Prævention og pcos

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.468 visninger
39 svar
25 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. november 2018

Anonym trådstarter

Ah ja ....

Jeg fødte en pige for 4 uger siden, og nu er jeg færdig med børn.

mening var manden skulle få sig sterileceret, fordi i de 10 år vi har været sammen er det mig der har taget p-piller.

men ak sådan skulle det ikke gå, han er så gode ved sig selv, så det vil han ikke ( han vild ikke ha mere børn det er 100%, han gider bare ikke)

Så det falder på mig, som det altid gøre med os kvinder 

Hvad for en prævention vil i anbefalede? Vil ikke p-piller mere 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2018

ErDuHerIkkeSnart

Sikke dog en trist accept at tingenes tilstand ... den “falder vel kun på kvinden”, såfremt hun tillader det?

I må da finde en løsning, der er rimelig for alle parter og tale om hvordan I bedst løser tingene i fællesskab - og ellers må han jo tage et kondom på,  til I er enige om en løsning på jeres problem?

Anmeld Citér

19. november 2018

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Sikke dog en trist accept at tingenes tilstand ... den “falder vel kun på kvinden”, såfremt hun tillader det?

I må da finde en løsning, der er rimelig for alle parter og tale om hvordan I bedst løser tingene i fællesskab - og ellers må han jo tage et kondom på,  til I er enige om en løsning på jeres problem?

Han vild ikke - Jeg kender den mand - vi kan snakke om det til vi bliver blå i hovedet, men nej mænd er så gode ved sig selv.

jeg kender INGEN hvor manden har fået sterilation INGEN det er altid en samtale emne om man tager op, om hvor mange der får bivirkninger ved spiral osv.

derfor er jeg mega lost hvilken prævention jeg skulle vælge synes intet har fået mega gode “anmelders”

Anmeld Citér

19. november 2018

ErDuHerIkkeSnart

Verden er selvfølgelig og heldigvis fuld af omsorgsfulde mænd, som ikke kun tænker på dem selv, det siger sig selv. Så jeg er da oprigtig ked af at høre, at du ikke har en eneste af dem i dit liv. Det må  være trist - men det er nu ikke fair at antage, at “sådan er mænd”, alene fordi du har valgt én som er det.. 

Hvis du vælger at acceptere, at det kun er dig der skal tage ansvar, så kan du jo blive steriliseret, eller du kan bruge pessar, p-stav eller p-ring? Jeg ville dog stadig insistere på fælles løsning, ellers er jeg ret sikker på, at min evne til at tænde på en sådan mand ville dale drastisk ...

Anmeld Citér

19. november 2018

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Verden er selvfølgelig og heldigvis fuld af omsorgsfulde mænd, som ikke kun tænker på dem selv, det siger sig selv. Så jeg er da oprigtig ked af at høre, at du ikke har en eneste af dem i dit liv. Det må  være trist - men det er nu ikke fair at antage, at “sådan er mænd”, alene fordi du har valgt én som er det.. 

Hvis du vælger at acceptere, at det kun er dig der skal tage ansvar, så kan du jo blive steriliseret, eller du kan bruge pessar, p-stav eller p-ring? Jeg ville dog stadig insistere på fælles løsning, ellers er jeg ret sikker på, at min evne til at tænde på en sådan mand ville dale drastisk ...

Nej, selvfølge er ikke alle mænd sådan

Men jeg blev oprigtigt shocker da jeg snakkede med kvinderne omkring mig i mit liv, om prævention ( jeg har “sent” fået børn)

så alle vores venner og omgangskreds har været færdig med børn de sidste 4 år ish

Jeg tager snakkede om prævention og mænd og ALLE! ALLE jeg har snakket med har været kvinder der har taget det ansvar 

selv på min kun kvinde domineret arbejdsplads ( er sygeplejeske) Var det udelukkende kvinderne der stadig tog prævention 

Jeg var virkelig virkelig shoceret! 

