Det føles helt forkert!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.079 visninger
26 svar
25 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. september 2018

Anonym trådstarter

Det her med dp start. Vi kører i øjeblikket ind, første uge er slut.

Jeg er gået 2 gange, og han græder selvfølgelig hver gang.

Han giver dp lov til at trøste ham, og det går hurtigt over men starter igen. Vi har aldrig været væk fra hinanden, aldrig passet eller lign.

Det føles så unaturligt og forkert i min krop at det skulle være en naturlig reaktion, når han er så ked af det

Jeg sidder os og græder hver gang fordi jeg kan høre ham. Jeg har så meget lyst til at stoppe indkøring og holde ham hjemme. Mit hjerte kan ikk holde det ud. Hvad gør jeg? Hvordan reagerede jeres børn?

Ps.  Dp mor er den bedste!!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Det her med dp start. Vi kører i øjeblikket ind, første uge er slut.

Jeg er gået 2 gange, og han græder selvfølgelig hver gang.

Han giver dp lov til at trøste ham, og det går hurtigt over men starter igen. Vi har aldrig været væk fra hinanden, aldrig passet eller lign.

Det føles så unaturligt og forkert i min krop at det skulle være en naturlig reaktion, når han er så ked af det

Jeg sidder os og græder hver gang fordi jeg kan høre ham. Jeg har så meget lyst til at stoppe indkøring og holde ham hjemme. Mit hjerte kan ikk holde det ud. Hvad gør jeg? Hvordan reagerede jeres børn?

Ps.  Dp mor er den bedste!!

Min søn græd også de første par gange jeg afleverede ham i vuggestuen. Han stoppede så snart at han mærkede jeg var rolig. 

Når du ikke er rolig kan din dreng mærke det også græder han endnu mere fordi han er utryg. Du bliver simpelthen nødt til at stole på han har det godt og dp har styr på det. Når du er tryg. Så er han også tryg også bliver indkøringen nemmere 

Anmeld Citér

7. september 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Kram til dig❤️...

Tro mig når jeg siger at de fleste mødre oplever præcis det du beskriver! At det føles som det mest unaturlige i hele verden at efterlade sit grædende barn til en fremmed. 

Jeg har grædt meget ude foran den vuggestue og jeg har skældt vores samfund ud for at have skabt nogle strukturer hvor de fleste er nødsaget til at sende deres børn i institution omkring 1 år! 

Men tro mig når jeg siger - det bliver bedre! For ham og dig. Lige pludselig græder han ikke ligeså meget, hygger sig og oplever en helt masse ting dernede. En dag vinker han bare hej hej og ser slet ikke at du går og vil ikke med hjem igen. Der bliver bedre - men det er okay at synes indkøring er pisse hårdt for det er det virkelig! 

Anmeld Citér

7. september 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min søn græd også de første par gange jeg afleverede ham i vuggestuen. Han stoppede så snart at han mærkede jeg var rolig. 

Når du ikke er rolig kan din dreng mærke det også græder han endnu mere fordi han er utryg. Du bliver simpelthen nødt til at stole på han har det godt og dp har styr på det. Når du er tryg. Så er han også tryg også bliver indkøringen nemmere 

Jeg ER rolig, og helt tryg ved dp mor.

Anmeld Citér

7. september 2018

Anonym trådstarter

Oddi skriver:

Kram til dig❤️...

Tro mig når jeg siger at de fleste mødre oplever præcis det du beskriver! At det føles som det mest unaturlige i hele verden at efterlade sit grædende barn til en fremmed. 

Jeg har grædt meget ude foran den vuggestue og jeg har skældt vores samfund ud for at have skabt nogle strukturer hvor de fleste er nødsaget til at sende deres børn i institution omkring 1 år! 

Men tro mig når jeg siger - det bliver bedre! For ham og dig. Lige pludselig græder han ikke ligeså meget, hygger sig og oplever en helt masse ting dernede. En dag vinker han bare hej hej og ser slet ikke at du går og vil ikke med hjem igen. Der bliver bedre - men det er okay at synes indkøring er pisse hårdt for det er det virkelig! 

Det var lige sådan en besked jeg havde brug for at læse. Tusind Tak! Det giver mig mere ro.

Jeg var i tvivl om det bare var mig, og det kan jeg se det er det ikke! Tak fordi du tog dig tid til at svare. 

Jeg må give det tid, og håbe han bliver bedre. For jeg ved nemæig det er godt for ham at være sammen med andre børn og jeg kan se hvordan han hygger sig. Det er bare adskillelsen der er så svær 

Anmeld Citér

7. september 2018

Babilooo

Åh ja indkøring trækker tænder ud. Men tro mig der går en måned så er det ofte kys kys og hej hej og mindre gråd.

Men det er klart hvis I aldrig har været væk fra hinanden så er det hårdt. Så det er nok endnu hårdere for ham  fordi han aldrig er blevet passet af andre. Men uanset hvad skal det nok gå over. 

Anmeld Citér

7. september 2018

Soonmom

Bruger han ikke sut /klud et elller andet der kan trøste?

nogen børn græder altid når forældrene går, det behøver ikke at betyde utryghed men blot, "jeg vil hellere med dig hjem mor" - og tænk på det som "jeg vil hellere have chokolade end rugbrød"

self er der utryghed i starten, men det skal nok gå over igen, enig i at det bedste du kan gøre er at være rolig og sige farvel EN gang og gå.

Anmeld Citér

7. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg ER rolig, og helt tryg ved dp mor.

Men når du sidder og græder når du afleverer. Så er du jo ikke helt tryg. Du græder jo ikke kun fordi han græder. For så græd du også hver gang han græder hjemme. 

Det er ikke negativt ment. Men et velmendene råd slap af i kroppen for han kan mærke dig. 

Anmeld Citér

7. september 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men når du sidder og græder når du afleverer. Så er du jo ikke helt tryg. Du græder jo ikke kun fordi han græder. For så græd du også hver gang han græder hjemme. 

Det er ikke negativt ment. Men et velmendene råd slap af i kroppen for han kan mærke dig. 

Jeg afleverer ham ikke, da jeg stadig er der. Men går kun ud for døren i x antal minutter. Og når jeg så kan høre han græder, gør jeg os.

Jeg kan sagtens bryde i gråd hvis han er dybt ulykkelig hjemme, selvom jeg er tryg.

Det kan godt være det ikke er negativt ment, men jeg føler det er super nedladende da jeg godt ved han kan mærke hvis jeg selv er død ulykkelig. Jeg gør mit allerbedste her. Min bekymring er ikke MINE følelser, men hele dagpleje start situationen. Hvis jeg var utryg ved dagplejen, havde jeg slet ikke gået fra ham !

Anmeld Citér

7. september 2018

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Bruger han ikke sut /klud et elller andet der kan trøste?

nogen børn græder altid når forældrene går, det behøver ikke at betyde utryghed men blot, "jeg vil hellere med dig hjem mor" - og tænk på det som "jeg vil hellere have chokolade end rugbrød"

self er der utryghed i starten, men det skal nok gå over igen, enig i at det bedste du kan gøre er at være rolig og sige farvel EN gang og gå.

Jo han får os både nusseklud og sut, og det hjælper ham også. Han skal nok bare lige lære det, at jeg går og kommer igen. Jeg håber næste uge bliver bedre. Han er tryg ved dp moren og søger hende selv, det er nok en proces..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.