Hero til en pige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Det er et græsk mytologisk navn og kæresten elsker det. Men jeg tror alle ville udtale det på engelsk (hi-ro men udtales rigtigt som Hera med o til sidst) og undre sig. Hvad siger i?

Jeg vil tænke på en dreng. Også fordi at Hiro(Hero) er hovedpersonen i big hero 6.
Er det overhovedet godkendt i Danmark? 

Hera ja, men tænker igen er det godkendt.

Men ja vi kan ikke alle hedde Emma, Malte m.m

Jeg går i klasse med en, lærerne kan ikke udtale hans navn, men han gider ikke engang rette dem 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi
Anonym skriver:

Ja det tænker jeg må blive planen. Det kan vel sagtens gå som mellemnavn ? vi

Jeg synes tilgengæld godt mellemnavne må være lidt specielle og have en historie bag - så er I vilde med navnet synes jeg uden problemer hun kan have det som mellemnavn. Og hvem ved, måske er hun selv så vild med sit mellemnavn( og historien bag) at hun selv vælger at have det som kaldenavn når hun bliver ældre 

Anmeld Citér

26. oktober 2018

Anonym

I skal til at starte med være opmærksomme på at det er et navn der ikke er godkendt som er fornavn i danmark. Hverken til drenge eller piger. I skal derfor søge om det og I risikerer at få et nej. Så uanset hvad i beslutter jer for, så skal I have et andet navn i baghånden.

personligt syntes jeg det bliver lige opfindsomt nok (selvom det er mytologisk navn, så er det ikke et anerkendt og godkendt navn). Jeg ville for det første tænke at det ikke var en person af dansk afstemning jeg skulle møde. Dernæst ville jeg bestemt mene at det var en dreng. Jeg ville nok også tænke at forældrene havde givet en pige det navn fordi de faktisk ønskede en dreng.

Anmeld Citér

26. oktober 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

I skal til at starte med være opmærksomme på at det er et navn der ikke er godkendt som er fornavn i danmark. Hverken til drenge eller piger. I skal derfor søge om det og I risikerer at få et nej. Så uanset hvad i beslutter jer for, så skal I have et andet navn i baghånden.

personligt syntes jeg det bliver lige opfindsomt nok (selvom det er mytologisk navn, så er det ikke et anerkendt og godkendt navn). Jeg ville for det første tænke at det ikke var en person af dansk afstemning jeg skulle møde. Dernæst ville jeg bestemt mene at det var en dreng. Jeg ville nok også tænke at forældrene havde givet en pige det navn fordi de faktisk ønskede en dreng.

Bare rolig den del er undersøgt af kæresten og de siger at næsten alle navne bliver godkendt nu hvis bare man kan påvise at navnet har en reel historie som navn 

Anmeld Citér

26. oktober 2018

Baby17

IenFart skriver:

Det argument med at man kan være ligeglad med andres mening kommer altid frem når folk bliver virkelig kreative på deres børns vegne. Jeg synes det er selvoptaget hvis man gennem sit barn har behov for at være så unik.

Man kan godt give sit barn et specielt navn uden at vælge et de skal forklare og modtage undren over for tid og evighed.

Jeg er sådan set enig med dig. 

Men det ændrer jo ikke på, at de er dem som er forældrene og dem der skal bestemme navnet. Hvis de ikke kan forestille sig at hun skal hedde andet, jamen så må de jo kalde barnet det, også må de jo tage det der følger med, - fx at pigen kommer til at hade sit navn.... Jeg tænker at det lige netop er sådanne overvejelser ts har omkring det. 

Anmeld Citér

26. oktober 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg bliver ærligt lidt stødt over din kommentar. Hero er ikke et kreativt navn men et reelt navn som også blandt andet indgå i et af Shakespeares stykker. Min kærestes kulturelle referencer er anderledes end mine og han troede andre måsle ville kende navnet. Lidt nørdet men ikke et forsøg på kreativitet .

Vi tænker på vores børns behov. derfor spurgte jeg også til råds

Det var egentlig også mest en generel betragtning over den der med at man som forældre skal være ligeglad hvad andre synes.

Hero er med længder mindre mærkeligt end så mange andre navne man støder nu om dage. Men det er stadig et temmelig usædvanligt navn selvom det er reelt. Så må man jo spørge sig selv om det er i barnets interesse at man udfolder sine snævre nørdede og kulturelle referencer.

I er jo mere end velkomne til at være uenige og så er det bare sådan det er. 

Anmeld Citér

26. oktober 2018

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Det var egentlig også mest en generel betragtning over den der med at man som forældre skal være ligeglad hvad andre synes.

Hero er med længder mindre mærkeligt end så mange andre navne man støder nu om dage. Men det er stadig et temmelig usædvanligt navn selvom det er reelt. Så må man jo spørge sig selv om det er i barnets interesse at man udfolder sine snævre nørdede og kulturelle referencer.

I er jo mere end velkomne til at være uenige og så er det bare sådan det er. 

Fair nok, så misforstod jeg bare dit andet indlæg 

Anmeld Citér

26. oktober 2018

Anonym

Hvis det er så er der mange græsk inspireret navne som fungere bedre til en pige end hero efter min mening. 

Calista/callista som kommer fra Callisto

Thalia/talia/Thaleia (teaters muse)

Athene 

Gaia 

Helena

Det er dem jeg kan huske lige på stående fod. 

Anmeld Citér

26. oktober 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Det her link fortæller om legenden om Hero og Leander

http://denstoredanske.dk/Kunst_og_kultur/Litteratur/Gr%C3%A6sk_litteratur/Gr%C3%A6sksproget_litteratur_i_kejsertiden/Musaios

Tak 

Anmeld Citér

26. oktober 2018

Ciss

Jeg kan egentlig godt lide navnet. Men jeg ville også tro det var en dreng, hvis jeg kun så det skrevet. Så hvis I vælger det, ville jeg koble det med et andet tydelig kønnet navn enten før eller efter. Hero Marie eller Jenny Hero eller hvad det nu måtte være. Det vil gøre livet enklere den dag hun får job-e-mail hero.marie.andersen@firmanavn.dk. eller hvad det nu måtte blive. Min kusine endte med at bytte fornavn af netop den grund. Hun havde et navn godkendt  for både piger og drenge, men det er mest brugt som drengenavn, så alle gik ud fra, hun var en mand. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.