Anonym skriver:
Hej alle herinde
Jeg stÄr med et dilemma, min dagplejer vil ikke have at min sÞn der bliver 3 til februar dropper middagsluren.
Herhjemme i weekenderne eller hvis vi ellers har ham hjemme en dag der sover han ikke til middag mere. Han viser ikke behov for det. Og prÞver vi at putte ham stÄr han bare op.
Fordi han ikke sover middagslur falder han hurtigt i sÞvn og sover hele natten. Men nÄr han har sovet henne ved dagplejen er han umulig at fÄ til at sove, og falder fÞrst i sÞvn ca kl 21.00/21.30 (han bliver puttet kl 19.30.)
Jeg har spurgt hende om hun ikke kunne lade vĂŠre med at putte ham, men hun mener bare at han vil ligge sig et sted pĂ„ gulvet og sove, eller skrige hysterisk til han fĂ„r sin sut og nusse kanin. Jeg tror mere det er noget med at hun ikke “gider” underholde ham imens de andre sover. Men mĂ„ske er det bare mig.
Hilsen den fortvivlede mor
Handler det ikke ogsÄ om at hun skal have sin pause? Dog ved jeg at andre dp mÞdre sÊtter de store bÞrn, som ikke har brug for lur, til at lave rolige aktiviteter, sÄsom puslespil, kigge i bÞger osv. Andre ser tv med dem, hvor bÞrnene kan ligge i sofaen med et tÊppe over. PÄ den mÄde fÄr de ogsÄ en pause midt pÄ dagen.
Alt det her kommer selvf an pÄ jeres dp mor, og hvad hun er villig til.
Men som de andre siger, hvis han er trÊt i dp, sÄ skal han selvf have sin lur. Der sker jo meget i lÞbet af sÄdan en dag.
Den her tid, hvor de sÄ smÄt er ved at droppe middagsluren, er svÊr, og jeg forstÄr godt jeres tanker. Det er bare en svÊr situation, da det lyder til at dp moren ikke er villig til at undvÊre sin pause.