Prævention og pcos

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2018

Anonym trådstarter

Rosa-Sophia skriver:

Har jeg misforstået eller handler det med kondomer ikke om, at ts ikke føler sig tryg ved dem, fordi de to gange er sprunget og hun har måttet tage fortrydelsespiller? 

Lige præcis - Og jeg kender mig nok til at jeg kunne ikke få en abort om det kom en baby 

( Er totalt for fri abort skal siges! ) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2018

Anonym

Anonym skriver:

Ja, men han fortryder på den grund han er bange for det påvirker hans erektion, eller han får ondt.

- det er ligesom Jeg må ikke lide, men dubmå gerne - det blev et akut kejsersnit sidste gang og det vag mildt sagt frygteligt, og har læste om sterilation af kvinder Fuck det er kompliceret - skeg magter det simpltnen ikke

og hvorfor fnen er det altid mig der står med lorten? Helt ærligt 

Det kan man da godt forstå. Han vil have ondt i flere uger måske. Errektionen vil ikke gøre nogen forskel. 

Og hvad så at du har fået akut kejsersnit? Hvad har det med noget som helst at gøre? Han er ikke skyld i eller tvunget dig til det. Du tvinger derimod ham til at ligge sig under kniven. 

Prøv nu og den der egoistiske tankegang væk. Der er ingen der siger at DU skal stå med lorten. Og det har jeg gentaget tonsvis af gange nu. Men så må i bruge gummi! Det er ikke så svært. 

Anmeld Citér

22. november 2018

Rosa-Sophia

Anonym skriver:

Lige præcis - Og jeg kender mig nok til at jeg kunne ikke få en abort om det kom en baby 

( Er totalt for fri abort skal siges! ) 

Det forstår jeg godt. Jeg ville have det på præcis samme måde. I dag skal jeg til læge og mit valg er faldet på en spiral. Er endnu uafklaret om hvorvidt det skal være kobber eller hormon. Men føler mig bedre tilpas med det end p (piller, ring, stav mm). Og det er trods alt ikke så drastisk som at blive steriliseret  

Anmeld Citér

22. november 2018

Anonym trådstarter

Det kan man da godt forstå. Han vil have ondt i flere uger måske. Errektionen vil ikke gøre nogen forskel. 

Og hvad så at du har fået akut kejsersnit? Hvad har det med noget som helst at gøre? Han er ikke skyld i eller tvunget dig til det. Du tvinger derimod ham til at ligge sig under kniven. 

Prøv nu og den der egoistiske tankegang væk. Der er ingen der siger at DU skal stå med lorten. Og det har jeg gentaget tonsvis af gange nu. Men så må i bruge gummi! Det er ikke så svært. 

Og jeg har sagt den korte tid vi brugte kondomer  før jeg gik på p-piller, sprang kondomen 2 gange!

og jeg vil ikke risikere en uønsket graviditeten!

Og det med akut kejsersnit er ikke noget med ham at gøre! Hold op du er provokerende - det jeg mente med det var det var virkelig frygteligt og jeg har ikke lyst at gå under kniven igen når det er så frygteligt - det er 100 gange nemmere for ham

helt ærligt du laver bare de mærkeligeste konklusioner!

du er så træls

Anmeld Citér

22. november 2018

Sandratoft

Anonym skriver:

Og jeg har sagt den korte tid vi brugte kondomer  før jeg gik på p-piller, sprang kondomen 2 gange!

Og det med akut kejsersnit er ikke noget med ham at gøre! Hold op du er provokerende - det jeg mente med det var det var virkelig frygteligt og jeg har ikke lyst at gå under kniven igen når det er så frygteligt - det er 100 gange nemmere for ham

du er så træls

Der findes snart andre alternativer til kondom og sterilisation, når det kommer til mænd og prævention. Denne artikel beskriver p piller, hormon gel og en gel prop. 

Måske dette kunne være noget for din mand? 

Anmeld Citér

22. november 2018

Anonym

Anonym skriver:

du er så træls

Så skulle i måske prøve nogle andre kondomer. Eller en anden størrelse. Kondomer springer ikke så nemt ved normalt brug. 

Så fordi det var frygteligt for dig. Så vil du ikke igen. Fair nok. Det er forståeligt du har fået en frygt for st ligge dig under kniven. Respekt for det. MEN din mand frygter det også og det skal DU respekterer. Også må i finde en anden fælles løsning. 

Men kobberspiral evt som ikke afgiver hormoner. Eller kondomer der passer i størrelse osv. 

Ja du synes jeg er træls. Og jeg synes du er dybt egoistisk at du vil tvinge din mand til lemlæstelse fordi du selv er bange for det. 

Anmeld Citér

22. november 2018

Rosa-Sophia

Abracadabra skriver:

Jeg er glad for min spiral, det er de fleste...

Ingen af jer kan tvinge den anden i forhold til prævention - andet end med afholdenhed som pressionsmiddel, men det er vel ikke en holdbar løsning i et ellers godt parforhold. 

I kan tale og diskutere og opveje fordele mod ulemper, men hvis ingen vil opereres på deres kønsdele, må I finde en anden metode. Kondom er nok lidt træls, men spiral er godt. 

Off topic må jeg spørge om det er hormon eller kobber? Grubler stadig over hvilken en jeg skal vælge og siden du er læge får jeg lyst til at spørge hvad du har valgt. 

Anmeld Citér

22. november 2018

Abracadabra

Rosa-Sophia skriver:

Off topic må jeg spørge om det er hormon eller kobber? Grubler stadig over hvilken en jeg skal vælge og siden du er læge får jeg lyst til at spørge hvad du har valgt. 

Hormon!!! Alle kvindelige læger har hormonspiral, groft sagt. 

Anmeld Citér

22. november 2018

Rosa-Sophia

Abracadabra skriver:

Hormon!!! Alle kvindelige læger har hormonspiral, groft sagt. 

Tak, du er enig med min egen læge og gynækologen jeg talte med  

Anmeld Citér

22. november 2018

Abracadabra

Rosa-Sophia skriver:

Tak, du er enig med min egen læge og gynækologen jeg talte med  

Vi er stort set alle enige. Hormonspiral er fremragende. Og ALLE pengene værd. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.