Hero til en pige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2018

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Hera var jo gift med Zeus i den græske mytologi, men hvem var Hero ? - jeg kan ikke huske, at jeg har hørt det navn (oh yes oldtidskundskab var et af mine yndlingsfag i gymnasiet).

Det her link fortæller om legenden om Hero og Leander

http://denstoredanske.dk/Kunst_og_kultur/Litteratur/Gr%C3%A6sk_litteratur/Gr%C3%A6sksproget_litteratur_i_kejsertiden/Musaios

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2018

Anonym

Ville virkelig synes det var synd for pigen. Hun ville skulle forklare det til uendelighed og sandsynligheden for at hun vil hade navnet fremfor at elske det, er nok overvejende stor.

Én ting er at forældre gerne vil have deres barn skal være unik og skille sig ud, men jeg ville virkelig tænke længere end bare lige dét mht valg af navn.

Men lyder nu umiddelbart også som om det er det i gør.

Anmeld Citér

25. oktober 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79
Tommelise skriver:

Hera var jo gift med Zeus i den græske mytologi, men hvem var Hero ? - jeg kan ikke huske, at jeg har hørt det navn (oh yes oldtidskundskab var et af mine yndlingsfag i gymnasiet).

Enig her. Vh Stine 

Anmeld Citér

26. oktober 2018

A38

Jeg er enig i at de fleste nok til at starte med ville sige “Hi-roh”, men det er jo ret nemt at rette. Synes ikke det er noget, der ville ødelægge din lille piges liv, der findes meget værre og mere komplicerede navne derude. Jeg skal fx også fortælle alle at mit navn (josefine) er uden ph 

Hendes klassekammerater lærer lynhurtigt at det hedder Hero. Jeg ville have større problemer med at det (i mine ører) lyder som et drengenavn, men unisex navne er jo mere og mere populære efterhånden.

Anmeld Citér

26. oktober 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ville virkelig synes det var synd for pigen. Hun ville skulle forklare det til uendelighed og sandsynligheden for at hun vil hade navnet fremfor at elske det, er nok overvejende stor.

Én ting er at forældre gerne vil have deres barn skal være unik og skille sig ud, men jeg ville virkelig tænke længere end bare lige dét mht valg af navn.

Men lyder nu umiddelbart også som om det er det i gør.

Ja, det prøver vi nemlig. Kæresten er bare langt inde i alt med græske myter så for ham virker det naturligt som navn, også derfor jeg prøver at forklare ham at nærmest alle andre desværre vil tænke på det engelske ord.

Vi må nok gå i tænkeboks og tænke videre og så kan han måske bruge det som mellemnavn .

Anmeld Citér

26. oktober 2018

Anonym trådstarter

Til dem som siger -o navne er maskuline. Der er jo også Cleo, Barbro og Gro og de er da pigenavne 

Men som sagt vi går i tænkeboks igen. Frygter for mange vil reagere som jer desværre.

Anmeld Citér

26. oktober 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Personligt bryder jeg mig ikke om det. Hvis jeg skulle sige navnet højt, uden at vide hvordan det udtales, ville jeg aldrig gætte hvordan det skulle udtales.

Men hvis i kan lide det, så er det jo life gyldigt hvad andre synes 

Det argument med at man kan være ligeglad med andres mening kommer altid frem når folk bliver virkelig kreative på deres børns vegne. Jeg synes det er selvoptaget hvis man gennem sit barn har behov for at være så unik.

Man kan godt give sit barn et specielt navn uden at vælge et de skal forklare og modtage undren over for tid og evighed.

Anmeld Citér

26. oktober 2018

Sprit25

Kunne det blive et mellemnavn? 

Så hun hedder et "normalt" navn, Hero, efternavn

Anmeld Citér

26. oktober 2018

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Det argument med at man kan være ligeglad med andres mening kommer altid frem når folk bliver virkelig kreative på deres børns vegne. Jeg synes det er selvoptaget hvis man gennem sit barn har behov for at være så unik.

Man kan godt give sit barn et specielt navn uden at vælge et de skal forklare og modtage undren over for tid og evighed.

Jeg bliver ærligt lidt stødt over din kommentar. Hero er ikke et kreativt navn men et reelt navn som også blandt andet indgå i et af Shakespeares stykker. Min kærestes kulturelle referencer er anderledes end mine og han troede andre måsle ville kende navnet. Lidt nørdet men ikke et forsøg på kreativitet .

Vi tænker på vores børns behov. derfor spurgte jeg også til råds

Anmeld Citér

26. oktober 2018

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Kunne det blive et mellemnavn? 

Så hun hedder et "normalt" navn, Hero, efternavn

Ja det tænker jeg må blive planen. Det kan vel sagtens gå som mellemnavn ? vi

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.