Hvor mange gaver til børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Her har barnet fået:

• en enkelt gave fra mor og far
  • 3 fra farfar, farmor og olde i kombi
  • en enkelt fra moster

Vi er kun på gave med relativt få familiemedlemmer, så derfor får barnet i sagens natur ikke mange.

Helt generelt synes jeg egentlig det er lidt sygt at børn i dag får så mange gaver. Jeg er helt med på at det bliver til mange når der kommer fra alle mulige familiemedlemmer, men jeg kan ikke helt frigøre mig for at tænke at det vidner om et grotesk overforbrug i vores del af verdenen.

Og det er ikke for at kritisere dem der giver mange gaver og jeg kunne sikkert have fundet på det selv, men er jeg synes egentlig det er lidt bekymrende. Der er jo ingen børn der reelt har brug for 10-15-20+ gaver.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2018

Mom

Profilbillede for Mom
God-mor skriver:

Nu svarer jeg lige jer allesammen samlet, da i er så mange som har skrevet  Det er rart at høre de forskellige måder at gøre det på og holdninger. 

Vores børn får mange gaver, og vi gjorde det at vi lagde lidt til side til i dag, som de så har åbnet i morges. De fik også en den 23. af en olde, som vi ikke holdte jul med i år. Jeg syntes selv det er helt fint med mange gaver til jul, da vores børn ikke får en hel masse i løbet af året. Her er gaver primært forbeholdt jul og fødselsdag. 

Men syntes det er lidt træls år efter år, at nogle skal påpege at det da er alt for mange gaver til vores børn, og altid foran dem. Så kunne de jo bare selv lade være med at give dem gaver, hvis de syntes at det er for mange gaver de får. Det tager lige toppen af hyggen, når man får følelsen af at vores børn er overforkælede. Det er de virkelig ikke i følge mig. Halvdelen af gaverne er også praktiske ting som udstyr til fx min datters sportsgren, samt sko og tøj. Så det er ikke bare plastik legetøj det hele 

Hvorfor giver I ikke jeres børn gaver i løbet af året? Jeg mener på den måde bliver det ikke det vilde gaveræs til jul..

Anmeld Citér

26. december 2018

lineog4

Vi er en lille familie, så vores børn får gaver af os og hinanden og mormor - i år fik de også af min fætter men det er vist første gang. 

Ærligt jeg har ikke talt gaverne, men vi har en tendens til at pakke dem ind i flere gaver fx fik min søn 3 pop figurer af mormor og i stedet for en gave blev de til 3 gaver. 

Jeg ved dog nogenlunde hvad jeg har købt for, de hae fået for cirka 1000 kroner hver.

Jeg kan lide at give og det har de også arvet, så de var mindst lige så spændte på at give som på at modtage. 

For mig er gaverne det ekstraavagante, det jeg ikke lige køber til hverdag, det som jeg har lyst til at give. Fx får min teenage datter tøjpenge og derfor bliver jule og fødselsdagsgaver det tøj jeg ikke køber ellers fordi hun skal lære at spare op selv, det bliver også en oplevelse i teatret (som hun nok havde fået alligevel). 

Vi har skruet ned, også fordi de har jo allerede en masse, og jeg ville gerne, at vi kun brugte penge hvis det rent faktisk er noget de kan huske de har fået. Men antallet af gaver var vist alligevel til den høje ende, tror jeg havde pakket 5 ind til hver (hvor de godt kunne havd været pakket sammen en del af dem) og så 1 fra min fætter og mellem 1 og 4 fra mormor og 2 fra deres søskende. Så knapt 10 hver.

Anmeld Citér

26. december 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
God-mor skriver:

Hvor mange gaver har jeres børn fået til jul? Vores børn har fået og plejer at få mange, fordi de har en stor familie. 3 sæt bedsteforældre, 3 sæt oldeforældrene og 2 onkler + De selvfølgelig får fra os. Jeg syntes det er lidt træls hver jul, at få at vide af nogle enkelte i familien, at "hold da op det er jo ikke sundt for børnene at få så mange gaver" eller "de er godt nok forkælede". Men vi giver dem selv for 500 kroner hver og så er der dem fra familien. Selv glæder jeg mig på børnenes vegne over de mange gode gaver de får hver jul. Og vi kan heller ikke sige at nogle i familien ikke må give gaver, fordi så er der nogle som syntes de er for forkælet. Det er mest de ældre i familien som er af den holdning. 

Hvordan er det i jeres familier? 

Mine børn får fra os, fra farmor og farfar, fra sine to mostre, og fra sin faster. 

Og ingen har givet en gave men flere. Så ved ikke hvor mange de fik hver men rigeligt 

Anmeld Citér

26. december 2018

PernilleogLouis

Nu er min 10 år. Han fik ca 25 gaver juleaften - det var fra mig og min familie. Også har han fået gaver hos sin far fra ham og hans familie. 

Der er nok også nogen der syns det er mange men ja vi har bare en del gaver under træet

Anmeld Citér

26. december 2018

God-mor

Mom skriver:

Hvorfor giver I ikke jeres børn gaver i løbet af året? Jeg mener på den måde bliver det ikke det vilde gaveræs til jul..

Jamen fra os får de for 500 kroner hver cirka til jul, og det føler jeg ikke er en vildt gaveræs. De fik 2 gaver hver fra os. Det er fra den øvrige familie, som er stor, som får det til at løbe op. Jamen vores børn sparer selv op i deres sparegris, og kan når de har penge nok købe en ting i BR. Og derudover får de jo hvad de behøver i hverdagen. Jeg syntes ikke at børnene skal have gaver generelt udover jul og fødselsdag. 

Anmeld Citér

26. december 2018

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Talte dem ikke,men mit gæt er de fik 10 stk hver.

Er det forkælelse?  Ja det er det nok,men er det ikke også det,det hele drejer sig om,at forkæle dem vi elsker aller mest.

Og når man nu har mulighed,ser jeg ikke noget galt i det.

Anmeld Citér

26. december 2018

God-mor

Mor_til_3_unger skriver:

Talte dem ikke,men mit gæt er de fik 10 stk hver.

Er det forkælelse?  Ja det er det nok,men er det ikke også det,det hele drejer sig om,at forkæle dem vi elsker aller mest.

Og når man nu har mulighed,ser jeg ikke noget galt i det.

Helt enig

Anmeld Citér

26. december 2018

ErDuHerIkkeSnart

1 fra farmor

1 fra mormor og morfar

Og nogle gange en fra os forældre.

Det har været lidt en kamp at få det skåret så meget ned, men mine unger mangler intet og jeg vil gerne have, at de lærer at de ikke har alt i verden og i stedet nyder de få gode gaver de får. 

Anmeld Citér

26. december 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Har ikke tal på det. Men jeg synes faktisk de fik alt for mange. 

Jeg har en stor familie. Men når der er så mange gaver, at barnet ikke kan overskue det, ja så er der for mange! 

Hun fik også den 25. Pga. Alle de gaver. 

Jeg håber, at folk måske vil gå sammen næste år

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.