Dagplejen vil ikke droppe middagsluren.!

Spring til sidste ulĂŠste indlĂŠg
FÞlg denne trÄd

10.347 visninger
31 svar
43 synes godt om

Du kan svare anonymt i trÄden
14. november 2018

Anonym trÄdstarter

Hej alle herinde ��

Jeg stĂ„r med et dilemma, min dagplejer vil ikke have at min sĂžn der bliver 3 til februar dropper middagsluren. 

Herhjemme i weekenderne eller hvis vi ellers har ham hjemme en dag der sover han ikke til middag mere. Han viser ikke behov for det. Og prĂžver vi at putte ham stĂ„r han bare op. 

Fordi han ikke sover middagslur falder han hurtigt i sÞvn og sover hele natten. Men nÄr han har sovet henne ved dagplejen er han umulig at fÄ til at sove, og falder fÞrst i sÞvn ca kl 21.00/21.30 (han bliver puttet kl 19.30.)

Jeg har spurgt hende om hun ikke kunne lade vĂŠre med at putte ham, men hun mener bare at han vil ligge sig et sted pĂ„ gulvet og sove, eller skrige hysterisk til han fĂ„r sin sut og nusse kanin. Jeg tror mere det er noget med at hun ikke “gider” underholde ham imens de andre sover. Men mĂ„ske er det bare mig. 

Hilsen den fortvivlede mor

Anmeld Citér

KÞb et abonnement pÄ Vores BÞrn

Magasinet til dig med bÞrn pÄ 0-12 Är

Priser fra 149 kr.

14. november 2018

serinasmor

Hvis din dreng er trĂŠt sĂ„ skal han selvfĂžlgelig sove til middag. 

Og hvis han falder i sĂžvn hos dagplejemor, sĂ„ er han jo trĂŠt midt pĂ„ dagen. 

Har du prĂžvet at spĂžrge om hun mĂ„ske kan vĂŠkke ham efter 1,5 time ?  

Anmeld Citér

14. november 2018

Soonmom

AltsÄ hvis han virker trÊt og har svÊrt ved at klare eftermiddagen, forstÄr jeg godt dagplejemor. (Skal lige siges at det er mere trÊttende at vÊre sammen med andre bÞrn end hjemme i weekenderne)

hvis han er frisk og fin sÄ skal han self ikke sove lur.

falder han hurtig i sĂžvn? - hvor lĂŠnge sover han?

Anmeld Citér

14. november 2018

Anonym trÄdstarter

serinasmor skriver:

Hvis din dreng er trĂŠt sĂ„ skal han selvfĂžlgelig sove til middag. 

Og hvis han falder i sĂžvn hos dagplejemor, sĂ„ er han jo trĂŠt midt pĂ„ dagen. 

Har du prĂžvet at spĂžrge om hun mĂ„ske kan vĂŠkke ham efter 1,5 time ?  

Ja men det vil hun ikke. ��

Anmeld Citér

14. november 2018

FrkGranger

Anonym skriver:

Hej alle herinde ��

Jeg stĂ„r med et dilemma, min dagplejer vil ikke have at min sĂžn der bliver 3 til februar dropper middagsluren. 

Herhjemme i weekenderne eller hvis vi ellers har ham hjemme en dag der sover han ikke til middag mere. Han viser ikke behov for det. Og prĂžver vi at putte ham stĂ„r han bare op. 

Fordi han ikke sover middagslur falder han hurtigt i sÞvn og sover hele natten. Men nÄr han har sovet henne ved dagplejen er han umulig at fÄ til at sove, og falder fÞrst i sÞvn ca kl 21.00/21.30 (han bliver puttet kl 19.30.)

Jeg har spurgt hende om hun ikke kunne lade vĂŠre med at putte ham, men hun mener bare at han vil ligge sig et sted pĂ„ gulvet og sove, eller skrige hysterisk til han fĂ„r sin sut og nusse kanin. Jeg tror mere det er noget med at hun ikke “gider” underholde ham imens de andre sover. Men mĂ„ske er det bare mig. 

Hvis han kan sove ved hende, er han for trĂŠt til at klare den uden sĂžvn...

PrÞv at putte ham lidt senere, mÄske bare en halv time..

Jeg har en pĂ„ 4, han sover stadig til middag, i bĂžrnehaven, men hjemme gĂžr han kun hvis vi, har lavet en stor aktivitet.. Vi putter 30 min senere pĂ„ dage, hvor han har vĂŠret i bĂžrnehaven, der er han trĂŠt.. 

