Hero til en pige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.726 visninger
31 svar
41 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. oktober 2018

Anonym trådstarter

Det er et græsk mytologisk navn og kæresten elsker det. Men jeg tror alle ville udtale det på engelsk (hi-ro men udtales rigtigt som Hera med o til sidst) og undre sig. Hvad siger i?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2018

Baby17

Personligt bryder jeg mig ikke om det. Hvis jeg skulle sige navnet højt, uden at vide hvordan det udtales, ville jeg aldrig gætte hvordan det skulle udtales.

Men hvis i kan lide det, så er det jo life gyldigt hvad andre synes 

Anmeld Citér

25. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Det er et græsk mytologisk navn og kæresten elsker det. Men jeg tror alle ville udtale det på engelsk (hi-ro men udtales rigtigt som Hera med o til sidst) og undre sig. Hvad siger i?

Enig med baby17 

jeg ville tro det udtaltes hi-ro som på engelsk og min umiddelbare Forestilling er at det kan give jeres datter mange problemer som måde barn, ung og voksen. 

Men det er jo jeres valg og ikke andres 

Anmeld Citér

25. oktober 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Enig med baby17 

jeg ville tro det udtaltes hi-ro som på engelsk og min umiddelbare Forestilling er at det kan give jeres datter mange problemer som måde barn, ung og voksen. 

Men det er jo jeres valg og ikke andres 

Det er også det jeg frygter, at navnet vil gøre livet mere besværligt

Anmeld Citér

25. oktober 2018

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Ja selvfølgelig skal du regne med at alle som ikke kender jeres pige vil udtale Hero som det staves.

Og jeg ville personlig aldrig gætte på at Hero var et pigenavn, hvis jeg så navnet på et stykke papir, så ville jeg gætte på at jeg ville møde en dreng. 

Anmeld Citér

25. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Navn til en pige, det ender jo på -o? 

Bryder mig ikke om, når forældre prioriterer et specielt navn og giver barnet problemer i så mange år. Mine forældre gjorde det samme, har hadet mit navn.

Anmeld Citér

25. oktober 2018

Tommelise

Hvad med i stedet at kalde hende Hera ? 

Jeg ville også udtale Hero på engelsk.

Anmeld Citér

25. oktober 2018

Anonym trådstarter

merethe skriver:

Ja selvfølgelig skal du regne med at alle som ikke kender jeres pige vil udtale Hero som det staves.

Og jeg ville personlig aldrig gætte på at Hero var et pigenavn, hvis jeg så navnet på et stykke papir, så ville jeg gætte på at jeg ville møde en dreng. 

Som det staves er måske så meget sagt, men ja folk vil nok ofte udtale det som på engelsk

Min kæreste tror vi kan Herod og Hera som eksempler, så folk kan udtale det rigtigt men jeg tror ikke folk generelt kender de eksempel, og til gengæld kender de fleste det engelske ord så det er nok håbløst.

Anmeld Citér

25. oktober 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Hera var jo gift med Zeus i den græske mytologi, men hvem var Hero ? - jeg kan ikke huske, at jeg har hørt det navn (oh yes oldtidskundskab var et af mine yndlingsfag i gymnasiet).

Anmeld Citér

25. oktober 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Altså det er jo jer der bestemmer - men nu spørger du og nej, jeg synes det er et underligt navn. Stortest alle mennesker hun møder på sin vej vil udtale det som engelsk, så hun vil altid skulle rette folk

Personligt synes jeg man skal huske at det navn man giver sine børn følger dem resten af livet, i skolen, på dates, i sociale relationer,  på uddannelsen, under karrieren osv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.