Anmeld Citér

19. november 2018

Tante15

Det er et fælles ansvar og hvis din mand er så afklaret, hvorfor vil han så ikke have et mindre indgreb fremfor du skal benytte prævention? Det er et større indgreb for kvinden at blive steriliseret, og det er ordnet i løbet af kort tid.

jeg vil foreslå den eneste prævention, som virker,  nemlig afholdenhed, indtil I har fundet en fælles løsning løsning er så ikke, at det bare er dit problem, men jeres. Hvis du synes, at det er ok med din mands holdning, så accepterer du det bare, men ellers må du sige fra. 

Anmeld Citér

19. november 2018

Anonym trådstarter

Tante15 skriver:

Det er et fælles ansvar og hvis din mand er så afklaret, hvorfor vil han så ikke have et mindre indgreb fremfor du skal benytte prævention? Det er et større indgreb for kvinden at blive steriliseret, og det er ordnet i løbet af kort tid.

jeg vil foreslå den eneste prævention, som virker,  nemlig afholdenhed, indtil I har fundet en fælles løsning løsning er så ikke, at det bare er dit problem, men jeres. Hvis du synes, at det er ok med din mands holdning, så accepterer du det bare, men ellers må du sige fra. 

Nu har jeg været sammen med den mand så længe, og jeg ved hvor dette ender så det med at   Prøve afholdenhed, kan bare ende i en oopser

abort er ikke noget for mig, så om jeg blev gravid skulle jeg ha barnet.

min mand har været til lægen 1 gang i løbet af 10 år! Og kun fordi han skulle til USA med arbejde og skulle ha en vaccination

- Synes bare det er så ærgerligt alt det trælse er bare en forventning vi kvinder gøre det ligesom du har taget dem i 15 år hvad så med 15 år mere

og ja bliver sgu vred på min mand at han synes det er i orden at være så egoistiske  

Anmeld Citér

19. november 2018

Rosa-Sophia

Når jeg læser om mænd som din, får jeg lyst til at skrive, at du skal bede ham om at bruge kondom resten af din frugtbare tid. Men det er selvfølgelig heller ikke hverken særlig modent eller sikkert, det kan springe /blive glemt i en brandert ødelægge stemningen osv. Og så er jeg lidt i samme båd selv, fordi jeg heller ikke har lyst til p-piller. Vil dog mene  at hvis en af os herhjemme skal steriliseres, vil det blive ham. For det første fordi det er et mindre indgreb end hos kvinden. Og for det andet, fordi han er 46 år (får han ikke børn med mig, får han det sikkert ikke alligevel) 

Anmeld Citér

19. november 2018

Tante15

Anonym skriver:

Nu har jeg været sammen med den mand så længe, og jeg ved hvor dette ender så det med at   Prøve afholdenhed, kan bare ende i en oopser

abort er ikke noget for mig, så om jeg blev gravid skulle jeg ha barnet.

min mand har været til lægen 1 gang i løbet af 10 år! Og kun fordi han skulle til USA med arbejde og skulle ha en vaccination

- Synes bare det er så ærgerligt alt det trælse er bare en forventning vi kvinder gøre det ligesom du har taget dem i 15 år hvad så med 15 år mere

og ja bliver sgu vred på min mand at han synes det er i orden at være så egoistiske  

Nu var det ikke afholdenhed for altid, men indtil I have fået en fælles drøftelse, og afklaring, så der netop ikke kommer en baby mere, når I begge er afklaret med,  at I ikke skal have flere børn. Det må da også være i din mands interesse.

Jeg synes nu ikke, at der er en forventning om, at det er kvinden. Jeg kender da flere mænd, som er blevet snippet, når de ikke skulle have flere børn. 

Anmeld Citér

19. november 2018

Anonym

Det er et helt ukendt scenarie i vores vennekreds. Samtlige, og jeg mener samtlige, mænd er blevet steriliseret efter det sidste barn er 1-2 år. Vi snakker om 8-10 mænd her. 

De snakker åbent sammen om det og jeg er SÅ glad for, at min mand fik det gjort for snart 5 år siden. Det var så nemt og har været dejlig befriende for vores forhold og sexliv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.