Anonym skriver:
Hvem siger jeg ikke er taknemmelig? Nu røg min opsparing på 4 års forsøgen på at blive gravid med fertilitetsbehandling og alt hvad det indebærer. Men jeg havde ikke lige set den komme at jeg skulle økonomisk straffes for at arbejde om aftenen i stedet for om dagen. Bi får netop kompensation i form af tillæg fordi mange ikke ønsker at arbejde aften/nat fordi de hellere vil være hjemme på den tid af døgnet. Så synes jeg det er lidt øv at der skal gøre forskel på ens indkomst på den måde fordi man arbejder på et andet tid af døgnet
Jeg er ked af at høre, at det har været sådan en kamp for dig at få et barn.
Men jeg kan ikke forstå, at du ikke har sat dig ind i reglerne noget før. Det burde ikke komme bag på dig, at der ikke tages højde for aften- og nattillæg.
Og systemet kan jo ikke tage højde for, hvad hver enkelt kvinde/par har været nødt til at bruge penge på.
Du skriver "Men Udbetaling DK er ligeglad med de tillæg ....." - det var den udtalelse, jeg synes, der lyder lidt utaknemlig.
Jeg må indrømme, at jeg synes, det er helt fair, at man ikke får mere i barselsdagpenge, når man arbejder om aften eller om natten. De tillæg for man jo netop FORDI man arbejder på skæve tidspunkter - og det gør man jo altså ikke, når man er på barsel. Min kæreste arbejder om natten.
At få et barn er trods alt et valg, og det er kun i en kort periode, man går ned i indtægt, da mange jo har barsel med løn i en periode.
Ja, vel er det træls at miste en del af indtægten - men sådan er det jo for alle.
Anmeld
Citér