Graviditet og hårfarve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2018

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Jeg har endnu ikke kendt en frisør der ikke ville og jeg har gået på skole med 100 af dem, så det lyder virkelig mærkeligt ingen af jer har mødt en eneste der vil. 

Jeg brækker mig over man ikke kan stille et spørgsmål. Frasige sig personlige meninger og komme med nogle fakta som jeg spørg efter. Hvis du kun har din egen mening eller noget du har hørt, men ikke kan linke til det, så det tydeligvis ikke dig jeg søger vejledning fra. 

Jeg beder om fakta. Ikke personlige meninger.

Så... Hjælp mig med at find noget fakta, eller gå videre! For jeg har været gravid før og jeg er fandeme ikke forfængelig, fordi min udgroning er ned til skuldrene, så stop! Bare stop!

Læs indlægget og kom med noget der er hold i... del din evidens baseret viden i stedet for din egen holdning og før jeg har det sort på vidt, så synes jeg ikke jeg lære meget af: “min oldemor siger”, “jeg har hørt”. Derfor vil jeg gerne læse om det fra relevante kilder.. 

Og nej!!!!!!!! Jeg vil hellere passe på mit barn, hvorfor jeg stoppede med at ryge den dag jeg fandt ud af jeg var gravid! Så at jeg er egoistisk og forfængelig og ikke vægter mit barn højst, det er den fedeste løgn i hele verden!

Jeg spørg om et spørgsmål, netop fordi jeg ikke kan finde noget fra nogle relevante kilder, da jeg ikke ved hvad der skal til for at kilden er relevant! Jeg spørg for at lære, for at tage valget ud fra det! Var jeg ligeglad med min baby, havde jeg aldrig googlet en sætning!!!! Jeg tør end ikke spise den skide dåse tun man gerne må om ugen, netop fordi det er mere sikkert at lade være. Men der har jeg til tidligere fødselsforberedelse fået evidensbaseret viden om, præcis hvad det gør ved fosteret. Ergo, jeg lader være. Jeg VED ikke HVAD hårfarve gør. Kan ikke finde noget ens nogle steder og ved ikke hvad jeg skal stole på og tro på og hvad jeg ikke skal? Hvordan ved man en kilde er relevant? Jeg kunne aldrig drømme om at ryge en cigeret eller drikke en tår af et glas vin, fordi jeg ved præcis hvad risici det indebære! Så forstår i nu, hvad jeg søger svar på? Det helt klart ikke Sofie fra Randers holdning. Det er evidens. 

Og én ting kan jeg sige uden at blinke, jeg er en af verdens mest omsorgsfulde mødre der altid sætter mine børn før mig selv og som der altid bekymre mig for mine børn! Slut! Så bare stop med de fordømmende kommentarer, fordi man stiller et spørgsmål i et forum hvor man kan sidde og spille hellig bag en skærm. Har du/i aldrig brugt en mascara eller en fugtighedscreme mens i var gravide? Og er i egoistiske mødre hvis i har? Nej vel? Og hvis i siger: nej, vi har bare lignet en sæk lort i 9 måneder, ingen makeup, ingenting... så lyver i.

Træk vejret og gå venligst efter bolden !

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2018

Anonym trådstarter

Moderator skriver:

Jeg trækker vejret. Synes bare ikke det kan passe man ikke kan stille et spørgsmål og frabede sig personlige holdninger, og det eneste man får er fordømmende (og personlige holdninger) kommentare om at ulven kommer i stedet for noget konstruktivt omkring de emne jeg stiller spørgsmålet til. Det var netop noget konstruktivt jeg ville træffe valget ud fra.  Synes desværre bare den negative respons der er på mange indlæg herinde efterhånden gør, at man ikke tør stille spørgsmål, selv angående et harmløst emne som hårfarve. 

