Barselsdagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.693 visninger
53 svar
50 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. september 2018

Anonym trådstarter

Øv bøv! 

Hvordan hulen klarer i det, jer der arbejder som aften nattevagt ? 

Jeg har regnet på det og kommer kun til at få lidt over 9000 udbetalt fordi jeg er aftenvagt på 28 timer om ugen. Som det det normale når man er aftenvagt. Vi får en masse tillæg og ender derfor på en normal løn som var man dagvagt på fuldtid. Men udbetaling dk er ligeglad med ens tillæg og regner kun dagpengene ud fra timeløn og time antal og pludselig har jeg kun 1500 kr til mig selv på en måned hvor jeg plejer at have omkring 5000-5500 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2018

Janet1989

Lige med barselsdagpenge synes jeg også at det er træls .. jeg plejer at få omkring 14000 udbetalt (dagsarbejde 37 timer) men på barselsdagpenge kommer jeg til at få 12000 højest - måske mindre . Ved sku heller ikke hvordan det skal hænge sammen. Jeg har udgifter for 10000 hver måned lige pt, dog er vi i gang med at skære ned på unødvendige ting, s tv pakker, telefoni, osv .  

Anmeld Citér

1. september 2018

Anonym trådstarter

Janet1989 skriver:

Lige med barselsdagpenge synes jeg også at det er træls .. jeg plejer at få omkring 14000 udbetalt (dagsarbejde 37 timer) men på barselsdagpenge kommer jeg til at få 12000 højest - måske mindre . Ved sku heller ikke hvordan det skal hænge sammen. Jeg har udgifter for 10000 hver måned lige pt, dog er vi i gang med at skære ned på unødvendige ting, s tv pakker, telefoni, osv .  

Jeg har også været igang med at rode det hele igennem og vi har bare ikke noget der kan skæres i rigtig. Vi har allerede de billigste abonnementer osv. Det er bare øv bøv men vi må jo forsøge

Anmeld Citér

1. september 2018

Janet1989

Anonym skriver:

Jeg har også været igang med at rode det hele igennem og vi har bare ikke noget der kan skæres i rigtig. Vi har allerede de billigste abonnementer osv. Det er bare øv bøv men vi må jo forsøge

Har i evt lån eller lignende i kan sætte ned? 

Vi har henholdsvis et forbrugslån (5000) et billån(1450) plus mit SUlån (505 om måneden). 

Vores forbrugslån kantinen vist godt få sat ned for det år, og SU-lånet kan jeg udsætte også hvis det bliver nødvendigt :-) 

jeg skærer min fagforening fra, så jeg kun har akasse delen tilbage , så det er 2000 vi kan spare i alt hvis vi sætter det ned bare en ide. 

Anmeld Citér

1. september 2018

1518

Sådan er det jo for mange - uanset deres stilling. Jeg har normalt 18.000 udbetalt og er også røget ned på ca. 12.000. Vi har skruet på alle de knapper, vi nu engang kan skrue på, og i månederne op til, jeg kom på barselsdagpenge, satte vi lidt ekstra ind på budgetten for at være lidt på forkant.

Anmeld Citér

1. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Øv bøv! 

Hvordan hulen klarer i det, jer der arbejder som aften nattevagt ? 

Jeg har regnet på det og kommer kun til at få lidt over 9000 udbetalt fordi jeg er aftenvagt på 28 timer om ugen. Som det det normale når man er aftenvagt. Vi får en masse tillæg og ender derfor på en normal løn som var man dagvagt på fuldtid. Men udbetaling dk er ligeglad med ens tillæg og regner kun dagpengene ud fra timeløn og time antal og pludselig har jeg kun 1500 kr til mig selv på en måned hvor jeg plejer at have omkring 5000-5500 

Ej, hvor træls skal i barsel fra næste uge af og har en masse tillæg pga. Aftenvagter, som

jeg nu kan se forsvinder og tillæg i weekenderne 

øv altså

Anmeld Citér

1. september 2018

Anonym

I det sekund jeg stod med en positiv graviditetstest, lagde vi vores budget om, for at få det til at gå op. Jeg føler mig meget priviligeret over 22 uger med fuld løn, og derefter barselsdagpenge - bare fordi jeg har fået et barn. Man får ovenikøbet også børnepenge, ca. 1.500 pr måned. 

Anmeld Citér

1. september 2018

Anonym

Bør vi ikke være lidt taknemmelige for det barselssystem, vi har her i Danmark.

Anmeld Citér

1. september 2018

Janet1989

Anonym skriver:

Bør vi ikke være lidt taknemmelige for det barselssystem, vi har her i Danmark.

Selvfølgelig bør vi være taknemlige ! Men dermed sagt, er der bare folk som plejer at få mere i løn, som ryger langt ned i indtægt - og nogle bor bare dyrere end andre  

SELVFØLGELIG skal vi være glade - nogle steder får de intet. men man får da selvfølgelig lidt ondt i maven, hvis økonomien ikke hænger sammen  

Anmeld Citér

1. september 2018

Anonym

Janet1989 skriver:

Selvfølgelig bør vi være taknemlige ! Men dermed sagt, er der bare folk som plejer at få mere i løn, som ryger langt ned i indtægt - og nogle bor bare dyrere end andre  

SELVFØLGELIG skal vi være glade - nogle steder får de intet. men man får da selvfølgelig lidt ondt i maven, hvis økonomien ikke hænger sammen  

Ja, det kan da mærkes med en stor nedgang. Men hvis barnet er planlagt, så har man vel på forhånd tænkt på, om økonomien hænger sammen.

Jeg er nok den forsigtige type, der aldrig ville sætte mig hårdere, end at der var luft i økonomien, hvis den ene bliver syg eller mister sit job.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.