Meget dårlig putteritual - 4 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2018

CBbaby

Smølfine123 skriver:

Kan se din pointe... men jeg lægger faktisk med han i næsten 20-30 minutter og han smiler krammer og hygger... men falder ikke i søvn. 

Ingen tvivl om at han hygger .... men han falder ikke rigtig i søvn. ... desværre

Det vil ændres langsomt, hvis du sidder med ham i 3 uger. Men der er faser og perioder, hvor børn er bange - og der tager putningen bare mere end 20 min. 

Men husk, du får et barn med et godt selvværd, fordi deres angst og deres følelser bliver mødt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Smølfine123 skriver:

Det virker også som om han ikke kan finde ro i kroppen- ligger og bevæger sig rundt

Mine børn har i perioder meget uro i kroppen ved sengetid. Her hjælper det at sidde på sengen og give tryk massage på hele kroppen. Jeg taler ikke imens - synger måske godnatsange imens, men ellers ikke noget. Trykker simpelthen bare med et lidt fast tryk med begge hænder, hele vejen fra fødder til ben, hænder, arme, skuldre.  De elsker det, og falder oftest i søvn af det i løbet af 10-15 min. Hvis ikke, får de bare meget tunge øjne og så kan jeg gå ud og de bliver liggende  

Anmeld Citér

28. august 2018

CBbaby

Måske en ide at sidde istedet for at ligge med ham

Ja, eller gør som min mor gjorde med mig (da jeg blev angst i den alder): 

Lad ham høre historier på CD - jeg LOVER dig, at han falder i søvn på et tidspunkt - det er altid en yndlingshistorie, der gør det. Jeg hørte troldepus fra jeg var 4 år, når jeg skulle sove. Så hyggede jeg mig med det ca 15 mens min mor ryddet lidt op, også sov jeg.  Gør det til et trygt og hyggeligt sted.

Eller gå rundt og ryd op på hans værelse.

Eller hav et skrivebord og sid og arbejd mens han ligger i sin seng og falder i søvn. (Det gjorde min mor)

Eller massage til ham også -  nus ham og sæt dig med ham og hør noget hyggeligt sammen. også bliv til han sover.  (Han skal vide, at du går, når du sover - men det er okay - så har han jo sin bamse ect)

Det er bare forskellige ideer - læg dig fast på en strategi Det tager nogle uger - ja måske en måned - men du får et barn ud af det, som tør og lærer at håndtere en svær situation uden at få sine grænser overskredet (= godt selvværd på sigt)

Når jeg er bange, angst eller trist - så hører jeg stadig historier (podcast om videnskab, litteratur osv).

Anmeld Citér

28. august 2018

Mort3

Smølfine123 skriver:

Kan se din pointe... men jeg lægger faktisk med han i næsten 20-30 minutter og han smiler krammer og hygger... men falder ikke i søvn. 

Ingen tvivl om at han hygger .... men han falder ikke rigtig i søvn. ... desværre

Hmm, 

Nej så kan jeg godt se. 

Mine kunne også lave ballade. Der var to ting, der virkede. Jeg lå i sengen, men med ryggen til og lod som om jeg faldte i søvn. Og nogle gange sad jeg bare i fodenden og surfede på min telefon. Jeg var der, men var fraværende. Andre gange puttede vi arm i arm. 

Håber i finder en god løsning��

Anmeld Citér

28. august 2018

Babilooo

Tak for gode input 

Anmeld Citér

29. august 2018

Tip!

Der er en søvn meditation som Emilie Jakobsen har lavet, med natbjørnen tjugga. Det støtter børn i at falde i søvn. - måske det var en mulighed?

Anmeld Citér

29. august 2018

Babilooo

Tip! skriver:

Der er en søvn meditation som Emilie Jakobsen har lavet, med natbjørnen tjugga. Det støtter børn i at falde i søvn. - måske det var en mulighed?

Det vil jeg gerne prøve..

jeg har søgt på det iTunes men forgæves..

hvordan finder jeg musikken..?

Anmeld Citér

29. august 2018

CBbaby

Du kan købe den på hendes blog.  Det er en lydbog med en historie. (Samme princip som kaninen der gerne ville sove, som kom frem for et par år siden. Det er jo teknisk set en mild form for selvhypnose/meditation) 

Ellers er der; Ellen elefant der gerne ville sove, eller traktoren der gerne ville sove. (Dem kan du finde på morfibo eller købe på nettet som lydbog og downloade som fil) 

her virker de meditationsbøger. Vi har indført dette putte ritual og i løbet af 3 dage, er vi nu nede på 30 min putning. (Vi gik fra 2-3 timer)

1. Børste tænder

2. Hun vælger en bog som vi læser sammen. Ofte en kort histore om en lille heks Mimi eller totte eller sådan. Så hun går lidt “medbestemmelse”

3. Bagefter Hører VI lydbog. : kaninen, der så gerne ville sove (som lydbog med en oplæser, som lægger trykkene helt rigtigt på de mediterende ord)(mens jeg arbejder lige ved siden af hende på en stol) - så lytter hun, mens jeg får skrevet mails, bestilt på nemlig.com osv...

4. Hun sover inden historien er færdig (den 28 min lang. Hun sover typisk omkring 15 min inde i historien) 

Anmeld Citér

29. august 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Herhjemme har Carsten Sommerskovs "Du er vidunderlig" været vidunderlig. Det er 4 søde historier i 2 versioner (en dagshistorie og en godnathistorie). De både starter og slutter med en afslappende kropsrejse og de takler nogle rigtig gode emner der lærer børnene at håndtere nogle svære følelser og samtidig bliver barnets selvværd styrket af de søde nuslinger der er så glade for at se barnet og være dets ven.

Anmeld Citér

29. august 2018

Tip!

Smølfine123 skriver:

https://www.femmeemilie.dk/blog/bogrealease

Du kan finde det herinde.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.