Dagplejen vil ikke droppe middagsluren.!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2018

NosaNosa

Hvis din DP er af den overbevisning at han vil lægge sig et andet sted at sove, hvis ikke hun putter - så er det sikkert fordi hun oplevet at han et træt. Og derudover har hun succes ned stadig få ham til at sove? Jeg tror ikke det er en dårlig DP - men i oplever drengen vidt forskelligt. Kan han ikke begynde at træne at sove indenfor? Hvis han kan falde i søvn på en madras, er han nu nok træt nok

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2018

Hmguldborg

mor:) skriver:

Hvorfor har de dog taget luren fra ham? Der er så mange indtryk, lyde, og ansigter at forholde sig til - han skal da have den lur. 

De sagde, han havde svært ved at falde i søvn, men det tror da pokker, når knægten er vant til at sove i barnevogn.. vi har så bare ændret rytmen herhjemme, så han bliver puttet tidligere.. det hjælper lidt.. og så får han lur i weekenden..

Anmeld Citér

15. november 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Hmguldborg skriver:

De sagde, han havde svært ved at falde i søvn, men det tror da pokker, når knægten er vant til at sove i barnevogn.. vi har så bare ændret rytmen herhjemme, så han bliver puttet tidligere.. det hjælper lidt.. og så får han lur i weekenden..

Det var da også svært da min dreng startede i børnehave - men efter noget tid tog det 5. Min. 

Det er jo et nyt sted, på madras og så er der også noget relationsopbygning. 

Jeg ville kræve en lur. 

Anmeld Citér

15. november 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Nu kender jeg ikke din dagplejemor men forhåbentlig tænker hun på jeres barn bedste og ikke sig selv.

jeg arbejdede i en BH, hvor den ene dreng ikke skulle ha middagslur mere, fordi han faldt så sent  i seng om aftenen. 

Det var så synd for ham  fuck han var træt, nogle af pædagogerne fik så ondt af ham de lagde ham at sove og han fik love at få 1 time. 

Jeg synes det var virkelig virkelig synd for ham, han sad ude ved os mens vi havde pause og nogle gange faldt han i søvn i vores arme 

synes overhovedet ikke det vag fair overfor ham!!!

Åh ja - i den børnehave jeg arbejdede i, var det min opgave at vække den lille dreng, som ikke måtte sove for sin mor. Hold nu op, det var synd.

Anmeld Citér

15. november 2018

Anonym

Soonmom skriver:

Det lyder godt nok tidligt at droppe lur hvis man lige er fyldt 2 år, det tvivler jeg på at der er mange vuggestuer der vil "tillade" vi har ikke hænder til overtrætte børn blot fordi forældrene ikke magter opgaven med at putte dem.

Det er self helt fint hvis barnet er frisk nok til at klare dagen, men det har jeg bare aldrig oplevet en på under 2,5 år har kunnet 

Heldigvis kunne pædagogerne i vores institution godt se, at mine børn ikke behøvede det og i øvrigt ikke var mulige at få til at sove. Børn er forskellige. 

Gensidig respekt og lydhørhed er vejen frem. Det virker noget nedladende og bedrevidende at sige, at det er forældrene, der ikke magter det. Det svarer til at sige, at pædagogerne putter børnene ekstra længe,  fordi de vil have længere pause. 

Anmeld Citér

15. november 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hold kæft, et dårligt råd.

Jeg har også 4 børn, alle passet i dagpleje, og der har aldrig været problemer uanset stop-tidspunkt for middagslur.

Trådstarter: Du må i dialog med din dagplejemor igen, alternativt spørge, om supervisor kan deltage.

Og hold kæft hvor er det bare heldigt for dig,  at dine unger, har kunne sove både dag og nat.

Til din orientering findes der børn, der ikke ligner dine og disse har brug for et andet råd.

Anmeld Citér

15. november 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Heldigvis kunne pædagogerne i vores institution godt se, at mine børn ikke behøvede det og i øvrigt ikke var mulige at få til at sove. Børn er forskellige. 

Gensidig respekt og lydhørhed er vejen frem. Det virker noget nedladende og bedrevidende at sige, at det er forældrene, der ikke magter det. Det svarer til at sige, at pædagogerne putter børnene ekstra længe,  fordi de vil have længere pause. 

Det er jo lige præcis det, det hanler om. Dine børn behøvede det ikke.

Men der findes altså børn, som har brug for en lur - men hvor forældrene ikke vil tillade det.

Jeg kan kun udtale mig om den børnehave, jeg arbejdede i - men der handlede det ikke om, at pædagogerne fik en længere pause - men om, at moderen ikke ville lade barnet sove.

Anmeld Citér

16. november 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Tommelise skriver:

Det er jo ret individuelt med børn og middagslur.

Jeg arbejdede engang i en børnehave (er ikke pædagog - men arbejdede der mellem to jobs).

Vi havde en lille dreng, som ikke måtte sove middagslur. Det ville hans mor ikke have. 

Men den lille fyr kunne ikke holde sig vågen. Til sidst fik pædagogerne lov til at lade ham sove - men kun i en halv time. 

Jeg tænker, at I må have en god snak. Hvis han ikke kan holde sig vågen i dp, så er han nok ikke klar til at droppe luren helt.

Åh stakkels barn. Tænk at sove dybt og så blive vækket. Jeg havde ikke vækket barnet. 

Jeg har været i en børnehave hvor forældrene ikke ville have deres barn skulle sove. Barnet faldt i søvn alle mulige steder. En dag da vi var på vej op af trappen efter vi havde været på legepladsen - så faldt han i søvn på trapperne. Derefter fik vi lov til at putte ham men skulle vække efter en time. Og det var nærmest umuligt. Han ville ikke op. Mor foreslog vi tog vand og "smurte" hans ansigt med koldt vand (med vores hænder) - det nægtede jeg.

jeg synes forældre alt for hurtigt tænker at "svært ved at falde i søvn om aften er ensbetydende med at barnet ikke har brug for middagslur". Men der er bare perioder hvor det ikke er nemt med aftenputning men det går jo over igen. Det er anderledes når man ikke er hjemme og skal forholde sig til andre børn hele tiden. Hvis de kan sove så har de jo brug for denne pause midt på dagen.  

Anmeld Citér

16. november 2018

Soonmom

Anonym skriver:

Men når det handler om alle dine 4 børn, der har droppet luren allerede som 2 årig, (hvilket er alt for tidligt) så kunne det tyde på at det handlede om at I ikke formåede at skabe gode trygge rammer så I kunne få dem i seng om aftenen 

Anmeld Citér

16. november 2018

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle

http://www.boernogunge.dk/internet/boernogunge.nsf/0/F7FA6253B27E68B2C1257C04003CE5F2?opendocument

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.