Bule men neg. Hjemmetest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2018

fehår

Jeg testede første gang i midt oktober. Og senest i går. Begge tests var som sagt negative. Så jeg burde jo kunne teste positiv hvis jeg er gravid.

Ift. bulen, synes jeg også jeg har hørt om mange der kun oplever det om morgenen (altså i starten) pga. blæren der presser på livmoderen? 

Der cirkulerer teorier om, at HCG kan blive for højt, når man kommer længere hen, så graviditetstests ikke kan måle ordentligt. Jeg ved ikke, om det passer, men en nem måde at tjekke skulle være at fortynde urin med vand. Hvis det så skyldes for meget HCG, burde testen blive positiv. Men om det er en skrøne, ved jeg ikke. 

Jeg har aldrig hørt om det med større mave om morgenen selv. Min er standard og større om aftenen. 

Men som sagt, hvis du bor i nærheden af København, er der en del ret billige scanningsklinikker.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2018

Anonym

Der cirkulerer teorier om, at HCG kan blive for højt, når man kommer længere hen, så graviditetstests ikke kan måle ordentligt. Jeg ved ikke, om det passer, men en nem måde at tjekke skulle være at fortynde urin med vand. Hvis det så skyldes for meget HCG, burde testen blive positiv. Men om det er en skrøne, ved jeg ikke. 

Jeg har aldrig hørt om det med større mave om morgenen selv. Min er standard og større om aftenen. 

Men som sagt, hvis du bor i nærheden af København, er der en del ret billige scanningsklinikker.

Det er ikke en skrøne. Det passede på mig. Jeg testede helt indtil 8+

Men ligesom at nogen udskiller HcG langsomt, så er det vidst heller ikke alle, hvor denne metode virker. Men den passede på mig. Og jeg testede fordi jeg havde læst teorien og mine streger var blevet svagere i 6+ 

mine test blev mere negative omkring 6+4 ish og var der næsten ikke. Og der kunne jeg fortynde. 

De første par dage med ca 25% vand og siden hen med ca 80 % og mere også fik jeg en tydligere og tydligere streg. Jeg har billeder af processen også. 

Men ja, det kan man lige prøve jo :-)

jeg fik en pige i den graviditet.

Anmeld Citér

9. december 2018

Soonmom

fehår skriver:

Så ville du være 14-15 uger henne. Jeg blev selv gravid den 14. september og er 14+2 i dag, mest derfor, jeg undrede mig.

Hvornår testede du første gang? 

Det med bulen undrer mig, hvis det skulle være graviditetsrelateret, for hvorfor skulle maven så være størst om morgenen og væk resten af dagen? Langt de fleste gravide oplever det omvendte nemlig. 

Jeg er enig i, lægen er en god idé. Hvor bor du henne? Nogle steder er der nemlig meget billige scanningsklinikker.

Ej det giver da mening at maven er størst om morgnen, der er blæren ofte helt fuld og det er nemmere at mærke(og se) hvor livmoderen går. 

Anmeld Citér

9. december 2018

fehår

Soonmom skriver:

Ej det giver da mening at maven er størst om morgnen, der er blæren ofte helt fuld og det er nemmere at mærke(og se) hvor livmoderen går. 

Tja, det gælder ikke for mig og de gravide, jeg har kendt. Men jeg tisser også generelt minimum en gang om natten, når jeg er gravid, så min blære er heller ikke fuld om morgenen. 

En internetsøgning viser også flest resultater omkring størst mave om aftenen. Men derfor er der garanteret stadig andre, som oplever det omvendte

Anmeld Citér

9. december 2018

Soonmom

fehår skriver:

Tja, det gælder ikke for mig og de gravide, jeg har kendt. Men jeg tisser også generelt minimum en gang om natten, når jeg er gravid, så min blære er heller ikke fuld om morgenen. 

En internetsøgning viser også flest resultater omkring størst mave om aftenen. Men derfor er der garanteret stadig andre, som oplever det omvendte

Men det er jo i forhold til at være oppustet, jeg snakker om at mærke livmoderen at få en lille bule som ts skriver om

Anmeld Citér

9. december 2018

fehår

Soonmom skriver:

Men det er jo i forhold til at være oppustet, jeg snakker om at mærke livmoderen at få en lille bule som ts skriver om

Nej, det er ikke kun i forhold til at være oppustet. Mavemusklerne holder maven lidt inde i løbet af dagen, men er mere trætte om aftenen, og derfor er maven større om aftenen, også når man er længere henne. Sådan forstår jeg i hvert fald, de resultater, en søgning får frem.

Jeg er cirka ligeså langt henne, som TS eventuelt ville være, og ikke oppustet mere, og min mave er større om aftenen. Det samme gjaldt i forrige graviditet.

Anmeld Citér

9. december 2018

Anonym

Jeg har haft en meget stor cyste på en æggestok (14 cm i diameter). Det var en som en bule nederst på maven. Jeg kan ikke huske om den var større om morgenen. 

Jeg tror ikke du er gravid - negative tests og menstruation, men du skal helt sikkert ha tjekket den bule, så godt du har bestilt en tid ved lægen!

Anmeld Citér

9. december 2018

Mhj89

Anonym skriver:

Jeg har haft en meget stor cyste på en æggestok (14 cm i diameter). Det var en som en bule nederst på maven. Jeg kan ikke huske om den var større om morgenen. 

Jeg tror ikke du er gravid - negative tests og menstruation, men du skal helt sikkert ha tjekket den bule, så godt du har bestilt en tid ved lægen!

Okay, det lyder ikke rart. Hvad var behandlingen? Og over hvor lang tid udviklede den sig? 

Anmeld Citér

9. december 2018

Abracadabra

Anonym skriver:

På historien tænkte jeg også cyste eller lignende. 

Anmeld Citér

9. december 2018

Anonym

Jeg tænker ikke gravid. Jeg kunne teste positiv alle mine 3 graviditet igennem, dog blev de svagere med tiden men stadig positiv. 

Jeg tænker mere at der er noget i din mave som ikke burde være der. En fra min familie havde en lignede bule og det var kræft... Jeg ville få fat i en akut tid, for jeg mener slet ikke at det der er normalt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.