Hjælp, Kattemad? Ny katteejer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Pinkypie skriver:

Min kat(British Shorthair,2 år), får Royal Canin(British shorthair) tørfoder, og Royal Canin/Applaws vådfoder.

Købte en 10 kg.pose(tørfoder) i oktober sidste år, og regner med at købe ny pose i næste måned ish.��,så sådan en pose strækker ret langt(kommer self an på hvor meget din kat spiser)'

Køber oftest via.Zooplus.dk ��

Tillykke med din nye kat!❤��

Mange tak! Jeg må indrømme jeg er blevet lidt panisk ift det mad her. Jeg læser at kornfrit er det bedste, men det som dyrlægen sælger er Hills og det indeholder korn??? Det samme med Royal canin.. 

og så finder jeg noget kornfrit der ikke er svinedyrt! (Yay) men kan ikke finde en eneste skrivelse om det, om kødet er ringe kvalitet eller det bare fyldt op med andre ligegyldigheder end lige korn.. ååååååh suk altså 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2018

koeapabshicar

Profilbillede for koeapabshicar
HBV skriver:

Hvor køber du henne ? 

Petworld og plantorama noglegange zooplus.de :-)

Anmeld Citér

10. august 2018

Lomm

Profilbillede for Lomm

Tak for din tråd, vi skal have en killing om en lille måneds tid, så det er god inspiration vær obs på, at hvis din kat skal steriliseres, så skal den helst have specialfoder bagefter, så pas på med at købe en kæmpe portion af noget nu. 

Vi havde katte for mange år tilbage, og der købte jeg noget dyrt til steriliserede hos dyrlægen, og blandede med noget billigt fra Lidl, der åbenbart er næsten ligeså godt som Hills (test fra Tænk).

http://www.dindebat.dk/topic/588106-kattemad-fra-aldi-anbefalet-af-tænk/

Anmeld Citér

10. august 2018

migxher

Jeg skifter lidt mellem de kornfri varianter de har hos min lokale dyrehandel. De har 2-3 slags mener jeg og så holder jeg øje med hvornår noget kommer på tilbud. På tilbud giver jeg typisk 400 for 10 kg. Og så er der til 3 måneder minimum. 
Vådfoder giver vi ikke til vores kat da hun ikke gider spise det. Men det er ganske fint at give som supplement til tørkost. Eller lidt råt kød hvis din kat gider spise det.

Anmeld Citér

10. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Lomm skriver:

Tak for din tråd, vi skal have en killing om en lille måneds tid, så det er god inspiration vær obs på, at hvis din kat skal steriliseres, så skal den helst have specialfoder bagefter, så pas på med at købe en kæmpe portion af noget nu. 

Vi havde katte for mange år tilbage, og der købte jeg noget dyrt til steriliserede hos dyrlægen, og blandede med noget billigt fra Lidl, der åbenbart er næsten ligeså godt som Hills (test fra Tænk).

http://www.dindebat.dk/topic/588106-kattemad-fra-aldi-anbefalet-af-tænk/

Jeg har virkelig ledt efter meget info om mad til det lille kræ. Og jeg kan se der mest af alt er enormt delte meninger   Om alt lige fra vådt eller tørt, til RC er dyrt lort til RC er suverent, steriliseret ved 12 uger - steriliser ved 4-6 mdr. Kornfrit osv osv. Jeg er pt endt på kornfri killing tørfoder, suppleret med killing vådfoder.

så! det der med foder EFTER sterilisation tror jeg jeg tager med min dyrlæge og finder ud af. 

Uanset går der lige lidt inden, da hun er et bette  pjok og dyrlægen gerne vil have hende over 1,5kg inden narkose.  

Anmeld Citér

10. august 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi har 2 ældre "herre" på 15 år, som får royal canien reanal. Den ene fik vi da han kun var 5 uger gammel, fordi han havde siddet fast i en bilmotor fra Fyn til Jylland, og dyrlægen, manglede nogen til at passe ham, og vi havde lige fået en killing, som vi var over og få vaccineret.

Vi gav dem wiskas i mange år, med det resultat, at den "Bette" nu har haft nyre problemer, pga det høje salt indhold, som gir ham krystaller i urinen og gør at han ka komme til at tisse på gulvet. Derfor blev vi af dyrlægen anbefalet at gå over til reanal, fra rc, da der ik er salt i. Det har de været på de sidste 5 år, og virker bare rigtig godt, for vores katte.

Vi køber på zooplus.dk, hvor det er Ca 100 kr billiger, end ved dyrlægen, og med hurtig levering. 

PS vores dyrlæge prismatcher forresten. 

Og kæmpe tillykke med den lille ny misling. Vh Stine 

Anmeld Citér

25. maj 2019

DanielM

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.