Hjemmebesøg fra skolen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2018

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Selvfølgelig kan de ikke byde sig selv indenfor, og I kan vælge at sige nej, men vil det ik være synd for jeres datter, hun vil da helt sikkert gerne vise sin lærer sit hjem

Og hvorfor bryder I jer ikke om det, jeg mener herregud det ca. 30 min.

Må jeres datter heller ikke have venner med hjem?

Jo, det må hun hjertens gerne, men det er princippet i at det bare inviterer sig selv uden lige at sige først “vi har tænkt os at komme på besøg i efteråret.....er det noget der er ok med jer??”

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jo, det må hun hjertens gerne, men det er princippet i at det bare inviterer sig selv uden lige at sige først “vi har tænkt os at komme på besøg i efteråret.....er det noget der er ok med jer??”

Så det er en principsag? 

Hvis ja, så gør jer selv den tjeneste at hoppe op og fald ned på det, for jeres datters skyld. Book jer ind på en tid, og få en hyggelig kop kaffe med de voksne som tilbringer tid med  jeres datter hver dag

Anmeld Citér

6. september 2018

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Anonym skriver:

Altså vi har fået tilsendt tider som vi kan plotte os ind på hvornår det passer os bedst.... Ved ikke om vi bare kan lade være med at vælge en tid, men vi vil nok blive spurgt hvorfor...

Jeg ville i det  tilfælde, så bare lade være med at plotte en tid ind, og skulle de spørge til hvorfor - jamen så ville jeg være ærlig omkring hvorfor. Og det må de jo så respektere 

Anmeld Citér

6. september 2018

God-mor

1. Min datter går i 1 klasse. Hun er det eneste skolebarn vi har.

Min datters klasselærer og en anden lære vil gerne komme på hjemmebesøg hjemme hos os i privaten. De siger at det er for at skabe relationer. Men er det normalt at de gør det?? 

Syntes det er grænseoverskridende at de nærmest inviterer sig selv. Kan de godt bare gøre det??

Da jeg gik på privatskole som barn, der blev der holdt skolehjem samtaler hos os privat. Klassen var også hjemme og se mit værelse og jeg var ligeledes hjemme hos mine klassekammerater. 

Anmeld Citér

6. september 2018

Cvbn

Mom skriver:

Så det er en principsag? 

Hvis ja, så gør jer selv den tjeneste at hoppe op og fald ned på det, for jeres datters skyld. Book jer ind på en tid, og få en hyggelig kop kaffe med de voksne som tilbringer tid med  jeres datter hver dag

Meget enig

Hvorfor ikke bare være medspillere frem for modspillere - det er jo for jeres datters skyld og ikke for lærernes eller jeres.

Og fedt med en skole, der giver sine lærere tid til at gøre dette - førhen var det ret almindeligt, og det giver en super god grobund for lærernes relation til barnet og forældrene, men det er sparet væk de fleste steder nu.

Anmeld Citér

6. september 2018

TipTopTaber

Hvor synes jeg dog det er trist, at du reagerer så voldsomt på et hyggeligt hjemmebesøg. "det er princippet" - det er godt nok et negativt liv, tænker jeg, hvis man generelt bruger så meget negativ krudt på principsager. Hvorfor de ikke i endnu bedre tid har sagt, at de ville besøge hjemme i efteråret. Punkt 1, skoleåret er trods alt næsten lige begyndt. Punkt 2, det er da et dejligt positivt tilbud - de havde nok ikke forestillet sig, at nogen ville gå total i baglås over et 20 minutters besøg, som man kan sige nej til. Om du sagde nej nu eller for to måneder siden, giver vel det samme?

Pak dog dine principper væk og tag imod med åbne arme for dit barns skyld. Hvis det helt ærligt bare er princippet det handler om, synes jeg, at det er en både egoistisk og smålig handling at sige nej. Klassekammeraterne kommer helt sikkert til at tale om det, og dit barn vil undres over, hvorfor hun ikke måtte vise hjemmet frem.

Dejligt skolen bruger tid på det, og prioriterer at styrke samarbejdet mellem skole og hjem for børnenes trivsel skyld. Forstår ved gud ikke, hvorfor du ikke kan fokusere på dét i stedet for dine principsager. 

Anmeld Citér

6. september 2018

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Min datter går i 1 klasse. Hun er det eneste skolebarn vi har.

Min datters klasselærer og en anden lære vil gerne komme på hjemmebesøg hjemme hos os i privaten. De siger at det er for at skabe relationer. Men er det normalt at de gør det?? 

Syntes det er grænseoverskridende at de nærmest inviterer sig selv. Kan de godt bare gøre det??

Sikke da en god ide. Hvor dejligt at dit barn har lærere, som prioriterer dette. Det er en rigtig god ide, der helt sikkert kan være relationsskabende - hvis altså I forældre spiller med. Om jeg begriber din mands holdning.

Da jeg gik i 1. Klasse for maaaaaaange år siden foregik første forældresamtale også i vores hjem - og hvor jeg og mine klassekammerater dog glædede os til det blev vores tur til at vise vores værelser mv. Frem 

Anmeld Citér

6. september 2018

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
TipTopTaber skriver:

Hvor synes jeg dog det er trist, at du reagerer så voldsomt på et hyggeligt hjemmebesøg. "det er princippet" - det er godt nok et negativt liv, tænker jeg, hvis man generelt bruger så meget negativ krudt på principsager. Hvorfor de ikke i endnu bedre tid har sagt, at de ville besøge hjemme i efteråret. Punkt 1, skoleåret er trods alt næsten lige begyndt. Punkt 2, det er da et dejligt positivt tilbud - de havde nok ikke forestillet sig, at nogen ville gå total i baglås over et 20 minutters besøg, som man kan sige nej til. Om du sagde nej nu eller for to måneder siden, giver vel det samme?

Pak dog dine principper væk og tag imod med åbne arme for dit barns skyld. Hvis det helt ærligt bare er princippet det handler om, synes jeg, at det er en både egoistisk og smålig handling at sige nej. Klassekammeraterne kommer helt sikkert til at tale om det, og dit barn vil undres over, hvorfor hun ikke måtte vise hjemmet frem.

Dejligt skolen bruger tid på det, og prioriterer at styrke samarbejdet mellem skole og hjem for børnenes trivsel skyld. Forstår ved gud ikke, hvorfor du ikke kan fokusere på dét i stedet for dine principsager. 

ÅHhh hvor er jeg bare enig 

Anmeld Citér

6. september 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså hos os, foregår alle skole/hjem samtaler på skole, indenfor normal skoletid fra kl 8 til kl 14.

Jeg ville også føle at det var lidt mærkeligt, at få besøg af læren, i vores hjem. Men jeg ville ik være bekymret over, om det var et snedigt forsøg fra skolens side, for at komme ind og snage i vores hjem. 

Tænker sagtens i ka sige nej tak til hjemme besøget og i stedet holde samtalen, omme på skolen. Vh Stine 

Anmeld Citér

7. september 2018

Carina:-)

Det gør de her - mine går på friskole og her kommer klasselæren og matematiklæren altid på besøg i bh klassen.

Det er mega hyggeligt ,og børnene synes det er sjovt at vise værelse  osv frem. 

Du kan vel godt sige nej,men synes du skal overveje hvad det gør for dit barn at være den eneste i klassen hvor man ikke får besøg - bare fordi mor og far har nogle principper. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.