Dagplejen vil ikke droppe middagsluren.!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2018

Tommelise

Det er jo ret individuelt med børn og middagslur.

Jeg arbejdede engang i en børnehave (er ikke pædagog - men arbejdede der mellem to jobs).

Vi havde en lille dreng, som ikke måtte sove middagslur. Det ville hans mor ikke have. 

Men den lille fyr kunne ikke holde sig vågen. Til sidst fik pædagogerne lov til at lade ham sove - men kun i en halv time. 

Jeg tænker, at I må have en god snak. Hvis han ikke kan holde sig vågen i dp, så er han nok ikke klar til at droppe luren helt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle herinde ��

Jeg står med et dilemma, min dagplejer vil ikke have at min søn der bliver 3 til februar dropper middagsluren. 

Herhjemme i weekenderne eller hvis vi ellers har ham hjemme en dag der sover han ikke til middag mere. Han viser ikke behov for det. Og prøver vi at putte ham står han bare op. 

Fordi han ikke sover middagslur falder han hurtigt i søvn og sover hele natten. Men når han har sovet henne ved dagplejen er han umulig at få til at sove, og falder først i søvn ca kl 21.00/21.30 (han bliver puttet kl 19.30.)

Jeg har spurgt hende om hun ikke kunne lade være med at putte ham, men hun mener bare at han vil ligge sig et sted på gulvet og sove, eller skrige hysterisk til han får sin sut og nusse kanin. Jeg tror mere det er noget med at hun ikke “gider” underholde ham imens de andre sover. Men måske er det bare mig. 

Hilsen den fortvivlede mor

Nu kender jeg ikke din dagplejemor men forhåbentlig tænker hun på jeres barn bedste og ikke sig selv.

jeg arbejdede i en BH, hvor den ene dreng ikke skulle ha middagslur mere, fordi han faldt så sent  i seng om aftenen. 

Det var så synd for ham  fuck han var træt, nogle af pædagogerne fik så ondt af ham de lagde ham at sove og han fik love at få 1 time. 

Jeg synes det var virkelig virkelig synd for ham, han sad ude ved os mens vi havde pause og nogle gange faldt han i søvn i vores arme 

synes overhovedet ikke det vag fair overfor ham!!!

Anmeld Citér

14. november 2018

Hmguldborg

Herhjemme er det den modsatte situation. Han er startet børnehave, er lige fyldt 3, og de har taget luren fra ham... så nu sover han dårligt om natten og er skide sur om eftermiddagen.

Jeg tror på sætningen "søvn avler søvn".. har arbejdet i børnehave i 4 år og den passer tit... men hvis dit barn har andet behov, så ville jeg tage en snak med dp og finde en løsning I kan være enige om..

Anmeld Citér

14. november 2018

Anonym

Jeg har ikke tal på hvor mange billeder jeg har fra Lin tid som dagplejer af børn som sidder og falder i søvn midt i en leg eller selv lægger sig på gulvet!

selbom de ikke sover til middag der hjemme er dagen bare anderledes når de er i dagpleje! Det må forældre snart lære!

jeg er ærlig talt træt af forældre og deres fis med at børnene ikke må sove!!!

Anmeld Citér

14. november 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle herinde ��

Jeg står med et dilemma, min dagplejer vil ikke have at min søn der bliver 3 til februar dropper middagsluren. 

Herhjemme i weekenderne eller hvis vi ellers har ham hjemme en dag der sover han ikke til middag mere. Han viser ikke behov for det. Og prøver vi at putte ham står han bare op. 

Fordi han ikke sover middagslur falder han hurtigt i søvn og sover hele natten. Men når han har sovet henne ved dagplejen er han umulig at få til at sove, og falder først i søvn ca kl 21.00/21.30 (han bliver puttet kl 19.30.)

Jeg har spurgt hende om hun ikke kunne lade være med at putte ham, men hun mener bare at han vil ligge sig et sted på gulvet og sove, eller skrige hysterisk til han får sin sut og nusse kanin. Jeg tror mere det er noget med at hun ikke “gider” underholde ham imens de andre sover. Men måske er det bare mig. 

Hilsen den fortvivlede mor

Puh hvor husker jeg tydeligt den problem stilling. Jeg boksede med præcis samme problem da min søn gik i vuggestue. 