Anmeld Citér

17. september 2018

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg tror også bare jeg er blevet mere ligeglad med årene - har tre børn nu og ikke tid til meget personlig pleje om morgenen

Tror jeg ville blive fyret hvis jeg ikke have mascara på en hel graviditet 

Anmeld Citér

17. september 2018

Anonym trådstarter

Moderator skriver:

Og forstår ikke hvorfor i aldrig slår ned på kommentarer som dette: 

Det handler om din forfængelighed i nogle få måneder contra dit barns sundhed.

Helt ærligt!

Er det den tone i ønsker herinde til folk der stiller spørgsmål? 

Anmeld Citér

17. september 2018

Carina:-)

Anonym skriver:

Jeg trækker vejret. Synes bare ikke det kan passe man ikke kan stille et spørgsmål og frabede sig personlige holdninger, og det eneste man får er fordømmende (og personlige holdninger) kommentare om at ulven kommer i stedet for noget konstruktivt omkring de emne jeg stiller spørgsmålet til. Det var netop noget konstruktivt jeg ville træffe valget ud fra.  Synes desværre bare den negative respons der er på mange indlæg herinde efterhånden gør, at man ikke tør stille spørgsmål, selv angående et harmløst emne som hårfarve. 

Læser kun en der kan tolkes bedrevidende- ellers har folk faktisk svaret dig sobert.

Tænker din irritiation mere handler om at du ikke får de svar du håbede på. 

Din reaktion er pænt voldosm ,og der er konmet anmeldelser på dit indlæg - så kan du jo overveje om du ikke lige kunne slappe af og se konstruktivt på de svar du har fået. 

Anmeld Citér

17. september 2018

Anonym trådstarter

Læser kun en der kan tolkes bedrevidende- ellers har folk faktisk svaret dig sobert.

Tænker din irritiation mere handler om at du ikke får de svar du håbede på. 

Din reaktion er pænt voldosm ,og der er konmet anmeldelser på dit indlæg - så kan du jo overveje om du ikke lige kunne slappe af og se konstruktivt på de svar du har fået. 

Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad fakta siger. Jeg vil forholde mig til fakta om det siger jeg må farve hår eller ej. Men ja, det er nok den ene kommentar der virkelig er nedladende, som jeg synes kunne være foruden i sådan en debat. De andre forholder sig heller ikke til fakta, men er mere sobert som du siger. Det fakta kom så senere og det har jeg så valgt ikke at farve hår udfra..  så nej. Udfaldet betyder intet for mig. Så havde jeg ikke spurgt til råds. Men tonen og fordømmelsen synes jeg er pænt ukonstruktivt  

og du kan måske læse mit indlæg igen og se at det jeg skriver faktisk er helt fair i forhold til debatindlægget og svarene dertil. Kan da se flere er enige  

Anmeld Citér

17. september 2018

MT_2011

Der er jo kemikalier i hårfarvning, og de skader/påvirker ens celler. 

Men det er jo det samme som med rygning, nogle rengøringsmidler osv osv. 

Men man er jo nød til at skære ned på de værste stressfaktorer for cellerne og evt skadelige ting i sin graviditet. Hvad ens samvittighed overfor ens barn så er, er en anden snak. 

Anmeld Citér

18. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har endnu ikke kendt en frisør der ikke ville og jeg har gået på skole med 100 af dem, så det lyder virkelig mærkeligt ingen af jer har mødt en eneste der vil. 

Jeg brækker mig over man ikke kan stille et spørgsmål. Frasige sig personlige meninger og komme med nogle fakta som jeg spørg efter. Hvis du kun har din egen mening eller noget du har hørt, men ikke kan linke til det, så det tydeligvis ikke dig jeg søger vejledning fra. 

Så... Hjælp mig med at find noget fakta, eller gå videre! For jeg har været gravid før og jeg er fandeme ikke forfængelig, fordi min udgroning er ned til skuldrene, så stop! Bare stop!

Læs indlægget og kom med noget der er hold i... del din evidens baseret viden i stedet for din egen holdning og før jeg har det sort på vidt, så synes jeg ikke jeg lære meget af: “min oldemor siger”, “jeg har hørt”. Derfor vil jeg gerne læse om det fra relevante kilder.. 

