Kan kommunen bruge det imod os

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.483 visninger
35 svar
21 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. september 2018

Anonym trådstarter

Kan kommunen bruge i mod os at vi står i rki og har gæld..? 

Jeg behøver ikke negative kommentarer med det ikke er smart det er jeg klar over.  

Mine børn mangler ikke noget hverken tøj,mad osv... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

“Bruge imod jer” ift hvad?  

Anmeld Citér

2. september 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

I øvrigt vil jeg mene i det hele taget at økonomi er en helt privat sag. Kommunen kan ikke tjekke om i har gæld nogen steder. Hvordan skulle de gøre det? Medmindre i giver dem adgang til jeres bank og jeres månedlige betalinger. 

Anmeld Citér

2. september 2018

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

I øvrigt vil jeg mene i det hele taget at økonomi er en helt privat sag. Kommunen kan ikke tjekke om i har gæld nogen steder. Hvordan skulle de gøre det? Medmindre i giver dem adgang til jeres bank og jeres månedlige betalinger. 

Det er fordi der en der har lavet en underretning anonymt engang (sagen er lukket nu) og der  sagde hun bare hende social rådgiveren at hvis hun ville kunne hun jo bare bede om papir for banken og synes jeg bare var ret grovt og det sidder stadig i mig fordi jeg desværre har været ung og dum engang og optaget en masse gæld  

Anmeld Citér

2. september 2018

Rosa-Sophia

Jeg kan ikke se, hvad det vedkommer kommunen. Ikke hvis det er i forhold til børn. Står i og vil søge et indskudslån eller sådan noget er det nok en anden sag.

Anmeld Citér

2. september 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Det er fordi der en der har lavet en underretning anonymt engang (sagen er lukket nu) og der  sagde hun bare hende social rådgiveren at hvis hun ville kunne hun jo bare bede om papir for banken og synes jeg bare var ret grovt og det sidder stadig i mig fordi jeg desværre har været ung og dum engang og optaget en masse gæld  

Jeg er enig med rosa-Sofia. Med mindre det er fordi i skal have penge tiæ indskudslån fx, har de ikke noget at skulle have sagt ift jeres økonomi. 

Bare se på luksusfælden. Masser af mennesker med børn og uoverskuelig meget gæld. Der kommer kommunen altså heller ikke efter dem kommunen kan jo være ligeglad med om i får minus på kontoen for at kunne købe mad efter den 15. hver måned så længe jeres børn har tag over hovedet, mad på bordet og tøj på kroppen, så er de fløjtende ligeglade med om pengene kommer fra et overtræk eller et kviklån. 

Anmeld Citér

2. september 2018

ChesireKitty

Det er korrekt at hvis "kommunen" ser en gyldig grund til at skaffe sig adgang til jeres økonomiske situation, så har de ret til at bede banken om udtog og så videre. Men det er, som sagt, kun med gyldig grund - altså ikke "bare fordi".

Men hvis du nu for eksempel ikke havde råd til at købe en ny barnevogn/flyverdragt/noget andet til dit barn og du selv mente at det absolut ikke kunne lade sig gøre, kan "kommunen" gå ind og se om det nu også kan passe. Og hvis det passer, kan man faktisk oftest få økonomisk hjælp i form af en enkeltydelse til den ting man nu engang ikke har råd til. Hvis det ikke passer og man sagtens har råd hvis man lader være med at ryge en pakke Prince om dagen og spise på resturant hver aften, kan man få økonomisk rådgivning.

"Kommunen" vil virkelig gerne hjælpe og vil helst ikke gøre noget der ikke er nødvendigt.

Anmeld Citér

2. september 2018

Rosa-Sophia

Anonym skriver:

Det er jeg sikker på  at hun ikke kan. Bede om papirer fra banken. Det vedkommer overhovedet ikke familie afdelingen på nogen måde. Hun kan bede om oplysninger fra institutionerne og fra lægeundersøgelser eller hvis barnet har fået særlig støtte a la fysioterapi, talepædagog mm. Altså alt hvad der vedkommer barnets helbred og trivsel. Ens økonomi er ens private sag. 

Anmeld Citér

2. september 2018

Rosa-Sophia

ChesireKitty skriver:

Det er korrekt at hvis "kommunen" ser en gyldig grund til at skaffe sig adgang til jeres økonomiske situation, så har de ret til at bede banken om udtog og så videre. Men det er, som sagt, kun med gyldig grund - altså ikke "bare fordi".

Men hvis du nu for eksempel ikke havde råd til at købe en ny barnevogn/flyverdragt/noget andet til dit barn og du selv mente at det absolut ikke kunne lade sig gøre, kan "kommunen" gå ind og se om det nu også kan passe. Og hvis det passer, kan man faktisk oftest få økonomisk hjælp i form af en enkeltydelse til den ting man nu engang ikke har råd til. Hvis det ikke passer og man sagtens har råd hvis man lader være med at ryge en pakke Prince om dagen og spise på resturant hver aften, kan man få økonomisk rådgivning.

"Kommunen" vil virkelig gerne hjælpe og vil helst ikke gøre noget der ikke er nødvendigt.

Men en underretning handler jo om bekymring for et barn/børns tarv. Det er jo ikke det samme som at søge hjælp til udgifter til for eksempel barnevogn, bolig, tandbehandling eller sådan noget. 

Anmeld Citér

2. september 2018

Anonym trådstarter

Rosa-Sofia85 skriver:

Men en underretning handler jo om bekymring for et barn/børns tarv. Det er jo ikke det samme som at søge hjælp til udgifter til for eksempel barnevogn, bolig, tandbehandling eller sådan noget. 

Vores underretning lød på vi ikke havde råd til mad og vi fik et besøg af kommunen pga den åndssvage anmeldse og socialrådgiveren var ikke bekymret efter hun så vores hjem og mine børns værelse osv. Så det er i den sammenhæng jeg mener hvor hun sagde hun kunne bede om udtog osv fra banken hvis hun ville 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.