Hero til en pige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2018

Stivdie

Tja, hun kommer jo til at gå i klasse med Aloha, Altan og Cobra. Og så synes jeg nu bestemt ikke det vil være "det mærkelige navn". Det er jo trods alt et navn og ikke blot et navneord fra en ting eller plante. 

I min familie er der også "importeret" en del navne, der ikke var accepterede i Danmark, men det var så bare et Norsk og to Skotske. 

Men jeg ville nu også tænke på det som en dreng og i øvrigt udtale det på engelsk. Det er så bare min uvidenhed om græsk mytologi - jeg er mere til den nordiske 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2018

ChesireKitty

Jeg har ikke læst alle svar, men jeg er nok én af de få der kan forstå din kæreste i hans valg af navn - og én af de få der kender "referancen".

Jeg er selv en kæmpe mytologi-fan, men valgte a tgå efter den Nordiske mytologi da jeg valgte navne til mine børn. Min pige hedder det ganske standard danske nanv Freja, mens min søn har et lidt mere specielt navn, som dog stadig er kendt nok til at folkgenkender det og ved hvordan det staves; han hedder Balder.

Dengang vi snakkede navne, var mage af de mere specielle navne fra de forskellige mytologier oppe at vende. For eksempel ville jeg gerne have haft min søn til at hedde Mimer, men det mente min mand var for specielt.

Mit bedste råd til jer er at vælge et navn fra mytologi, men vælg et "nemt" navn som ikke skal staves hver gang, selvom det måske nogle gange kræver en "forklaring".

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.