Det lyder som min datter. Hun havde dog også kolik og refluks, men derudover - og nok også fordi hun havde virkelig ondt, så kunne hun ikke rumme noget. Alt hendes fokus gik på “smerten”.
Jeg var hjemme i et år. Alle andre steder end i viklen skreg hun og hun hang på mig 24/7.
Først nu som 2,5 år kan hun bedre rumme stimuli. Hun suger dog alt til sig og har meget svært ved at lukke af for indtryk, og så skal hun bare hjem. Helst inden. Og sådan var hun fra dag 1. Hun kunne ikke bare lukke af når hun blev træt, og hun sov også kun i viklen. Både pga tryghed men også pga hun ikke kunne ligge pga refluksen og vågnede hele tiden m mavesmerter.
Hun er virkelig kvik og med på alle punkter, og vil faktisk nu rigtig gerne opleve ting. Hun skal dog begrænses, fordi hun ellers bliver rigtig “utilpas” (pylret, skrigende og kan ikke sætte ord på eller selv forstå hvorfor hun har det sådan).
jeg har haft mulighed for at gå hjemme med hende og først nu synes jeg hun er klar på institutionslivet. Det er virkelig hårdt m den slags børn, men jeg har bare måtte acceptere at vi har måtte indordne os, fordi sådan er hun. Og fx hendes bedsteforældre har også mange kommentarer men det må man bare lukke ørerne for. Nu er hun min nr 4 og jeg kan sagtens se hun bare er en anden person end de andre, hvor bedsteforældrene mener, vi har taget for mange hensyn og overbeskyttet hende.
Hun har en kæmpe personlighed og hun er vildt sjov - så jeg ville ikke bytte hende. Dog heller ikke hendes ultra lette storesøster som var helt anderledes. Og hun har også måtte lide under lillesøsters behov, men man gør hvad man kan for alle og så kan man ikke mere end det.
Anmeld
Citér