Kan kommunen bruge det imod os

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Vores underretning lød på vi ikke havde råd til mad og vi fik et besøg af kommunen pga den åndssvage anmeldse og socialrådgiveren var ikke bekymret efter hun så vores hjem og mine børns værelse osv. Så det er i den sammenhæng jeg mener hvor hun sagde hun kunne bede om udtog osv fra banken hvis hun ville 

Men et kontoudtog viser heller ikke om i har gæld eller står i rki. Det viser et billede af jeres forbrug. Fx om i kunne spare på indkøb i br og magasin, sløjfe et Netflix abonnent og den slags, for at få mere luft i økonomien til mad. Hvis i altså havde manglet mad på bordet  

Alså økonomisk rådgivning vil man vel kalde det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2018

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Men et kontoudtog viser heller ikke om i har gæld eller står i rki. Det viser et billede af jeres forbrug. Fx om i kunne spare på indkøb i br og magasin, sløjfe et Netflix abonnent og den slags, for at få mere luft i økonomien til mad. Hvis i altså havde manglet mad på bordet  

Alså økonomisk rådgivning vil man vel kalde det. 

Ja men hun sagde os det var for at se om vi betalte vores regninger men som i skriver vil det nok bare være økonomisk rådgivning hvis det egentlig var. 

Anmeld Citér

2. september 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Ja men hun sagde os det var for at se om vi betalte vores regninger men som i skriver vil det nok bare være økonomisk rådgivning hvis det egentlig var. 

Men om i betaler jeres regninger, har jo intet med børnenes trivsel at gøre. (Jo vand og Varme og husleje men det et sådan ret nemt at se om folk betaler eftersom man bliver smidt ud og vand og Varme lukkes for) jeg tror hun har fået sagt noget i en hurtig vending uden at uddybe hvad det betød - fordi det netop ikke var relevant  

Anmeld Citér

2. september 2018

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Men om i betaler jeres regninger, har jo intet med børnenes trivsel at gøre. (Jo vand og Varme og husleje men det et sådan ret nemt at se om folk betaler eftersom man bliver smidt ud og vand og Varme lukkes for) jeg tror hun har fået sagt noget i en hurtig vending uden at uddybe hvad det betød - fordi det netop ikke var relevant  

Ja du har nok ret jeg spekulere bare alt for meget over tingene tror jeg 

Anmeld Citér

2. september 2018

Rosa-Sophia

Jeg tænker det sådan, at hvis jeres børn nu vitterlig gik for lud og koldt vand og  at kommunen var bekymrede af den grund, ja så kunne det give mening at undersøge jeres økonomiske forhold. Hvis i altså besvarede underretningen med "vi har ikke råd til at købe nyt tøj og mad til dem". Netop for at undersøge, hvad I har at gøre godt med og om der er noget økonomisk støtte i har ret til, men ikke får. Eller hvis det nu giver mening, at I skulle have råd til det, men simpelthen alligevel ikke kan få pengene til at strække. Så ville det være en idé at få rådgivning om, hvor i kan spare og om der kan indgås aftaler med jeres kreditorer så i kunne sidde nemmere i det. Men nu virker det slet ikke som om det er relevant. 

Anmeld Citér

2. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Det er fordi der en der har lavet en underretning anonymt engang (sagen er lukket nu) og der  sagde hun bare hende social rådgiveren at hvis hun ville kunne hun jo bare bede om papir for banken og synes jeg bare var ret grovt og det sidder stadig i mig fordi jeg desværre har været ung og dum engang og optaget en masse gæld  

Det giver da absolut grundlag for at klage over hende, hun ligger lige på grænsen til magtmisbrug, når hun truer med at udnytte en magt, hun har, som slet ikke er relevant i denne sag, så slyng da endelig den i hovedet på hende, hun er da sikkert ikke interesseret i en orientering til chefen.

Anmeld Citér

2. september 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Kan kommunen bruge i mod os at vi står i rki og har gæld..? 

Jeg behøver ikke negative kommentarer med det ikke er smart det er jeg klar over.  

Mine børn mangler ikke noget hverken tøj,mad osv... 

Nej det er de ligeglade med. Det vil kun være problematisk hvis i ikke betaler husleje eller el/varme. 

Anmeld Citér

2. september 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det giver da absolut grundlag for at klage over hende, hun ligger lige på grænsen til magtmisbrug, når hun truer med at udnytte en magt, hun har, som slet ikke er relevant i denne sag, så slyng da endelig den i hovedet på hende, hun er da sikkert ikke interesseret i en orientering til chefen.

Nu er sagen jo lukket for et stykke tid siden men det sidder bare fast i mit hoved hun sagde sådan 

Anmeld Citér

2. september 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Vores underretning lød på vi ikke havde råd til mad og vi fik et besøg af kommunen pga den åndssvage anmeldse og socialrådgiveren var ikke bekymret efter hun så vores hjem og mine børns værelse osv. Så det er i den sammenhæng jeg mener hvor hun sagde hun kunne bede om udtog osv fra banken hvis hun ville 

Var det i forbindelse med, at de - iflg. underretningen - har fået at vide, at I ikke havde råd til mad, hun sagde, at hun kunne bede om kontoudtog fra banken ?

Eller var det helt ude af kontekst ?

Anmeld Citér

2. september 2018

ChesireKitty

Rosa-Sofia85 skriver:

Men en underretning handler jo om bekymring for et barn/børns tarv. Det er jo ikke det samme som at søge hjælp til udgifter til for eksempel barnevogn, bolig, tandbehandling eller sådan noget. 

Der kan også ske en underretning fra DP/VS/BH hvis barnet ikke har det korrekte udstyr (f.eks. ingen flyverdragt har eller den flyverdragt den har er i stykker/meget slidt/for lille) og i det henseende kunne det jo godt tænkes at "kommunen" ville undersøge om der reelt ikke var råd - hvis det var den begrundelse der blev givet - og derefter råde til at søge enkeltydelse, hvis pengene faktisk ikke var til det, eller give økonomisk rådgivning så penge blev brugt korrekt.

Det samme med barnevogn. Hvis man har en barnevogn fyldt med skimmelsvamp og ikke anskaffer en ny, fordi der ikke er penge til det.

Derfor kan det stadig være en underretning i barnets tarv, selvom det ender med at "kommunen" ender med at råde en til at søge en enkeltydelse.

Der er faktisk mange mennesker der ikke ved at alle kan søge efter en enkeltydelse, hvis man reelt mangler penge til en vigtig uforudset udgift.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.