Barselsdagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hvem siger jeg ikke er taknemmelig? Nu røg min opsparing på 4 års forsøgen på at blive gravid med fertilitetsbehandling og alt hvad det indebærer. Men jeg havde ikke lige set den komme at jeg skulle økonomisk straffes for at arbejde om aftenen i stedet for om dagen. Bi får netop kompensation i form af tillæg fordi mange ikke ønsker at arbejde aften/nat fordi de hellere vil være hjemme på den tid af døgnet. Så synes jeg det er lidt øv at der skal gøre forskel på ens indkomst på den måde fordi man arbejder på et andet tid af døgnet

Til gengæld har du jo så den fordel til hverdag, at du kun skal arbejde 28 timer om ugen, mens andre skal arbejde 37 timer om ugen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Til gengæld har du jo så den fordel til hverdag, at du kun skal arbejde 28 timer om ugen, mens andre skal arbejde 37 timer om ugen.

Ja.  Det er jo fordi det kan være hårdere st skulle arbejde om aftenen hvor familien normalt er samlet. Jeg ville ikke arbejde aften hvis det var på 37 timer. Det tror jeg ikke der er mange der ville 

Anmeld Citér

1. september 2018

koeapabshicar

Anonym skriver:

Ja.  Det er jo fordi det kan være hårdere st skulle arbejde om aftenen hvor familien normalt er samlet. Jeg ville ikke arbejde aften hvis det var på 37 timer. Det tror jeg ikke der er mange der ville 

Det er der så tilgengæld rigtig mange der gør. Inklusive mig selv. Jeg har ikke den luksus at kunne nøjes med at arbejde 28 timer på trods af mine tillæg. Og jeg har nu en udemærket løn. Dog inden for det offentlige så det er jo aldrig prangende. Faktisk høre jeg meget sjældent om folk der arbejder under 34 timer også i aftenstillingerne. Så jeg synes du er heldig at du kan nøjes med at afbejde 28 timer. Gid det var mig :-)

Anmeld Citér

1. september 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Der er altså rigtig mange, der arbejder på aften- eller nathold, som arbejder 35 timer om ugen.

Anmeld Citér

2. september 2018

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Der er altså rigtig mange, der arbejder på aften- eller nathold, som arbejder 35 timer om ugen.

Ikke i vores kommune. Der er aften og nattehold (i mit fag i hvert fald) kun 28 timer. Jeg ville gerne op på 30-32 fast. Men det kan jeg kun ved at tage andres vagter hvis de er syge eller skal have fri. Og det er sjældent hos os 

Anmeld Citér

2. september 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Ikke i vores kommune. Der er aften og nattehold (i mit fag i hvert fald) kun 28 timer. Jeg ville gerne op på 30-32 fast. Men det kan jeg kun ved at tage andres vagter hvis de er syge eller skal have fri. Og det er sjældent hos os 

Ude i det private erhvervsliv er der mange virksomheder, der kører med aften- og nathold.

Dem, der arbejder på aften- og nathold, har ca. 35 timer. Ja, de får nogle tillæg, så de samlet kommer op på en højere løn, end hvis de var på daghold.

Men hvis de går på barsel, så bliver de ikke kompenseret for tillæggene, så de går også meget ned i indtægt.

Det er ikke anderledes for dem, end det er for dig. 

Du har haft masser af tid til at sætte dig ind i reglerne. Og som sagt - du har den fordel, at du kan nøjes med at arbejde 28 timer.

Anmeld Citér

2. september 2018

Abracadabra

Stort set ALLE går ned i indtægt på barselsdagpenge! Jeg gik vel 10.000-12.000 ned om måneden. Det er vilkårene. Det er dyrt at få børn. 

Anmeld Citér

2. september 2018

Anonym trådstarter

Den her tråd er løbet af sporet! Jeg gider ikke sidde og blive skudt ned og få at vide at jeg bare er dårligt forberedt og ikke har sat mig ind i tingene. Jeg har lov til at synes det er træls at pengene er små selvom min datter i den grad er planlagt trods den lange omvej..... 

det er typisk babydk

der skal altid sidde nogen og pudse deres glorie

hvorfor lige kommentere for at fortælle at i har forberedt jer mere end mig og har sparet op til at gå på barsel? Det var som sagt ikke muligt for mig fordi alle mine opsparede penge og penge jeg fik til overs gik til at FÅ min datter og til begravelsen af det barn vi mistede undervejs.

Jeg håber i fik det bedre med jer selv i der var så flinke at dele jeres overskud med mig, tak.. 

og til jer det havde forståelse for min situation, tak. Vi skal nok klare den selvfølgelig. Men det er stadig rigtig træls og hårdt men min pige er det hele værd selvfølgelig

Anmeld Citér

2. september 2018

Janet1989

Anonym skriver:

Den her tråd er løbet af sporet! Jeg gider ikke sidde og blive skudt ned og få at vide at jeg bare er dårligt forberedt og ikke har sat mig ind i tingene. Jeg har lov til at synes det er træls at pengene er små selvom min datter i den grad er planlagt trods den lange omvej..... 

det er typisk babydk

hvorfor lige kommentere for at fortælle at i har forberedt jer mere end mig og har sparet op til at gå på barsel? Det var som sagt ikke muligt for mig fordi alle mine opsparede penge og penge jeg fik til overs gik til at FÅ min datter og til begravelsen af det barn vi mistede undervejs.

Jeg håber i fik det bedre med jer selv i der var så flinke at dele jeres overskud med mig, tak.. 

og til jer det havde forståelse for min situation, tak. Vi skal nok klare den selvfølgelig. Men det er stadig rigtig træls og hårdt men min pige er det hele værd selvfølgelig

Du skal nok klare den , jeg forstår din situation  

jeg synes selv at det er træls, men det er det hele værd at få en lille guldklump. Og jeg er ked af dit tab af tidligere barn, håber at du får den rette hjælp til at komme over det.

Anmeld Citér

2. september 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

det er typisk babydk

Men det vidste INGEN af os jo, da vi svarede på spørgsmålet. Vi svarede jo på at du var overrasket over at du gik så langt ned, fordi du arbejder aften.du virkede lidt bitter. 

Men bare fordi du ikke har kunne spare op, burde det jo ikke komme som en overraskelse at du går ned i penge. 

Ked af at du har gået så meget igennem.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.