen ?! 

Anmeld Citér

25. december 2018

merethe

Profilbillede for merethe
God-mor skriver:

Hvor mange gaver har jeres børn fået til jul? Vores børn har fået og plejer at få mange, fordi de har en stor familie. 3 sæt bedsteforældre, 3 sæt oldeforældrene og 2 onkler + De selvfølgelig får fra os. Jeg syntes det er lidt træls hver jul, at få at vide af nogle enkelte i familien, at "hold da op det er jo ikke sundt for børnene at få så mange gaver" eller "de er godt nok forkælede". Men vi giver dem selv for 500 kroner hver og så er der dem fra familien. Selv glæder jeg mig på børnenes vegne over de mange gode gaver de får hver jul. Og vi kan heller ikke sige at nogle i familien ikke må give gaver, fordi så er der nogle som syntes de er for forkælet. Det er mest de ældre i familien som er af den holdning. 

Det er især gamle mennesker som har det behov, at de skal blande sig i andres børn. Nogen gange så skal man lukke ørerne for disse mennesker og så bare smile og så lade som ingenting.

Det er ikke usundt at man får mange gaver til jul eller fødselsdag, og man er/bliver heller ikke forkælet, hvis man får mange gaver til jul eller fødselsdag. I har bare en stor familie og så får man mange gaver.

Men for at svare på dit spørgsmål så fik min dreng på 13år kun 1 gave i år, da hele familien var med i den samme gave til ham. Min datter på 7 år fik ca. 10 gaver.

Anmeld Citér

25. december 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Herhjemme har vores søn på 3 år også fået RIGTIG mange gaver. Nu har han også fødselsdag 19. december, hvor vi også holdt fest så han svømmer i nyindkøbte gaver pt. Men sådan er det nu, når han også har fødselsdag der og vi har også en stor skilsmisse familie på kryds og tværs. Til jul har min søn fået: 

- 1 gave fra mor og far

- 1 gave fra oldemor og oldefar 1

- 1 gave fra oldefar 2

- 3 gaver fra mormor og morfar

- 3 gaver fra farfar og farmor

- 1 gave fra onkel og tante

- 3 gaver fra morfar og kæreste

- 2 gaver fra julemanden

- 1 gave fra onkel

Det er hvad jeg lige kan huske - og så ved jeg der kommer 2-3 gaver mere fra mine mostre. Så han mangler vidst ikke noget - og her er ikke engang nævnt fødselsdagsgaverne også! - men altså, tror også det handler om at man kan få mange "små ting" til børn for 100-150kr, og har man så et budget på 300-400-500kr - jamen så bliver det hurtigt et par gaver. 

Anmeld Citér

25. december 2018

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Vores 2 piger fik en fælles julegave fra os forældre og så kom julemanden med en til dem hver

Den lille fik (16 mdr)

2 fra farfar

1 fra onkel 

2 fra mormor og morfar

Den store på 3 fik

1 fra farfar 

2 fra mormor og morfar 

1 fra onkel

Den lille har desuden fået fra hendes dagpleje mor, den åbnede vi først i dag. Og så har de begge fået fra et par veninder af mig. Den ene er ikke pakket op endnu og den anden blev åbnet den dag vi gik på juleferie. 

Vores piger kan ikke overskue alt for mange gaver, de bliver umulige og egentlig ret kede af det. Derfor har vi sat begrænsning på og der bliver kun åbnet gaver fra dem vi er sammen med juleaften. Familien har desuden fået at vide at det kun er et stk legetøj pr barn fra hvert hold. Og hvis de absolut vil give for 1000 kr så må resten være noget praktisk, penge eller gavekort. 

Det har intet med at gøre at jeg ikke under mine børn at blive forkælet, men de kan simpelthen ikke overskue det. Så er det bedre der kommer en lille ting i løbet af året. Den store var 14 dage om at pakke alle hendes fødselsdagsgaver ud, på trods af hun gik forbi dem 30 gange om dagen.. 

Anmeld Citér

25. december 2018

Babilooo

Det lyder da fint.

men ja det må også være svært at forholde sig til  hvis man som ældre person har oplevet en krig og mangle på mad i nogle tilfælde. Så kan det virke helt helt surrealistisk 

Anmeld Citér

25. december 2018

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg har ikke tal på hvor mange gaver mine børn har fået, men mindre end 10, hvilket også er helt fint, da de har fået hvad de ønsker sig. Nogen år lidt flere gaver end i år, men jeg går ikke op i hvot mange eller hvor få gaver mine børn får, bare de er glade. 

Jeg syntes også engang imellem at gave ræset tager overhånd, når det bliver mange gaver for de mange gavers skyld, og ikke fordi de reelt har en ikke økonomisk værdi. Man skal give de gaver man lyster og magter, men ikke pga noget konkurrence fis.

Anmeld Citér

25. december 2018

321

God-mor skriver:

9-10 gaver hver. Synes det er passende. Ellers begynder de ikke at kunne overskue det synes jeg. Vi er ikke på gave med mine søskende, da vi lidt er stået af det gaveræs. Så vi får kun gaver af ungernes bedsteforældre og os selv. 

Anmeld Citér

25. december 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
God-mor skriver:

De er jo ikke forkælet, når det er 1-2 fra forskellige mennesker. Alle deres bedster, onkler, og older, vil jo selvfølgelig gerne give dem en gave, og det vil i også. 

Hvis de havde fået dyre og 10 gaver fra hver, ja så kunne vi snakke om det.. men at de for gaver fra deres familie, er da ikke forkælelse. De kan jo ikke gøre for at de har en stor familie. 

Anmeld Citér

25. december 2018

FruStolpe

God-mor skriver:

Vi har det meget ens med jer. 

Vi giver 1 til hver, og resten er fra familie og venner. De får rigtig mange, også så mange at de ikke selv kan holde styr på det. Men hey, det er en gang om året. Og de elsker det 

Det ser jeg altså ikke noget galt i 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.