Vi er en lille familie, så vores børn får gaver af os og hinanden og mormor - i år fik de også af min fætter men det er vist første gang.
Ærligt jeg har ikke talt gaverne, men vi har en tendens til at pakke dem ind i flere gaver fx fik min søn 3 pop figurer af mormor og i stedet for en gave blev de til 3 gaver.
Jeg ved dog nogenlunde hvad jeg har købt for, de hae fået for cirka 1000 kroner hver.
Jeg kan lide at give og det har de også arvet, så de var mindst lige så spændte på at give som på at modtage.
For mig er gaverne det ekstraavagante, det jeg ikke lige køber til hverdag, det som jeg har lyst til at give. Fx får min teenage datter tøjpenge og derfor bliver jule og fødselsdagsgaver det tøj jeg ikke køber ellers fordi hun skal lære at spare op selv, det bliver også en oplevelse i teatret (som hun nok havde fået alligevel).
Vi har skruet ned, også fordi de har jo allerede en masse, og jeg ville gerne, at vi kun brugte penge hvis det rent faktisk er noget de kan huske de har fået. Men antallet af gaver var vist alligevel til den høje ende, tror jeg havde pakket 5 ind til hver (hvor de godt kunne havd været pakket sammen en del af dem) og så 1 fra min fætter og mellem 1 og 4 fra mormor og 2 fra deres søskende. Så knapt 10 hver.
Anmeld
Citér