Fontanellen måske lukket - please berolige mig :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2018

TLO

Først vores sp og dernæst vores læge har været obs på vores søns hovedomfang; det er nemlig lille og han følger ikke sin kurve.

Vi har først set tiden an i kraft af, at hans udvikling er helt som den skal være, dernæst været til kontrol på nærmeste sygehus, og i næste uge skal vi i Århus/Skejby for at være helt sikre.

Jeg googlede for vildt i starten, og der var alverdens grimme ting, der kunne være årsag til et lille hoved - Zika-virus er nok den mest 'kendte'. Derudover kunne der være fontanellerne, som lukkede for tidligt. Efter al min søgning nåede jeg personligt frem til, at hvis det skulle være, så skulle det være det, for det kan nemlig opereres, og der er ikke mén bagefter - alle andre årsager til hovedstr. medførte, at hjernen ikke kunne udvikle sig rigtigt, og der var ikke noget at gøre ved det!

Alt dette er bestemt ikke for at forklejne din frygt eller fortælle dig, at du ikke har noget at nervøs for, men blot for at fortælle dig, at du ikke er alene. Ventetiden er hård

Stort kram din vej 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2018

migxher

fehår skriver:

Åh det er hårdt. Kram til dig.

Jeg har også selv været igennem det, men heldigvis viste det sig at være en falsk alarm. Da min datter var 8 uger, sagde sundhedsplejersken også, at hun slet ikke kunne mærke åbningen ved den forreste fontanelle, og at hun mente, den var lukket. Vi tog til egen læge, som var usikker. Hun sendte os videre til børneambulatoriet, hvor de også var usikre. Vi endte på neurokirurgisk på Rigshospitalet, hvor det blev undersøgt grundigt. Konklusionen blev, at alt var helt perfekt. Lægen sagde, at det kan være meget svært for sundhedsplejersker og almindelig læger at mærke, hvis der kun er en lille åbning, og at de får mange børn til kontrol, men sjældent finder noget. 

Min datter er 17 måneder i dag og har det helt fint 

Vi var det samme igennem. Ved 4 måneder mente sp at den var lukket. Egen læge var i tvivl. Hoved omfanget var muligvis også faldet lidt på kurven. På børneambulatoriet hvor han blev undersøgt kunne lægen mærke den, lille men den var der og han kunne også mærke de andre riller rundt på kraniet. Den var lille allerede ved fødsel sammenlignet med hans storebrors som tydelig kunne mærkes.

Vi var til en opfølgning da Han var 8 måneder hvor de lige målte hovedomfang som fulgte kurven fint og så var det bare det. 

Anmeld Citér

11. december 2018

HBV

Blir også ved med at sige til mig selv at det nok skal gå. Hun kan umuligt få et stort hoved da både jeg og faren har et ret lille hoved begge to.. Hendes fontaneller har også været små fra fødslen. Kan læse mig frem til at den forreste kan være alt mellem 0,5 cm til 5 cm i diameter. 

Anmeld Citér

12. december 2018

HBV

Var hos egen læge i dag og han kan heller ikke mærke den. Nu venter vi på en tid i Børne Ambulatoriet. 

Jeg har aldrig oplevet noget mere psykisk opslidende og jeg har ellers været igennem en hel del forfærdelige ting i mit liv - det her slår alt. Føler mig fuldstændig slået ud, enormt rastløs og meget bange 

Anmeld Citér

12. december 2018

MEF

HBV skriver:

Var hos egen læge i dag og han kan heller ikke mærke den. Nu venter vi på en tid i Børne Ambulatoriet. 

Jeg har aldrig oplevet noget mere psykisk opslidende og jeg har ellers været igennem en hel del forfærdelige ting i mit liv - det her slår alt. Føler mig fuldstændig slået ud, enormt rastløs og meget bange 

Puha, jeg kan godt forstå at du er slået ud. Det er altid uhyggeligt når der kan være noget galt med vores små stykker guld. Jeg ville ønske at jeg havde nogle tørstende ord eller en solstråle historie, men jeg aner intet om det! Jeg vil bare give dig et virtuelt kram og så håber jeg du snart får afklaring og at alt bare er helt lige som det skal være med din lille.

Anmeld Citér

12. december 2018

Bentemor

Hos min yngste søn troede egen læge og sundhedsplejerske også de var helt lukkede da han var omkring de fire md gammel. Vi blev sendt på hospitals børneambulatorium hvor han blev ultralydsscannet på hovedet. Det vidste sig dog at de ikke var lukket helt men der stadig var lidt åbent. Han blev scannet Ca en md senere igen,hvor sprækken var lukket næsten til i den yderste del men da der stadig var åbent under var det ok.

Han er tre år nu og følger fint vækst og har aldrig været noget som helst med ham. 

Anmeld Citér

12. december 2018

HBV

Vil bare sige tak for jeres søde ord og historier.. det er jeg virkelig taknemmelig for 

Anmeld Citér

17. december 2018

HBV

Vi har fået en tid i børneamb på torsdag. Kææft ventetiden er helt ulidelig... Jeg kan slet ikke trække vejret 

Anmeld Citér

17. december 2018

Babilooo

Nu har jeg kigget på dit billede. Når fontanellen er helt lukket får børnene typisk en skæv ansigtsfacon - og retningen afhænger ad hvilken en det er der er lukket. Den bagerste giver et spidst baghovede. .. det havde min søn,

og det var ikke til at tage fejl af. Det rettede sig med det samme efter operationen. 

Anmeld Citér

17. december 2018

Babilooo

Tjullehej skriver:

Nu har jeg kigget på dit billede. Når fontanellen er helt lukket får børnene typisk en skæv ansigtsfacon - og retningen afhænger ad hvilken en det er der er lukket. Den bagerste giver et spidst baghovede. .. det havde min søn,

og det var ikke til at tage fejl af. Det rettede sig med det samme efter operationen. 

Pointen var - jeg synes ikke din datter ser ud til at have et skævt forhovede eller facon

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.