Pædagogerne fattede simpelthen ikke at grunden til at han var træt til middag var fordi at han først sov 22-22:30 om aftenen og sov netop først så sent pga den latterlige middagslur. 

Mandag morgen efter en weekend hvor han ikke havde sovet til middag var han altid længe om at falde til søvn til middag og så startede vi forfra. 

Du kan ikke gøre andet end at blive ved at sige han ikk skal sove og så glæd dig til han snart skal i BH

Anmeld Citér

15. november 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Hmguldborg skriver:

Herhjemme er det den modsatte situation. Han er startet børnehave, er lige fyldt 3, og de har taget luren fra ham... så nu sover han dårligt om natten og er skide sur om eftermiddagen.

Jeg tror på sætningen "søvn avler søvn".. har arbejdet i børnehave i 4 år og den passer tit... men hvis dit barn har andet behov, så ville jeg tage en snak med dp og finde en løsning I kan være enige om..

Hvorfor har de dog taget luren fra ham? Der er så mange indtryk, lyde, og ansigter at forholde sig til - han skal da have den lur. 

Anmeld Citér

15. november 2018

biniek

Jeg ka  godt se at det er rigtig svært. 

Men som flere af de andre siger det kan være han bare virkelig har brug for det i dp. 

Jeg har i hverfald ikke hørt om nogen endnu der gider at putte et barn der ikke vil sove  så er det altså nemmere at lade barnet være vågen

Og som nogen anden siger dp har jo bare meget højere lyd niveauer og indtryk børnene skal kunne rumme. 

Anmeld Citér

15. november 2018

Soonmom

biniek skriver:

Men som flere af de andre siger det kan være han bare virkelig har brug for det i dp. 

Jeg har i hverfald ikke hørt om nogen endnu der gider at putte et barn der ikke vil sove  så er det altså nemmere at lade barnet være vågen

Og som nogen anden siger dp har jo bare meget højere lyd niveauer og indtryk børnene skal kunne rumme. 

Det har jeg så (vores gamle dagpleje) - men ellers er jeg enig med det, men blot for god ordens skyld så findes de 

Anmeld Citér

15. november 2018

321

Profilbillede for 321
biniek skriver:

Det har jeg hørt om. Vores første skod dagpleje. Men hun kunne så også finde på selv at lægge sig på sofaen og sove mens børnene sov eftermiddags lur. Så hed det vuggestue derefter hurtigst muligt. Der sover pædagogerne i det mindste ikke middagslur. 

Anmeld Citér

15. november 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Vores søn bliver 3 år i december. Nogle weekender kan vi godt få ham til at sove til middag og han sover nemt 1,5-2 timer. Andre weekender vil han slet ikke sove, men ligger og hviler sig i en times tid i hans seng og kommer så op.

Han er lige startet i børnehave og det er lidt samme mønster. Nogle dage kan de godt få ham til at sove, andre kan de ikke - men han kommer altid ind og hviler. 

Har min søn sovet lur tager putningen om aften også tid.. Og den bliver hurtigt 20:30-21 før han falder i søvn (puttes 19-19:30).. Har han ikke sovet lur sover han indenfor 30 min. Jeg har lidt den holdning at han skal sove når han er træt og det er mere synd at lade ham køre igennem en hel dag møgtræt end at han bruger lidt længere tid om aften på at falde i søvn. 

Jeg tænker 2 ting om din situation: 

1. Han er ved at være en stor dreng og dagplejen og alle babyerne er formentlig ved at være lidt kedelig for ham. Når han nok snart skal i børnehave vil han køres træt på en helt anden måde, som enten gør at han har brug for mere søvn og bibeholder luren lidt endnu (men er kørt mere træt om aften) eller hurtigt dropper luren (da der sker en masse spændende i en børnehave når de små sover lur) og så er mere træt om aften. Ligemeget hvad ændrer situationen sig formentlig snart når han laver et skift og så er problemet løst.

2. Han er tydeligvis træt ved middagstid i hverdagen. Kan han sove er han træt og så er det jo kun fint at dagplejemor giver ham chancen for at sove. Men tag en snak med hende omkring at putning er hård om aften, og at I nødigt vil have at han sover for længe til middag - og evt. hvis han ikke sover indenfor 30 min, så op med ham. 

Men altså, jeg tænker det var lidt ligesom da de gik fra 2-1 lur - ligepludselig giver det sig selv, også selvom man går igennem lidt en skæv periode op til. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.