Anmeld Citér

14. november 2018

Sandratoft

Anonym skriver:

Hej alle herinde ��

Handler det ikke ogsĂ„ om at hun skal have sin pause? Dog ved jeg at andre dp mĂždre sĂŠtter de store bĂžrn, som ikke har brug for lur, til at lave rolige aktiviteter, sĂ„som puslespil, kigge i bĂžger osv. Andre ser tv med dem, hvor bĂžrnene kan ligge i sofaen med et tĂŠppe over. PĂ„ den mĂ„de fĂ„r de ogsĂ„ en pause midt pĂ„ dagen. 

Alt det her kommer selvf an pĂ„ jeres dp mor, og hvad hun er villig til. 

Men som de andre siger, hvis han er trĂŠt i dp, sĂ„ skal han selvf have sin lur. Der sker jo meget i lĂžbet af sĂ„dan en dag. 

Den her tid, hvor de sĂ„ smĂ„t er ved at droppe middagsluren, er svĂŠr, og jeg forstĂ„r godt jeres tanker. Det er bare en svĂŠr situation, da det lyder til at dp moren ikke er villig til at undvĂŠre sin pause. 

Anmeld Citér

14. november 2018

Anonym

Mit rÄd drop dagplejen. FÄ barnet i institution hvis muligt. Jeg har 4 bÞrn som alle har droppet middagslur fÞr 2 Är. Den fÞrste var i dagpleje og vores liv var et helvede i nÊsten et Är, indtil hun startede i bÞrnehave, da hun var vÄgen til 23 pÄ dage hvor hun havde sovet i dagplejen. Alle de andre bÞrn var i institution og har ikke sovet til middag efter de 2 Är...

Anmeld Citér

14. november 2018

Soonmom

Anonym skriver:

Mit rÄd drop dagplejen. FÄ barnet i institution hvis muligt. Jeg har 4 bÞrn som alle har droppet middagslur fÞr 2 Är. Den fÞrste var i dagpleje og vores liv var et helvede i nÊsten et Är, indtil hun startede i bÞrnehave, da hun var vÄgen til 23 pÄ dage hvor hun havde sovet i dagplejen. Alle de andre bÞrn var i institution og har ikke sovet til middag efter de 2 Är...

Det lyder godt nok tidligt at droppe lur hvis man lige er fyldt 2 Är, det tvivler jeg pÄ at der er mange vuggestuer der vil "tillade" vi har ikke hÊnder til overtrÊtte bÞrn blot fordi forÊldrene ikke magter opgaven med at putte dem.

Det er self helt fint hvis barnet er frisk nok til at klare dagen, men det har jeg bare aldrig oplevet en pĂ„ under 2,5 Ă„r har kunnet 

Anmeld Citér

14. november 2018

ChesireKitty

Min pige droppede ogsÄ middagsluren hjemme (I weekender, ferier og pÄ fridage) ret tidligt. Men hun sov stadig lur i dagplejen. Det betÞd at hun sov senere i hverdagen, men det tog vi ogsÄ med, for sÄ havde vi jo ogsÄ mere tid sammen. SÄ lÊnge i er opmÊrksomme pÄ at hun skal tidligere i seng nÄr hun ikke har sovet lur, tror jeg at det er fint nok.

Min pige droppede luren helt da hun kom i bÞrnehave. Der var det ikke lÊngere i barnevogn, men pÄ en madras pÄ gulvet og det var hun bare ikke med pÄ. De fÞrste par mÄneder var hun super trÊt og kunne have lagt sig til at sove lige sÄ snart hun kom hjem fra bÞrnehave, men vi ville jo ogsÄ have noget mad i hende inden sengetid, sÄ vi trak den lidt. Nu kommer hun i seng klokken 19 (fÞr var det 21) og det passer helt perfekt.

Anmeld Citér

14. november 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hold kÊft, et dÄrligt rÄd.

Jeg har ogsÄ 4 bÞrn, alle passet i dagpleje, og der har aldrig vÊret problemer uanset stop-tidspunkt for middagslur.

TrÄdstarter: Du mÄ i dialog med din dagplejemor igen, alternativt spÞrge, om supervisor kan deltage.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

GĂ„ til forsiden

Gratis eksperthjĂŠlp

Det er gratis at sĂžge hjĂŠlp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.