Prævention og pcos

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2018

Anonym

Jeg bliver træt.. 

Man kan da ikke forvente at ens mand skal få lavet et indgreb og blive steriliseret bare fordi kvinden har brugt p-piller i 10 år? 

Hvis ikke du vil have børn, kan du da bare bruge kondom. Hvilken kvinde bliver sur over at sin mand ikke vil gå med til et indgreb?

Jeg synes ikke det "enten/eller". Hvorfor skal der kirurgi og hormoner blandes ind i emnet når der findes kondomer.

Hvis det er så nemt for dig at lade din mand sterilisere, synes jeg da du selv skal blive det. For hvis det er så nemt for din mand - er det vel det samme for dig?

Eller drop sex. Ork!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg bliver træt.. 

Man kan da ikke forvente at ens mand skal få lavet et indgreb og blive steriliseret bare fordi kvinden har brugt p-piller i 10 år? 

Hvis ikke du vil have børn, kan du da bare bruge kondom. Hvilken kvinde bliver sur over at sin mand ikke vil gå med til et indgreb?

Jeg synes ikke det "enten/eller". Hvorfor skal der kirurgi og hormoner blandes ind i emnet når der findes kondomer.

Hvis det er så nemt for dig at lade din mand sterilisere, synes jeg da du selv skal blive det. For hvis det er så nemt for din mand - er det vel det samme for dig?

Eller drop sex. Ork!

Hold da op 

jeg bliver træt af sådan noget mega provokerende svar 

Han har sagt fra starten han vilde gøre det!

jeg har båret to af hans børn!, taget p-piller og fortrydelse tabletter da kondom engang sprang

Niksen du! Det er fanme hans tid at komme på banen!

Anmeld Citér

19. november 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg bliver træt.. 

Eller drop sex. Ork!

Og da jeg har pcos komplicere det ting!

Anmeld Citér

19. november 2018

Anonym

Anonym skriver:

Ah ja ....

Jeg fødte en pige for 4 uger siden, og nu er jeg færdig med børn.

mening var manden skulle få sig sterileceret, fordi i de 10 år vi har været sammen er det mig der har taget p-piller.

men ak sådan skulle det ikke gå, han er så gode ved sig selv, så det vil han ikke ( han vild ikke ha mere børn det er 100%, han gider bare ikke)

Så det falder på mig, som det altid gøre med os kvinder 

Hvad for en prævention vil i anbefalede? Vil ikke p-piller mere 

Må jeg spørger hvor gamle i er? 

Anmeld Citér

20. november 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Må jeg spørger hvor gamle i er? 

Nej det må du ikke 

Anmeld Citér

20. november 2018

Rosa-Sophia

Nej det må du ikke 

I forhold til om en af jer (ham) skal steriliseres er det faktisk relevant hvor gamle i er. Det er en stor beslutning at tage, og selv om det for mænd kan laves om, er det jo ikke sikkert, at det lykkedes at blive gravid igen. Det kan være et drastisk skridt at tage, hvis man er i 20erne eller 30erne, tænker jeg. Det er blandt andet derfor, at jeg ikke har fået det gjort efter, at min søn blev født. Jo yngre man er, jo flere år er der hvor man kan ombestemme sig. Men dermed synes jeg stadig, at det er forkert, at din mand bare giver dig "lorten", som Erduherikkesnart skriver bør der findes en løsning, der passer til jer begge. Det betyder så også, at den indstilling med, at fordi du har født jeres børn, bør han blive steriliseret for din skyld er lidt hen i vejret. Det er vel jeres børn, sat i verden for jeres skyld og p-pillerne er da også nogle du selv har valgt at tage i 10 år? Ellers havde du vel bragt det op før? 

Anmeld Citér

20. november 2018

Abracadabra

Jeg er glad for min spiral, det er de fleste...

Ingen af jer kan tvinge den anden i forhold til prævention - andet end med afholdenhed som pressionsmiddel, men det er vel ikke en holdbar løsning i et ellers godt parforhold. 

I kan tale og diskutere og opveje fordele mod ulemper, men hvis ingen vil opereres på deres kønsdele, må I finde en anden metode. Kondom er nok lidt træls, men spiral er godt. 

Anmeld Citér

20. november 2018

Anonym

Anonym skriver:

Nej det må du ikke 

Okay fair nok. Men så er det også svært at rådgive dig. 

Hvis i kun er i 30’erne er mit svar en ting, er i i 40’erne en anden og 50’erne en tredje. 

Så udfra fr sparsomme oplysninger så synes jeg du skal få en spiral eller fortsætte p-piller. Synes ikke du kan tillade dig at være ved over at han ikke vil lade sig steriliserer når du ikke selv vil det. Ellers må i helt undlade at dyrke sex eller bruge kondom 

Anmeld Citér

20. november 2018

Anonym trådstarter

Okay fair nok. Men så er det også svært at rådgive dig. 

Hvis i kun er i 30’erne er mit svar en ting, er i i 40’erne en anden og 50’erne en tredje. 

Så udfra fr sparsomme oplysninger så synes jeg du skal få en spiral eller fortsætte p-piller. Synes ikke du kan tillade dig at være ved over at han ikke vil lade sig steriliserer når du ikke selv vil det. Ellers må i helt undlade at dyrke sex eller bruge kondom 

Han sagde selv han synes det var hans ansvar, nu jeg havde stået for det i 10 år og haft 2 fødsler.

- hele hans familie er skilt, og han har set hvordan det er at være en sammenbragt familie mine dine vores børn og han gider det ikke -

han siger han har haft sine børn nu skal han ikke ha flere selvom vi skulle få fra hinanden 

jeg har tænkte på sterilation for mig selv, og har undersøgte det - Men helt ærligt hvordan skal det igen ligge på min? Det synes jeg bare ikke er fair 

om du læser om

sterliation på kvinder er det meget mere kompliceret end hos mænd!

Anmeld Citér

20. november 2018

Anonym trådstarter

Rosa-Sophia skriver:

I forhold til om en af jer (ham) skal steriliseres er det faktisk relevant hvor gamle i er. Det er en stor beslutning at tage, og selv om det for mænd kan laves om, er det jo ikke sikkert, at det lykkedes at blive gravid igen. Det kan være et drastisk skridt at tage, hvis man er i 20erne eller 30erne, tænker jeg. Det er blandt andet derfor, at jeg ikke har fået det gjort efter, at min søn blev født. Jo yngre man er, jo flere år er der hvor man kan ombestemme sig. Men dermed synes jeg stadig, at det er forkert, at din mand bare giver dig "lorten", som Erduherikkesnart skriver bør der findes en løsning, der passer til jer begge. Det betyder så også, at den indstilling med, at fordi du har født jeres børn, bør han blive steriliseret for din skyld er lidt hen i vejret. Det er vel jeres børn, sat i verden for jeres skyld og p-pillerne er da også nogle du selv har valgt at tage i 10 år? Ellers havde du vel bragt det op før? 

Jeg har taget p-piller at undgå graviditet mens vi har været sammen, 2 gange har jeg taget de forfærdelig fortrydelse piller da kondomen sprang, og haft to fødsler.

han sagde selv! At han synes det var fair at han skulle gøre det nu jeg har haft besvær med det alle de år.

Hvad andet er der? I siger snakke om det? Hvad er alternativet? 

Han vil ikke ha mere børn, det er et nemt indgreb for HAM, og kondom er jeg bare nervøse for ikke er sikkert nok da det ved os over en kort periode sprang 2 kondomer hvor jeg skulle på fortrydelse piller 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.