Anonym skriver:
Den her tråd er løbet af sporet! Jeg gider ikke sidde og blive skudt ned og få at vide at jeg bare er dårligt forberedt og ikke har sat mig ind i tingene. Jeg har lov til at synes det er træls at pengene er små selvom min datter i den grad er planlagt trods den lange omvej.....
det er typisk babydk
der skal altid sidde nogen og pudse deres glorie
hvorfor lige kommentere for at fortælle at i har forberedt jer mere end mig og har sparet op til at gå på barsel? Det var som sagt ikke muligt for mig fordi alle mine opsparede penge og penge jeg fik til overs gik til at FÅ min datter og til begravelsen af det barn vi mistede undervejs.
Jeg håber i fik det bedre med jer selv i der var så flinke at dele jeres overskud med mig, tak..
og til jer det havde forståelse for min situation, tak. Vi skal nok klare den selvfølgelig. Men det er stadig rigtig træls og hårdt men min pige er det hele værd selvfølgelig
Men hvorfor er det så provokerende for dig, at vi er flere, der synes, at man selv har et ansvar for at sætte sig ind i tingene ?
Du "havde ikke set den komme" - hånden på hjertet - hvorfor havde du ikke det ? var det ikke, fordi du ikke havde undersøgt barselsreglerne ?
Og du mener, at du bliver straffet. Altså du har jo andre fordele - 9 timers mere fritid om ugen end dem, der arbejder 37 timer.
Der er vel ingen, der har tvunget dig til at arbejde på det tidspunkt du gør ?
Det er vel ret logisk, at man går ned i indtægt, når man ikke er på arbejdsmarkedet. Og dem, der arbejder 35 timer aften eller nat bliver altså heller ikke kompenseret for tillæg. Sådan er det for alle - jeg kender ingen, der ikke er gået ned i indtægt på barsel.
Det er trist at høre, at I har måttet kæmpe så meget for at få et barn, og at I har mistet et barn. Det har ingen fortjent.
Men D
Men der er rigtig mange, der sidder stramt i det økonomisk. Og mange, der slet ikke ville have haft mulighed for selv at betale for fertilitetsbehandling.
Pudse sin glorie ? - hvad er der galt i at prøve at vende tingene på hovedet ? ja, du er gået ned i indtægt. Til gengæld har du fået en dejlig datter.
Jeg har aldrig været på barsel.
Til gengæld har jeg været meget syg, og jeg kommer aldrig nogensinde til at kunne arbejde på fuld tid igen. Det ville jeg egentlig ikke nævne, da det jo ikke har noget med denne tråd at gøre.
Jeg er blevet visiteret til fleksjob. Og jeg tillader mig altså at være taknemmelig for at leve i et land, hvor fleksjobordningen findes. Så må du da gerne mene, at jeg pudser min glorie.
Det var ikke et valg at blive syg. Hvis jeg bliver ledig, så kan jeg "kun" få 89 procent af de almindelige arbejdsløshedsdagpenge. Det ved jeg, fordi jeg har sat mig ind i det. Jeg synes netop, det er ret væsentligt for mig at vide, hvordan det ser ud økonomisk, hvis jeg mister mit job. Eller hvis jeg skulle blive syg igen. Hvis det er at pudse sin glorie at mene, at det er vigtigt at vide, hvordan man er stillet - ja så pudser jeg min glorie.
Her i Danmark har man 22 ugers barsel med fuld løn. Det er da et privilegium. Det er en kortere periode, man går ned i indtægt, da man jo får fuld løn igen, når barslen er overstået.
Selvfølgelig er det surt, når økonomien bliver stram, men hvis du f.eks. havde boet i England, så havde du haft 3 måneders barsel. Og kun mulighed for at holde længere barsel, hvis din mand havde en løn, der kunne forsørge jer.
Hvis jeg havde boet i England, så havde jeg ikke haft mulighed for at blive visiteret til fleksjob.
Jeg synes somme tider, der er en tendens herinde til, at man bliver beskyldt for at være hellig, pudse sin glorie osv., hvis man forsøger at se tingene i et andet perspektiv.