Fontanellen måske lukket - please berolige mig :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2018

fehår

Tjullehej skriver:

Pointen var - jeg synes ikke din datter ser ud til at have et skævt forhovede eller facon

Enig. Min datters hovedfacon var atypisk (det har senere rettet sig ud), og dette var en del af grunden til, at de var usikre på børneambulatoriet, da hun blev undersøgt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2018

ccma

Profilbillede for ccma

Da jeg var ved 8 ugers tjek ved lægen, bad jeg min læge kigge på min datter fordi jeg syntes hun var dårlig til at løfte hovedet når hun lå på maven.. Vi blev sendt videre til Hjørring sygehus, hvor de tjekkede min datter, børnelægen sagde det var fint det hun løftede hovedet men at hun havde mistanke om at min datters hovedet var vokset sammen.. Så vi blev sendt videre til Skejby.. Vi var på Skejby d. 7/9 i år og så igen d. 14/12 og konklusionen er at min datter skal opereres, Februar eller Marts næste år. Min datter er 8 måneder d. 24/12. 

Jeg synes det var mega hårdt, da vi fik at vide at det var en operation der skulle til. Det værste i vores tilfælde var så at hverken jordemoderen, SP eller lægen havde bemærket at min datters hoved var vokset sammen, så i vores tilfælde var det et helt at det blev opdaget, fordi vi var oprindeligt var videre sendt til Hjørring sygehus fordi min datter var dårligt til at løfte hovedet... 

Anmeld Citér

17. december 2018

Babilooo

ccma skriver:

Da jeg var ved 8 ugers tjek ved lægen, bad jeg min læge kigge på min datter fordi jeg syntes hun var dårlig til at løfte hovedet når hun lå på maven.. Vi blev sendt videre til Hjørring sygehus, hvor de tjekkede min datter, børnelægen sagde det var fint det hun løftede hovedet men at hun havde mistanke om at min datters hovedet var vokset sammen.. Så vi blev sendt videre til Skejby.. Vi var på Skejby d. 7/9 i år og så igen d. 14/12 og konklusionen er at min datter skal opereres, Februar eller Marts næste år. Min datter er 8 måneder d. 24/12. 

Jeg synes det var mega hårdt, da vi fik at vide at det var en operation der skulle til. Det værste i vores tilfælde var så at hverken jordemoderen, SP eller lægen havde bemærket at min datters hoved var vokset sammen, så i vores tilfælde var det et helt at det blev opdaget, fordi vi var oprindeligt var videre sendt til Hjørring sygehus fordi min datter var dårligt til at løfte hovedet... 

Skræmmende... men godt de fandt ud af det.

de er dygtige på Skejby og riget til de operationer.

Anmeld Citér

17. december 2018

HBV

ccma skriver:

Virkelig dårligt at det blev opdaget ved et tilfælde. Ved du hvorfor de venter så længe med at operere? 

Anmeld Citér

17. december 2018

ccma

Profilbillede for ccma
Tjullehej skriver:

Skræmmende... men godt de fandt ud af det.

de er dygtige på Skejby og riget til de operationer.

Ja det er lidt skræmmende..  

Ja det er de bestemt, vi føler os i trygge hænder og vi glæder os til vi kommer på den anden side af det hele. 

Anmeld Citér

18. december 2018

Ayasmor

Vores søn var også under mistanke for, om den forreste fontanellen var vokset tidligt sammen. Omkring 4 mdr. Alderen kunne SP ikke mærke fontanellen og vi var derfor forbi egen læge...mener det var v. 5 mdr undersøgelsen, hvor lægen heller ikke længere kunne mærke den. Vi blev henvist til børneafdelingen, hvor vi også skulle have tjekket hans hjerte, som der nu var en mislyd på. Han fik både scannet hjertet og hovedet, som viste, at den forreste fontanellen var lukket. Men suturerne i siderne af kraniet var fortsat åbne og hovedet kunne derfor fint vokse uden problemer. Vores søns hovedomfang har også altid fulgt sin egen kurve. 

Det er helt vildt opslidende at være i venteposition og være bekymret for udfaldet. Det du kan fokusere på Er, at så længe hovedeomfanget vokser og følger din egen kurve, samtidig med at udviklingen er alderssvarende, så er der meget lille risiko for, at hele kraniet er vokset sammen 

Vores søn er nu knap 1 1/2 og fejler ikke noget relateret til den lukkede fontanelle.

Anmeld Citér

18. december 2018

ccma

Profilbillede for ccma
HBV skriver:

Virkelig dårligt at det blev opdaget ved et tilfælde. Ved du hvorfor de venter så længe med at operere? 

Ja, det synes jeg også, jordemoderen bemærkede ikke noget efter fødslen, SP bemærkede heller ikke noget og sidst vores egen læge der heller ikke bemærkede noget ved 5 ugersundersøgelsen... 

På Skejby vil de helst oprere når barnet er mellem 7-9 måneder, alt efter hvornår det bliver opdaget, og hvor gammelt barnet er. 

I vores datters tilfælde fordi hendes er vokset sammen på den måde det er, så er det ikke kritisk kritisk nu, men det skal gøres mens hendes kranie knogler stadig er bløde så de nemmere kan forme dem så hun får en pæn hoved facon. Min datter er heller ikke i kategori for at få tryk i hovedet, og havde hun været det, så havde de også gjort noget, noget hurtigere.  

Anmeld Citér

20. december 2018

HBV

Så har vi været afsted.. Lægen ku godt mærke fontanellen, ligesom jeg jo har bildt mig selv ind at jeg kunne. Min datter har ikke det største hovedomfang, 3.5 mdr og 38,4 cm. Ved fødslen 33 cm. Vi fik besked på at egen læge skulle måle hovedet ved 5 mdr vaccinen så der kan blive holdt øje med det.

Jeg er virkelig virkelig lettet men har stadig en snert af angst for at hovedet ikke vokser som det skal.

Anmeld Citér

20. december 2018

HBV

Hmmm... De har lige ringet til mig. Efter middags konference har de besluttet ikke at dfslutte os alligevel  I stedet for skal jeg bede sp om at komme om en måned og herefter kontrol i børne amb om 2 mdr.. Hmm

Anmeld Citér

10. februar 2019

ccma

Profilbillede for ccma
HBV skriver:

Hmmm... De har lige ringet til mig. Efter middags konference har de besluttet ikke at dfslutte os alligevel  I stedet for skal jeg bede sp om at komme om en måned og herefter kontrol i børne amb om 2 mdr.. Hmm

Hvad sagde SP? Har i fået henvisning til børne amb?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.