Hjemmebesøg fra skolen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det ville jeg slet ikke have noget imod vores går på en privat skole og jeg synes netop fordelen er at det er en lille skole hvor lærer og forældre rent faktisk kommer til at kende hinanden. Jeg ville synes det var fantastisk med skole/hjem samtaler i hjemmet. Og flot at de vil bruge tid på at køre sådan rundt, det tager immervæk noget længere tid for dem end at forældrene kommer på skolen  

da jeg gik i bhv havde vi også sådan en hjemmestale en enkelt gang for at personalet kunne lære familien bedre at kende jeg syntes det var fantastisk, husker jeg  

på min skole holdt vi skole/hjem samtaler i min klasselæres hjem  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2018

Tommelise

Jeg må indrømme, at jeg ikke kan se problemet. 

Det har været ganske normalt tidligere, men mange steder er det nok sparet væk.

De gør det ikke for at kontrollere, hvordan I bor - de har andet at gå op i. 

Men det kan netop skabe en god relation og et godt samarbejde.

Og rigtig mange børn i den alder er stolte af at vise, hvor de bor.

Anmeld Citér

7. september 2018

NosaNosa

Jeg tror ikke at de inviterer sig selv for at fremstå uforskammede. Jeg tror det er et normalt tiltag på den pågældende skole - og de tænker måske ikke over at det er fremmed for nogle forældre. 

Jeg synes det er genialt. Jeg anede ikke at man gjorde sådan nogle steder. Men jeg kan da sagtens se fidusen i det. Lærerne er sammen med børnene i mange timer og de bliver en kæmpe del af børnenes liv i mange år. Tænk at man som barn kan sige "Ej nu er mit værelse ikke lyserødt mere - men grønt!" Eller "jeg har fået ny seng" og læreren kan relatere til dette og tage del i samtalen på en anden måde. Det er SÅ fint. 

Men ligesom ved sundhedsplejerskens besøg når barnet er nyfødt ville jeg da helt sikkert få et stik af "Hvad synes de om vores hjem?". Men jeg ville til hver en tid melde mig til - for barnets skyld.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.