Hvor synes jeg dog det er trist, at du reagerer så voldsomt på et hyggeligt hjemmebesøg. "det er princippet" - det er godt nok et negativt liv, tænker jeg, hvis man generelt bruger så meget negativ krudt på principsager. Hvorfor de ikke i endnu bedre tid har sagt, at de ville besøge hjemme i efteråret. Punkt 1, skoleåret er trods alt næsten lige begyndt. Punkt 2, det er da et dejligt positivt tilbud - de havde nok ikke forestillet sig, at nogen ville gå total i baglås over et 20 minutters besøg, som man kan sige nej til. Om du sagde nej nu eller for to måneder siden, giver vel det samme?
Pak dog dine principper væk og tag imod med åbne arme for dit barns skyld. Hvis det helt ærligt bare er princippet det handler om, synes jeg, at det er en både egoistisk og smålig handling at sige nej. Klassekammeraterne kommer helt sikkert til at tale om det, og dit barn vil undres over, hvorfor hun ikke måtte vise hjemmet frem.
Dejligt skolen bruger tid på det, og prioriterer at styrke samarbejdet mellem skole og hjem for børnenes trivsel skyld. Forstår ved gud ikke, hvorfor du ikke kan fokusere på dét i stedet for dine principsager.
Anmeld
Citér