Graviditet og hårfarve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2018

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg tror netop ikke forskningen er kommet frem til en endegyldig konklusion over hvor skadeligt hårfarvning er for et foster. Derfor er det nok svært at finde brugbar evidens omkring lidt ligesom alkohol. Der er endnu ingen helt konkret viden om hvor meget eller lidt alkohol der skal til før det gør skade på et foster. 

men netop fordi man stadig er i tvivl, råder langt de fleste til forsigtighedsprincippet og siger “lad være, for vi ved ikke hvilke konsekvenser det kan have endnu”.  

Okay. Det synes jeg jo giver mere mening at skrive så, end: hold op, vil du hellere se godt ud end at passe på dit barn. Eller hvad en eller anden skrev herinde. 

Så det måske derfor jeg synes det svært at finde noget relevant omkring.  Tak for uddybning. Så giver det mening ingen kan referere til noget omkring det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2018

Anonym trådstarter

Jeg har ikke brugt mascare/farvet hår eller andet. Men synes nu ikke jeg lignte en sæk lort. Jeg bruger generelt kun make-up hvis jeg skal noget. 

Hvorfor får du ikke en klipning hvis du har udgroning til skuldrene? 

Ift. kilder. Har du kigget på Sundhedsstyrelsens hjemmeside? Måske er der svar at hente der - tænker det er en troværdig kilde. 

Har lige fået klippet 30 cm af, for at kunne se lidt mere frisk ud. Jeg ville ligne en sæk lort med kortere hår. Det passer slet ikke til min ansigtsform ifølge alle frisøre. Men ellers en fin idé.  Men det ikke en mulighed. Så hellere udgroning! Jeg har ingen steder sagt, at jeg BARE SKULLE have farvet mit hår. Jeg har spurgt mig til råds; så jeg kan tage valget ud fra noget konstruktivt, da jeg nej, faktisk ikke kan finde noget hvor der står HVAD det gør ved fosteret. Måske jeg bare var skide dårlig til at google, men en anden har uddybet over dig  det giver mening så. Og ikke noget jeg vil risikere. 

Men nogle svar er så meget: “PAS PÅ, DER KOMMER EN BIL I DIN SIDE” agtige. Slap af. Jeg skriver og spørg ikke til råds, hvis jeg ikke giver det tid til at overveje det. Kan bare ikke bruge fordømmende og personlige meninger til noget, men fakta. For der er altid de helt hysse og dem der tænker med måde og dem der er helt ligeglade. Jeg aflyste faktisk tiden, fordi jeg ikke synes jeg havde fundet noget relevant jeg kunne have det godt i maven over inden. 

Det alligevel godt gået. Hatten af for dig. Jeg synes nu selv jeg er ret flot naturligt, men ville ikke kunne undgå mascara en hel graviditet.  

Anmeld Citér

16. september 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Har lige fået klippet 30 cm af, for at kunne se lidt mere frisk ud. Jeg ville ligne en sæk lort med kortere hår. Det passer slet ikke til min ansigtsform ifølge alle frisøre. Men ellers en fin idé.  Men det ikke en mulighed. Så hellere udgroning! Jeg har ingen steder sagt, at jeg BARE SKULLE have farvet mit hår. Jeg har spurgt mig til råds; så jeg kan tage valget ud fra noget konstruktivt, da jeg nej, faktisk ikke kan finde noget hvor der står HVAD det gør ved fosteret. Måske jeg bare var skide dårlig til at google, men en anden har uddybet over dig  det giver mening så. Og ikke noget jeg vil risikere. 

Men nogle svar er så meget: “PAS PÅ, DER KOMMER EN BIL I DIN SIDE” agtige. Slap af. Jeg skriver og spørg ikke til råds, hvis jeg ikke giver det tid til at overveje det. Kan bare ikke bruge fordømmende og personlige meninger til noget, men fakta. For der er altid de helt hysse og dem der tænker med måde og dem der er helt ligeglade. Jeg aflyste faktisk tiden, fordi jeg ikke synes jeg havde fundet noget relevant jeg kunne have det godt i maven over inden. 

Det alligevel godt gået. Hatten af for dig. Jeg synes nu selv jeg er ret flot naturligt, men ville ikke kunne undgå mascara en hel graviditet.  

Jeg tror også bare jeg er blevet mere ligeglad med årene - har tre børn nu og ikke tid til meget personlig pleje om morgenen

Anmeld Citér

16. september 2018

Vaya

Jeg har ikke kilden, og ved ikke hvilken effekt det har på fosteret, men min frisør sagde, at kemkalierne fra en hårfarvning kan spores i urinen 6 (mener jeg det var) dage efter farvningen

Anmeld Citér

16. september 2018

TipTopTaber

Her er noget http://www.perinataljournal.com/Files/Archive/en-US/Articles/PJ-b079e24d-266a-4857-9a20-d45744172a31.pdf&ved=2ahUKEwjP8rLSxr_dAhXRJ1AKHR0kAj4QFjAHegQICBAB&usg=AOvVaw3qENpnzP6vBKCC5Hma7tDB

Anmeld Citér

16. september 2018

Anonym trådstarter

TipTopTaber skriver:

Her er noget http://www.perinataljournal.com/Files/Archive/en-US/Articles/PJ-b079e24d-266a-4857-9a20-d45744172a31.pdf&ved=2ahUKEwjP8rLSxr_dAhXRJ1AKHR0kAj4QFjAHegQICBAB&usg=AOvVaw3qENpnzP6vBKCC5Hma7tDB

Når jeg kopiere kan jeg ikke komme ind på noget ? Kan du prøve at sætte den ind igen? 

Og er kilden relevant? 

Anmeld Citér

16. september 2018

Dette fandt jeg på miljø- og fødevareministeriets hjemmeside: 

Undgå hårfarvning . Miljøstyrelsen fraråder gravide at farve hår. Det skyldes blandt andet, at hårfarver kan indeholde stoffer, som kan give voldsomme allergiske reaktioner, også selvom du ikke tidligere har haft en reaktion.

Gravide har ikke større risiko for at få allergi end andre. Alligevel fraråder Miljøstyrelsen gravide at anvende hårfarve, da man ikke ved, om en kraftig allergisk reaktion kan påvirke barnet i maven.

Anmeld Citér

16. september 2018

Her er deres pjece

https://mst.dk/media/mst/5576255/Folder%20Klar%20til%20storken.pd 

Anmeld Citér

16. september 2018

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Dette fandt jeg på miljø- og fødevareministeriets hjemmeside: 

Undgå hårfarvning . Miljøstyrelsen fraråder gravide at farve hår. Det skyldes blandt andet, at hårfarver kan indeholde stoffer, som kan give voldsomme allergiske reaktioner, også selvom du ikke tidligere har haft en reaktion.

Gravide har ikke større risiko for at få allergi end andre. Alligevel fraråder Miljøstyrelsen gravide at anvende hårfarve, da man ikke ved, om en kraftig allergisk reaktion kan påvirke barnet i maven.

Så det faktisk den gravide der kan få allergi og ikke barnet? 

Anmeld Citér

16. september 2018

TipTopTaber

Anonym skriver:

Når jeg kopiere kan jeg ikke komme ind på noget ? Kan du prøve at sætte den ind igen? 

Og er kilden relevant? 

Hvorfor skulle jeg poste linket, hvis det ikke var relevant   klik her 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.