Og nej!!!!!!!! Jeg vil hellere passe på mit barn, hvorfor jeg stoppede med at ryge den dag jeg fandt ud af jeg var gravid! Så at jeg er egoistisk og forfængelig og ikke vægter mit barn højst, det er den fedeste løgn i hele verden!

Jeg spørg om et spørgsmål, netop fordi jeg ikke kan finde noget fra nogle relevante kilder, da jeg ikke ved hvad der skal til for at kilden er relevant! Jeg spørg for at lære, for at tage valget ud fra det! Var jeg ligeglad med min baby, havde jeg aldrig googlet en sætning!!!! Jeg tør end ikke spise den skide dåse tun man gerne må om ugen, netop fordi det er mere sikkert at lade være. Men der har jeg til tidligere fødselsforberedelse fået evidensbaseret viden om, præcis hvad det gør ved fosteret. Ergo, jeg lader være. Jeg VED ikke HVAD hårfarve gør. Kan ikke finde noget ens nogle steder og ved ikke hvad jeg skal stole på og tro på og hvad jeg ikke skal? Hvordan ved man en kilde er relevant? Jeg kunne aldrig drømme om at ryge en cigeret eller drikke en tår af et glas vin, fordi jeg ved præcis hvad risici det indebære! Så forstår i nu, hvad jeg søger svar på? Det helt klart ikke Sofie fra Randers holdning. Det er evidens. 

Og én ting kan jeg sige uden at blinke, jeg er en af verdens mest omsorgsfulde mødre der altid sætter mine børn før mig selv og som der altid bekymre mig for mine børn! Slut! Så bare stop med de fordømmende kommentarer, fordi man stiller et spørgsmål i et forum hvor man kan sidde og spille hellig bag en skærm. Har du/i aldrig brugt en mascara eller en fugtighedscreme mens i var gravide? Og er i egoistiske mødre hvis i har? Nej vel? Og hvis i siger: nej, vi har bare lignet en sæk lort i 9 måneder, ingen makeup, ingenting... så lyver i.

Forstår sq ærlig talt godt din reaktion og kan ikke se du skulle gå efter manden i det. 

Men når det er sagt. Så kan hårfarvning give fremtidige allergier til barnet. Ligesom at rygning kan give astma og kræft hos barnet. 

Men synes det er vigtigt at ligge vægt på KAN give. Det betyder ikke det gør. 

Make up KAN også give allergi til barnet. 

Og bare det at indånde alle de dampe fra bil os, toge, fabrikker osv KAN også. 

Man skal ikke leve i en bobbel af frygt. Men man skal tage forbehold og tænke alt med måde. (I min verden) 

At du farver dit hår en enkelt gang sker der ikke noget ved. 

Jeg skulle til konfirmation da jeg var 25 uger henne og jeg lignede en sæk lort. Jeg ringede til min jordmoder og spurgte og en enkelt gang kunne skade og svaret var et klart og rungende nej. Så længe man kkke farver hver 6-8 uge eller sådan noget. Så sker der intet. 

Anmeld Citér

18. september 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvorfor skulle jeg poste linket, hvis det ikke var relevant   klik her 

Tænker ts mener om kilden er troværdig/pålidelig 

Anmeld Citér

19. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Ih hvor skriver du lige præcis det, jeg tænker! 

Man må simpelthen ikke stille nogle spørgsmål herinde, før man får smækket i hovedet, at man er en dårlig forælder og aldrig burde have børn.. Jeg har også flere gange spurgt om noget, fordi jeg ikke vidste det, og nogle gange har folk været så grove at skrive, at jeg er verdens dårligste mor og omsorgssvigter mit barn, og jeg har ikke engang gjort noget endnu! Spurgte for at forhindre, at mit barn tager skade jo..

Så jeg klapper i mine små hænder over dit svar herinde 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.