Hjemmebesøg fra skolen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.117 visninger
32 svar
103 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. september 2018

Anonym trådstarter

Min datter går i 1 klasse. Hun er det eneste skolebarn vi har.

Min datters klasselærer og en anden lære vil gerne komme på hjemmebesøg hjemme hos os i privaten. De siger at det er for at skabe relationer. Men er det normalt at de gør det?? 

Syntes det er grænseoverskridende at de nærmest inviterer sig selv. Kan de godt bare gøre det??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2018

Babilooo

..??? Lyder ikke normalt. Er det fordi de vil undersøge jeres forhold. Om I lever i en svinesti/ har råd til mad osv. 

Jeg har aldrig hørt om et sådan besøg.

Skal de besøge alle børnene i klassen..?

Anmeld Citér

6. september 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Min datters klasselærer og en anden lære vil gerne komme på hjemmebesøg hjemme hos os i privaten. De siger at det er for at skabe relationer. Men er det normalt at de gør det?? 

Syntes det er grænseoverskridende at de nærmest inviterer sig selv. Kan de godt bare gøre det??

Jeg ved at de på nogen skoler gerne vil besøge børnene og se deres værelser fx. Det er også for at lære barnet bedre at kende

Tænker sagtens at du kan sige nej tak.

Anmeld Citér

6. september 2018

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Det lyder da lidt spøjst, har aldrig hørt om sådan et besøg 

Men tænker, at du sagtens kan takke nej 

Anmeld Citér

6. september 2018

Anonym

Er det en privatskole? For kender flere der går på privatskole hvor de besøger børnene og laver skolehjem samtaler der 

Anmeld Citér

6. september 2018

Anonym

Jeg har 3 skolebørn har aldrig oplevet dette.

De kom forbi med deres børnehave, men bare for at tage billeder udenfor deres hus til et projekt . Har aldrig hørt om skoler der gør dette . 

Er det privatskole ??

Anmeld Citér

6. september 2018

Marie2016

Jeg har også hørt om skoler, der prioriterer sådan. En af fordelene skulle være, at skolen møder barnet på barnets hjemmebane. Hvis det er sådan de tænker, ville jeg som forælder bakke op og sænke paraderne. 

Anmeld Citér

6. september 2018

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

..??? Lyder ikke normalt. Er det fordi de vil undersøge jeres forhold. Om I lever i en svinesti/ har råd til mad osv. 

Jeg har aldrig hørt om et sådan besøg.

Skal de besøge alle børnene i klassen..?

Ja, alle 1 klasserne. De sagde at det ikke er for at kontrollere hvordan vi bor men simpelthen bare for at skabe relationer..... men altså min mand holder på at de ikke kan tillade sig bare at invitere sig selv og ønsker dem faktisk ikke ind i vores hjem. Og det er ikke fordi vi bor i en svinesti men det er princippet i det! Jeg syntes også, at det er lidt underligt, så skulle lige høre om det er normalt nok da vi som sagt kun har vores datter i skole indtil videre...

Anmeld Citér

6. september 2018

Lje

Anonym skriver:

Nu er det godt nok hulens mange år siden, jeg gik i folkeskolen, men der var der skole-hjem-samtaler hvert 3.-ish år hjemme hos os. Det var for alle i klassen. Jeg kan huske, jeg simpelthen var så stolt ved at skulle vise mit værelse frem første gang. 

Så måske bare en skole med prioriteringen at første samtale er hjemme? Netop for at skabe et godt bånd og en god dialog. Og altså ikke fordi de er på jagt efter beskidte tallerkner og mistrivsel. 

Ro på med at tænke det værste. 

Vh.

Anmeld Citér

6. september 2018

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Jeg ved at de på nogen skoler gerne vil besøge børnene og se deres værelser fx. Det er også for at lære barnet bedre at kende

Tænker sagtens at du kan sige nej tak.

Altså vi har fået tilsendt tider som vi kan plotte os ind på hvornår det passer os bedst.... Ved ikke om vi bare kan lade være med at vælge en tid, men vi vil nok blive spurgt hvorfor...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.