Meget dårlig putteritual - 4 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2018

NosaNosa

Jeg ville rykke voksentiden ovenpå om aftenen. Da jeg selv var barn (10 år) havde jeg også en irrationel frygt når min mor havde sagt godnat og gik nedenunder. Når hun sad på kontoret (ovenpå) var jeg meget mere rolig. 

Alternativt ville jeg nok gå i seng sammen med barnet. Jeg ville børste tænder og gøre min aftenrutine, så barnet ved at jeg ikke står op igen. Og HVIS jeg står op, skal mor bare tisse eller have noget at drikke. Jeg ville prøve en masse løsninger indtil jeg finder den rette.

Hvis ikke man selv ved hvordan hjemve føles, selvom man faktisk er hjemme hos mor og far, så kan man måske ikke sætte sig ind i hvordan et barn med sådanne følelser har det. Det er så skrækkeligt når mor går, og selvom man er træt, bliver man bare lysvågen fordi "åh nej, mor, ikke gå fra mig". 

Derudover tager det altså tid at falde i søvn. Min 1 årige bruger oftest 60 minutter på at falde i søvn, hvor hun bare ligger og venter. 

Du kan også læse "Kaninen der så gerne ville sove" for din søn. 

Jeg tror du skal finde en måde at skabe tryghed for din søn. Så længe han ved at du går når han sover, vil han gøre alt for ikke at falde i søvn (antager jeg). 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2018

Tobis

Profilbillede for Tobis

Jeg har en søn på ca samme alder og han er også meget bange. Tidligere var han også bange for at gå selv ind i et andet rum. Det tør han dog godt nu. 

Han er aldrig alene, når han skal falde i søvn. Vi er altid en ved ham. Jeg vender ryggen til ham og vi hverken krammer eller lignende, når først der er sagt godnat. Det tager som regel 20 min og så er jeg sikker på han sover og jeg kan så fortsætte min aften. Jeg vil simpelthen ikke gå fra et barn, der er bange. 

Det har været sådan on/off i perioder. Nogle perioder falder han fint i søvn selv. 

Anmeld Citér

31. august 2018

Babilooo

Tak for gode råd.i går lå jeg hos ham i 40 minutter og han fald i søvn.

i dag lå jeg 7 min og sagde jeg kom tilbage .. jeg skulle hente noget vand. Han nåede at falde i søvn selv.

så dejligt

tak for gode råd og input....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.